Trodde vi diskuterade "gråhandlare" i allmänhet eftersom du redogjorde för hur du såg på sakenNu handlar det om en ekonomisk förlust (inte vinst) på 1000:- vid köp från gråhandel i stället för att köpa den Longines som ligger ute här på KS.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Trodde vi diskuterade "gråhandlare" i allmänhet eftersom du redogjorde för hur du såg på sakenNu handlar det om en ekonomisk förlust (inte vinst) på 1000:- vid köp från gråhandel i stället för att köpa den Longines som ligger ute här på KS.
OT är kul och grattis till 1000-klubbenEn hel del OT men ändå, han landade från Tyskland imorse (varit på mässa). Han har inte kommit in på hela dagen, ringde han precis och har aldrig under mina 4år (han har ändå haft sina krökarkvällar) hört honom så sliten.
Edit: Det blev mitt 1000e inlägg. Kul
https://klocksnack.se/threads/longines-master-collection-moonphase-ref-l2-673-4-78-3.49546/
Känns inte så prisvärt att köpa denna för 21k när man får en ny från uret.se för samma pengar.
http://www.uret.se/longines-master-silverfargad-lader-o40-mm-p-10459.html
Samma sak gällande hans Speedmaster och även Aquaterran 41 mm som kom ut idag till nypris.
Fast, hur många betalar egentligen listpris när det kommer till Omega?Kände att jag skulle hamna här
Säger som många sagt i tråden, inte bara om mina klockor; Ett halvår gamla och från en svensk AD. Köp via uret.se, be my guest, men var inte förvånad om du får ett garantikort stämplat tidigare än mitt.
Jag kan bara tala för mig själv, men gissar att många håller med mig; Jag föredrar en F2F-affär för några tusingar mer än jag kan handla för hos C24, uret.se eller annan valfri gråhandlare. Dessutom, som tidigare sagt, är Longinen billigare än uret.se, i nyskick och förmodligen stämplad senare än du får från gråhandlare där den legat som skyltex i ett halvår eller mer.
Sen; Är det verkligen värt att gnälla om några tusen? Om någon hittar billigare klockor än de jag säljer, köp för fan! Sen är ju inte priset satt i sten, men ser en inte värdet i en svensksåld, 6-mån gammal klocka för 10.000kr (Omegan) mindre än listpris, så vetefan...
Säkerligen inte många, men som sagt; Mitt pris är inte satt i sten. Är folk rädda för att komma med motbud? K&S måste vara det enda stället jag varit med om där priser är slutgiltiga när det kommer till privatannonser om inget annat sagts...Fast, hur många betalar egentligen listpris när det kommer till Omega?
KS:are är bra på att prutaSäkerligen inte många, men som sagt; Mitt pris är inte satt i sten. Är folk rädda för att komma med motbud? K&S måste vara det enda stället jag varit med om där priser är slutgiltiga när det kommer till privatannonser om inget annat sagts...
Kände att jag skulle hamna här
Säger som många sagt i tråden, inte bara om mina klockor; Ett halvår gamla och från en svensk AD. Köp via uret.se, be my guest, men var inte förvånad om du får ett garantikort stämplat tidigare än mitt.
Jag kan bara tala för mig själv, men gissar att många håller med mig; Jag föredrar en F2F-affär för några tusingar mer än jag kan handla för hos C24, uret.se eller annan valfri gråhandlare. Dessutom, som tidigare sagt, är Longinen billigare än uret.se, i nyskick och förmodligen stämplad senare än du får från gråhandlare där den legat som skyltex i ett halvår eller mer.
Sen; Är det verkligen värt att gnälla om några tusen? Om någon hittar billigare klockor än de jag säljer, köp för fan! Sen är ju inte priset satt i sten, men ser en inte värdet i en svensksåld, 6-mån gammal klocka för 10.000kr (Omegan) mindre än listpris, så vetefan...
Gäller att pruta med känsla och det kräver att man är insatt för att det ska vara ok. Är priset lågt så är det nästan förolämpande att pruta men om det är marknadsmässigt eller över så prutar man.KS:are är bra på att pruta
Det kommer, hehe...
Är det värt besväret för att spara nån tusing eller så?Vänta lite här nu, är garantin utfärdad 3 månader tidigare så är det ju bara skicka tillbaka och be om en ny. De ytterst få gånger det möjligtvis skulle kunna hända..
Kände att jag skulle hamna här
Jo, jag vet att ni/vi fick det. Men jag känner inte att det är rätt att jag ska rätta mig efter ett nischat och tidsbegränsat erbjudande när det nu längre ej är aktuellt.Det finns ju värre annonser som har hamnat här...Vi på Klocksnack fick erbjudandet av svensk AD att handla Omega och Longines med 25 % rabatt innan jul, så det är nog därför dina annonser sticker i ögonen.
Stämmer detta så måste jag vara jävligt dålig på att pruta känner jag spontant...Personligen så tycker jag man bör lägga det pris man vill ha och inte ett som skall prutas på. Detta är ingen bazaar eller blocket utan ett entusiastforum. Folk får sätta vilket pris de vill men om man lägger ut en Omega, Longines, Breitling, TAG osv till bara 25 procents rabatt så är man ute och snurrar. Normalt så köper man till 20-30 procents rabatt på dessa klockor från AD vilket bör innebära att de beggade borde ligga 35-50 procent under de som är nya.
Stämmer detta måste jag måste vara jävligt dålig på att pruta känner jag spontant...
Trodde det var ett tillfälligt erbjudande man då ska jag kräva 25% rabatt på Omega och Longines framöver med dig som referens.Ja, du fick väl ett PM i julas?
Trodde det var ett tillfälligt erbjudande man då ska jag kräva 25% rabatt på Omega och Longines framöver med dig som referens.
Exakt det jag syftar på. Vill inte outa någon men läste en annons om en Longines, ett halvår gammal, för 21k här på forumet. Pris hos AD är 27k och Uret tar 22k. Blev lite fundersam kring hur mina bröder ser på det.Personligen så tycker jag man bör lägga det pris man vill ha och inte ett som skall prutas på. Detta är ingen bazaar eller blocket utan ett entusiastforum. Folk får sätta vilket pris de vill men om man lägger ut en Omega, Longines, Breitling, TAG osv till bara 25 procents rabatt så är man ute och snurrar. Normalt så köper man till 20-30 procents rabatt på dessa klockor från AD vilket bör innebära att de beggade borde ligga 35-50 procent under de som är nya.
Jag, som satte ut annonsen, ser på det såhär;Exakt det jag syftar på. Vill inte outa någon men läste en annons om en Longines, ett halvår gammal, för 21k här på forumet. Pris hos AD är 27k och Uret tar 22k. Blev lite fundersam kring hur mina bröder ser på det.
Förstår hur du tänker, att det är drygt att förlora pengar. Samtidigt är det inte köparnas fel att du har gjort en dålig affär. Vissa märken har dessutom sämre andrahandsvärde.Jag, som satte ut annonsen, ser på det såhär;
Jag köpte inte klockan med nämnvärd rabatt. Jag har inte tagit del av något erbjudande om 25% rabatt från Rob E. Jag har använt klockan fem gånger sedan augusti. Ska jag då, med detta i åtanke, lägga mig så att jag går med en väldigt stor procentuell förlust på en i princip ny klocka?
Jag har prisjusterat både Omegan och min Longines, men lyckas jag inte sälja iväg dom här för det så får jag gott traversera den oändliga skithögen som är Blocket och även försöka min lycka på Tradera.
Jag, som satte ut annonsen, ser på det såhär;
Jag köpte inte klockan med nämnvärd rabatt. Jag har inte tagit del av något erbjudande om 25% rabatt från Rob E. Jag har använt klockan fem gånger sedan augusti. Ska jag då, med detta i åtanke, lägga mig så att jag går med en väldigt stor procentuell förlust på en i princip ny klocka?
Jag har prisjusterat både Omegan och min Longines, men lyckas jag inte sälja iväg dom här för det så får jag gott traversera den oändliga skithögen som är Blocket och även försöka min lycka på Tradera.
Nej, det är verkligen inte köparnas fel. Dock inte köparna som har en tråd tillägnad att gnälla över andras prissättningar...Förstår hur du tänker, att det är drygt att förlora pengar. Samtidigt är det inte köparnas fel att du har gjort en dålig affär. Vissa märken har dessutom sämre andrahandsvärde.
En begagnad klocka ska ha ett lägre pris, annars är det ingen idé, för då kan man lika gärna köpa en ny för ett par slantar till...
Exakt det jag syftar på. Vill inte outa någon men läste en annons om en Longines, ett halvår gammal, för 21k här på forumet. Pris hos AD är 27k och Uret tar 22k. Blev lite fundersam kring hur mina bröder ser på det.
En bilhandlare jag jobbade med för ca. tio år sedan sålde en tre månader gammal XC70 för 210.000 under marknadsvärde, ska det sänka alla nästkommande försäljningar? Just asking.Jag sålde en knappt använd från AD för 17
En bilhandlare jag jobbade med för ca. tio år sedan sålde en tre månader gammal XC70 för 210.000 under marknadsvärde, ska det sänka alla nästkommande försäljningar? Just asking.
Andra begagnade klockor är inte ditt problem. Det är att man kan få en ny för samma pengar. Du märker ju själv hur tyst det är i PM-korgen på båda dina annonser. På Blocket kan du säkert få lite bättre betalt eftersom rabatter och dylikt inte är lika känt där men det kommer vara en smula jobbigare. Själv fick jag dock rejält bättre betalt för min IWC pilot och GMT på Blocket än buden här. Den ena var köpt av gråhandlare den andra av svensk AD. Det gjorde 0 skillnad på andrahandsvärdet.En bilhandlare jag jobbade med för ca. tio år sedan sålde en tre månader gammal XC70 för 210.000 under marknadsvärde, ska det sänka alla nästkommande försäljningar? Just asking.