• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kan du inte säga var du köpte en skx007 för >2500:- så att vi andra inte går på samma pump?
Det spelar väl ingen roll, om det nu är så att det är för dyrt för den modellen så vet du ju redan det och kan således låta bli att köpa för det priset. Jag tycket dock inte att månljus gjort något konstigt, en ganska rejäl överreaktion.

Det spelar väl ingen roll, om det nu är så att det är för dyrt för den modellen så vet du ju redan det och kan således låta bli att köpa för det priset. Jag tycket dock inte att månljus gjort något konstigt, en ganska rejäl överreaktion.
Låt gossarna träta om en skx och några hundralappar. Det är otroligt viktigt att detta blir rätt förstår du:D
Nä tacka vet jag på min tid, då var det nån som drämde i med femton papp för mycket!

Låt gossarna träta om en skx och några hundralappar. Det är otroligt viktigt att detta blir rätt förstår du:D
Nä tacka vet jag på min tid, då var det nån som drämde i med femton papp för mycket!
Haha jag får väl slänga ut någonting överjävligt överprisat så kan du och jag rumbla lite :D Skulle kunna bli en bra sidotråd till denna och andra aggressionstrådar, när orden inte räcker till har vi en KS-grupp på Rumble där man kan komma till avslut med saker!

Haha jag får väl slänga ut någonting överjävligt överprisat så kan du och jag rumbla lite :D Skulle kunna bli en bra sidotråd till denna och andra aggressionstrådar, när orden inte räcker till har vi en KS-grupp på Rumble där man kan komma till avslut med saker!
Håller med! Men det är ju därför vi har GTG, du bangde ju sist. Det fick fightclub att likna söndagskolan :D
Kanske kan boka in lite slagsmål ala firmorna. Omega Finest mot Rolex Old Boys ses på ett gärde utanför Örebro och gör upp en gång för alla.

Tänk på procenten! Helge.
Jag behöver inte bry mig om procenten, det sköter dennaklockaavvikermed2%frånbilligastpåebaymaffian så bra själva
ni vågar inte komma till örebro:p:D;):)
Helt rätt, jag vågar fan inte. Gjorde vapenfri med en Örebroare som jobbade på Korvbrödsbagarn han var fan inte klok.
Jag skickar @Weasel och @virrooo inte en filling torr i hela Örebro län när de dyker upp. Virrooo kanske ser liten ut men är fan den värsta karateapan KS-skådat. Den som lägger på fem kronor för mycket på nästa Seiko-annons får se upp :D:D:D

Haha JAA!! @poormans får lösa fika! Pax för att vara med i Omega Finest. Vad är det för klädkod? Skinnväst?
Vi måste skaffa matchande handledstatueringar...
Omega.png

Jag behöver inte bry mig om procenten, det sköter dennaklockaavvikermed2%frånbilligastpåebaymaffian så bra själva

Helt rätt, jag vågar fan inte. Gjorde vapenfri med en Örebroare som jobbade på Korvbrödsbagarn han var fan inte klok.
Jag skickar @Weasel och @virrooo inte en filling torr i hela Örebro län när de dyker upp. Virrooo kanske ser liten ut men är fan den värsta karateapan KS-skådat. Den som lägger på fem kronor för mycket på nästa Seiko-annons får se upp :D:D:D

ha ha ha vad hette han?? jag har ju för fan jobbat där oxå

Det är väl ändå inte relevant då du inte hittar den till ett billigare pris så som det ser ut i dagsläget?
Edit: Försökte du vara rolig så var du inte det. Annars är mitt tips till dig att inte köpa den alls. Se ovan varför.
image.png

Vilket jäkla munläder du har, att ens argumentera mot att 2700kr för en begagnad skx007 på gummi utan box och utan papper är dyrt är ju bara löjligt. Visst, 700kr är bara 700kr men % är det rätt tokigt. Dessutom brukar inte beggade utan tillbehör gå för mer än 1500kr så egentligen är det ju 1200kr vi snackar om, alltså nästan en till skx007.

Men varför så hemlig om inköpsstället?
Det har aldrig varit min intention att vara hemlig om inköpsstället. Jag bryr mig verkligen inte. När jag köpte klockan så var den slut på flera ställen och jag sökte väldigt mycket efter den. Precis så som den är slut nu. Sen att visa andra ställen tog in den billigare igen, eller att jag missade dom, var otur för mig. Jag förstod inte heller varför det var relevant för diskussionen annat än att stilla hans nyfikenhet. Tyckte också att @Rasmus Andersson verkade anklagande och oskön från start.

Sen ju längre diskussionen har gått har jag blivit mer och mer obenägen att svara honom på det det för jag känner lite så här: vem fan är han att komma och ifrågasätta mig? Speciellt när jag som sagt inte tjänade en enda krona på affären. @alexndr försökte sedan bara vara rolig, vilket blev extra tråkigt när modellen för tillfället inte ens går att hitta billigare. Hade han varit seriös så hade jag kunnat svara honom.
image.png

Vilket jäkla munläder du har, att ens argumentera emot att 2700kr för en begagnad skx007 på gummi utan box och utan papper är dyrt är ju bara löjligt.
visst, 700kr är bara 700kr men % är det rätt tokigt.
Monsterwatches har inte J-modellen inne. Jag har haft mailkontakt med Rob och det står på deras Facebooksida. För övrigt var det du @yonsson som tipsade mig om inköpställen efter att jag frågat dig.

Well @månljus .. De flesta här inne anser nog att jag är seriös, eventuellt lite oskön. :)
Det jag däremot inte gillar är att surfa sajter i onödan på överprisade objekt så därför undrar jag: var köpte du?

Senast ändrad:
Monsterwatches har inte J-modellen inne. Jag har haft mailkontakt med Rob och det står på deras Facebooksida. För övrigt var det du @yonsson som tipsade mig om inköpställen efter att jag frågat dig.
Han får ju in nya hela tiden. Var glad att du fick sålt den för det priset istället för det måste vara tidernas dyraste beggade som sålts här, undrar genast om jag kan sälja min med box och länk för 3500kr. :D

Han får ju in nya hela tiden. Var glad att du fick sålt den för det priset istället för det måste vara tidernas dyraste beggade som sålts här, undrar genast om jag kan sälja min med box och länk för 3500kr. :D
Gör det och köp sen en ny billigare. Kanske kan sälja den för ännu mer om du hävdar att det är snygg patina på den och att den är åldrad med värdighet ;)

Well @månljus .. De flesta här inne anser nog att jag är seriös, eventuellt lite oskön. :)
Det jag däremot inte gillar är att surfa sajter i onödan på överprisade objekt så därför undrar jag: var köpte du?
Tyska Amazon.
Ja, gör det så har du nästan råd att köpa en till PADI av honom som han säljer till det, iaf vad jag vet, billigaste priset.

Det vara en illustration av att % är betydelselöst utan sammanhang. Det är ju i slutändan pengar som räknas
Så alltså då kan jag sälja mina aktier i paynova som kostar 70 öre till dig för 2kr eftersom det bara handlar om någon krona? Otroligt dum logik, självklart handlar det om procent annars skulle inte billiga varor kunna vara dåligt prissatta.

Så alltså då kan jag sälja mina aktier i paynova som kostar 70 öre till dig för 2kr eftersom det bara handlar om någon krona? Otroligt dum logik, självklart handlar det om procent annars skulle inte billiga varor kunna vara dåligt prissatta.
Fast då är det ju de 1.3kr som är problemet, inte procenten i sig. Om du kan erbjuda den för 2kr utan transaktionskostnader och dessa överstiger 1.3kr, och jag av någon oförklarlig anledning väldigt gärna vill ha bara en aktie skulle jag betala 2kr.

Det är dessutom inte alls samma sak. Pressbyrån hade inte kunnat sälja samma sak för två olika pris i samma butik, men de kan ta mer för godisbiten än ICA. Varför? Därför att folk inte tycker det är värt att leta upp en ICA för att spara 3kr trots att det kanske är 100% dyrare på Pressbyrån än ICA. Däremot skulle folk garanterat gå till ICA istället om priset på Pressbyrån var 10000kr mer, även om det bara handlade om 1% (om vi nu antar att Pressbyrån och ICA började sälja hus eller Pateks). Så visst fan är det pengarna som har betydelse - man betalar inte med procent...

På samma sätt hade inte SKXen gått att sälja om det fanns en identisk till lägre pris på KS samtidigt. Så jag vill mena att det är pengarna som räknas i slutändan när det kommer till klockor. Börsen är en annan femma...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp