• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Precis idag ska du upp med en 60+ för att hamna där och för något/några räckte det med typ hälften, om ens det. Inte lätt att göra "resan" då tyvärr. De som varx med i gamet föryngra årsdag har ju hunnit samla på sig ett par ur fär samma pris som ett numera och sitter då så klart i finfin sits att testa runt.
Deal-with-it-GIF_1.gif

Sitt lugnt i båten. Inga träd växer till himlen:D
Brukar tänka på den klassiska bubbelgrafen. Jag tror vi är uppe på "greed". Nu handlar "alla" för dom är övertygade om att dom kan sälja dyrare. Greed mao.

image.jpeg
Det gäller att erbjuda kapitulations-pris till ngn som inte säljer på topp... Redan nu.

Köper en gmt med målade index, ful set, perfekt länk opolerad för 30k. Bättre att få 30k nu än 25 om fem mån/ett år.

Det gäller att erbjuda kapitulations-pris till ngn som inte säljer på topp... Redan nu.

Köper en gmt med målade index, ful set, perfekt länk opolerad för 30k. Bättre att få 30k nu än 25 om fem mån/ett år.
Funkar inte nu men vänta in nästa finanskris så kommer du att kunna lägga skambud:D
Nej, så enkelt är det inte. En finanskris kommer säkert som posten men vilken vändning den får vet ingen. Å ena sidan finns realvärdet i klassiska klockor, a andra sidan måste klockägare frigöra kapital. Oftast brukar det resultera i en turbulent nedåtgående marknad. Den som har kunskap och is i magen brukar vara vinnare:)

Senast ändrad:
Den här kostade 190usd (1500-1600kr) ny inkl frakt från deras hemsida
https://klocksnack.se/threads/cool-chronograph-vratislavia-conceptum.54986/

Och det bästa var att man gav ca 750kr uppdelat i två betalningar :) Tror jag köpte den där från början, skulle kanske inte ge 2.4k idag men nog 2k och pris kanske inte är skrivet i sten (@Scaramanga). Den är rolig och grym tavla! Färgen är ruggigt läcker faktiskt, tänk medelhavsblå lagun.

Det är väl självklart man får sälja giveaways. Annars skulle man med samma motivation inte heller få sälja en klocka man fått. Bara trams att påstå något annat

Helt ok att sälja giveaways, men för den delen inte fridlyst för att platsa i "Minst prisvärd-tråden". Nu så är ju det mesta i annonsen sålt, så följaktligen var det ju rätt prissatt. (Kan iofs tycka att handskarna ursprungligen platsade i tråden)

Sen tycker jag att man får skilja på det som man har fått med vid köp och som man annars inte skulle få tag på, mot exempelvis de standard klockpouchar från tillverkare och AD och som man får gratis bara man frågar. Har sett de ligga ute för 2-300sek, vilket för mig är smaklöst.

IMG_20160524_101421.jpg

Håller med, känns för mig som en ickefråga. Det är ju ingen som tvingar någon till köp liksom.

Håller inte med om det alls. Skulle man resonera så kan den här tråden lika gärna låsas. Allt är ju frivilligt, det gör inte vissa klockor mindre oskäligt prissätta och värda att uppmärksamma. (Även om det är extremt få som verkar förstå skillnaden mellan ett ockerpris och att det går att hitta en liknande klocka på Chrono24 från en nyligen reglad handlare i Kabul för ett billigare pris).

Håller inte med om det alls. Skulle man resonera så kan den här tråden lika gärna låsas. Allt är ju frivilligt, det gör inte vissa klockor mindre oskäligt prissätta och värda att uppmärksamma. (Även om det är extremt få som verkar förstå skillnaden mellan ett ockerpris och att det går att hitta en liknande klocka på Chrono24 från en nyligen reglad handlare i Kabul för ett billigare pris).
Nä, håller med dig men nu var diskussionen snarare kring huruvida man ska få sälja giveaways eller inte. Jag tycker inte det är fel per se att sälja exempelvis en läderplånbok från Rolex i etui med tillhörande påse, även om säljaren har fått den gratis. Därav höll jag med @Spencer66 om att det isåfall även skulle vara lika logiskt att det vore förbjudet att sälja en klocka man fått.

Helt ok att sälja giveaways, men för den delen inte fridlyst för att platsa i "Minst prisvärd-tråden". Nu så är ju det mesta i annonsen sålt, så följaktligen var det ju rätt prissatt. (Kan iofs tycka att handskarna ursprungligen platsade i tråden)

Sen tycker jag att man får skilja på det som man har fått med vid köp och som man annars inte skulle få tag på, mot exempelvis de standard klockpouchar från tillverkare och AD och som man får gratis bara man frågar. Har sett de ligga ute för 2-300sek, vilket för mig är smaklöst.

IMG_20160524_101421.jpg

fast kan man bara gå in och hämta de påsarna hos nymans eller sjösandström? ingår de inte vid service eller köp ?
då är de ju alltså inte gratis

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp