• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
En bilhandlare jag jobbade med för ca. tio år sedan sålde en tre månader gammal XC70 för 210.000 under marknadsvärde, ska det sänka alla nästkommande försäljningar? Just asking.
om man kan plocka ut ny Aqua för det du begär för en använd så reagerar folk. Kollega klämde på en blå 41,5mm Aqua o blev erbjuden den för 37 500kr....Nu pratar jag köp från AD
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Säkerligen inte många, men som sagt; Mitt pris är inte satt i sten. Är folk rädda för att komma med motbud? K&S måste vara det enda stället jag varit med om där priser är slutgiltiga när det kommer till privatannonser om inget annat sagts...

Personligen så tycker jag man bör lägga det pris man vill ha och inte ett som skall prutas på. Detta är ingen bazaar eller blocket utan ett entusiastforum. Folk får sätta vilket pris de vill men om man lägger ut en Omega, Longines, Breitling, TAG osv till bara 25 procents rabatt så är man ute och snurrar. Normalt så köper man till 20-30 procents rabatt på dessa klockor från AD vilket bör innebära att de beggade borde ligga 35-50 procent under de som är nya.
Ganska exakt så tänker jag faktiskt. Lägger aldrig på prutmån på mina priser och får ytterst sällan prut-PM, får "jag tar den-PM" eller inga alls. Sen att jag ibland måste sälja till underpris för att folk inte gillar klockorna, det är en annan sak. :D
 

holma20

Panerai
Var de inte denna som låg på tratten nyss för 11/12 tkr ?

https://klocksnack.se/threads/omega-seamaster-chrono-176-007.50068/#post-1250724

@Watchmania84


image.jpeg
image.jpeg
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor

Det lär ju vara samma klocka, men jag tar mig friheten att leka djävulens advokat...
Om man nu råkat fånga klockan till ett riktigt bra pris (12.000kr), men 16.000kr är marknadspris - Har man inte rätt att göra det?
I detta fallet är det lite extremt, då klockan bara verkar ha köpts in för att säljas. Men även detta känns rätt okej i mina ögon.

Sen tycker jag iofs att det är rätt bra att det kommer upp till ytan - det ger onekligen en potentiell köpare ett rätt bra prutläge.
...i vanliga fall kanske jag inte hade vågat mig på en prutning från 16.000kr till 12.500kr! :)

Observera att jag inte har någon som helst aning om 12.000kr eller 16.000kr är "marknadspris".
Mest nyfiken i allmänhet, antar jag...
 

holma20

Panerai
Det lär ju vara samma klocka, men jag tar mig friheten att leka djävulens advokat...
Om man nu råkat fånga klockan till ett riktigt bra pris (12.000kr), men 16.000kr är marknadspris - Har man inte rätt att göra det?
I detta fallet är det lite extremt, då klockan bara verkar ha köpts in för att säljas. Men även detta känns rätt okej i mina ögon.

Sen tycker jag iofs att det är rätt bra att det kommer upp till ytan - det ger onekligen en potentiell köpare ett rätt bra prutläge.
...i vanliga fall kanske jag inte hade vågat mig på en prutning från 16.000kr till 12.500kr! :)

Observera att jag inte har någon som helst aning om 12.000kr eller 16.000kr är "marknadspris".
Mest nyfiken i allmänhet, antar jag...

Klart man har rätt att göra så .
Kanske va fel tråd att lägga denna i !
Dom ligger ungefär runt 16k (lite högre på endel) på chrono men vi vet ju alla vad vi kan säga om priserna där,
Grym klocka inge snack. Men tyckte de va lite
Kul att den kom upp så snabbt här :)
 

poormans

Rolex
Ser en del annonser här på KS där man refererar till "nypris" och "klockan är endast x månader gammal", varpå man vill ha ett pris som ligger ungefär i nivå med Urets priser. Hur ser ni andra på det? Vet faktiskt inte hur jag ställer mig till det.

funkar ju på rolex fast nu såg jag att uret.se hade höjt sina priser så då kommer alla rolex automatiskt att bli super dyra
 

poormans

Rolex
Ganska exakt så tänker jag faktiskt. Lägger aldrig på prutmån på mina priser och får ytterst sällan prut-PM, får "jag tar den-PM" eller inga alls. Sen att jag ibland måste sälja till underpris för att folk inte gillar klockorna, det är en annan sak. :D

lägger alltid med lite prutmån men verkar som KS'are får nog vakna till lite, sålde precis en trevlig gmt TT på länk med nipple dial, hade en köpare här som skulle fått den för 37,5 k men han hörde inte av sig när jag kollat gång/amplitud på den så den gick utomlands för 40,5 k istället, samma pris för övrigt som senaste rootbeer'en på kaplans
 

poormans

Rolex
Det lär ju vara samma klocka, men jag tar mig friheten att leka djävulens advokat...
Om man nu råkat fånga klockan till ett riktigt bra pris (12.000kr), men 16.000kr är marknadspris - Har man inte rätt att göra det?
I detta fallet är det lite extremt, då klockan bara verkar ha köpts in för att säljas. Men även detta känns rätt okej i mina ögon.

Sen tycker jag iofs att det är rätt bra att det kommer upp till ytan - det ger onekligen en potentiell köpare ett rätt bra prutläge.
...i vanliga fall kanske jag inte hade vågat mig på en prutning från 16.000kr till 12.500kr! :)

Observera att jag inte har någon som helst aning om 12.000kr eller 16.000kr är "marknadspris".
Mest nyfiken i allmänhet, antar jag...

sura rönnbär kanske:p:p:p:p
 

Gummo

Joker
2-Faktor
lägger alltid med lite prutmån men verkar som KS'are får nog vakna till lite, sålde precis en trevlig gmt TT på länk med nipple dial, hade en köpare här som skulle fått den för 37,5 k men han hörde inte av sig när jag kollat gång/amplitud på den så den gick utomlands för 40,5 k istället, samma pris för övrigt som senaste rootbeer'en på kaplans
Och den från Kaplans åkte ut på Blocket direkt för 50+...
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Kräver du rabatt så får du noll rabatt, är du trevlig och tar fram kortet så kan du förhandla fram en rabatt på 30% gällande Omega, Breitling, Tag.
Jag brukar inte kräva rabatt heller, läser man genom raderna ser man att mitt inlägg innehåller en hög dos ironi. Låter ju lätt att få 30% rabatt bara så där, måste testa det nån gång.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Absolut:) har ute två annonser via företaget men dom jag inte säljer via företaget måste jag sälja privat eller?

Det finns inga hinder att du säljer privat om det aktuella säljet är privat. Bara det framgår i annonsen när du säljer i egenskap av företag.

Att sälja klockor med samma nick men med olika 'hattar' kan ju iofs uppfattas som rörigt för eventuella köpare, men det är inget 'regelbrott' i sig. ;)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp