P
Philippe Stern
Guest
Jag skulle vilja citera mig själv från i morse till en cyklist: "#*!*$!!Precis det jag ville undvika. Missriktad välvilja. Jag lägger ner och följer mitt eget exempel, mao slutar läsa...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag skulle vilja citera mig själv från i morse till en cyklist: "#*!*$!!Precis det jag ville undvika. Missriktad välvilja. Jag lägger ner och följer mitt eget exempel, mao slutar läsa...
Sist jag kollade var det ingen moms och Tull från Danmark.https://klocksnack.se/threads/perrelet-tourbillon-a1080-nya-bilder.55190/
Denna måste väl ändå platsa här? Begär 300.000 o finns ny för 25.000$ ( ja vet, moms o tull om du inte bara tar in den men frågan är om denna klocka är momsad?)
@marcush78
Vilket tyket onödigt svar! Alla vet att det inte är det men de skulle ju kunnat komma utanför EU innan den kom till Köpenhamn.Sist jag kollade var det ingen moms och Tull från Danmark.
Har du några belägg för att klockan kommer utanför EU? Så där kan man ju i så fall spekulera i vart fall där man inte kan spåra klockans väg tillbaks till AD?Vilket tyket onödigt svar! Alla vet att det inte är det men de skulle ju kunnat komma utanför EU innan den kom till Köpenhamn.
Vilket tyket onödigt svar! Alla vet att det inte är det men de skulle ju kunnat komma utanför EU innan den kom till Köpenhamn.
https://klocksnack.se/threads/perrelet-tourbillon-a1080-nya-bilder.55190/
Denna måste väl ändå platsa här? Begär 300.000 o finns ny för 25.000$ ( ja vet, moms o tull om du inte bara tar in den men frågan är om denna klocka är momsad?)
@marcush78
Ja tydligare kan man väl knappt vara.Står väl ganska klart och tydligt att den vunnits inom Europa?
Varför jämför du inte med denna då? http://www.chrono24.se/perrelet/turbine-tourbillon-0120-first-piece--id3047071.htmHåller inte med dig. Klockan är helt ny tullad och helt momsad. Gjordes endast 20st och när jag la ut den jämförde jag med denna. http://www.chrono24.se/perrelet/tou...=1&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm
Så är man intresserad av den här klockan och har råd så är det ett helt ok pris. Sen är det ju dessutom inte priset skrivet i sten. Han vill bli av med den och la sig under i pris mot vad han sett på chrono. Är man seriöst intresserad är han absolut villig att diskutera priset.
^ Behovet av uppmärksamhet är ju extremt påtagligt. Samtidigt så vet jag att när jag nu kommenterar så matar jag ett hungrigt troll.
Varför jämför du inte med denna då? http://www.chrono24.se/perrelet/turbine-tourbillon-0120-first-piece--id3047071.htm
Att det är 1/20 smäller dessutom högre. Finns i lager, mailade och frågade.
Med tull och moms så slutar det på runt 260k.
Är det inte lustigt då, att du bara jämförde med den dyraste säljaren?Cool. Köp den!
Nä, har du belägg för att den inte gör det? Det var ingen spekulation, det var ett om och men för att göra korrekt prisjämförelse.Har du några belägg för att klockan kommer utanför EU? Så där kan man ju i så fall spekulera i vart fall där man inte kan spåra klockans väg tillbaks till AD?
Vunnits på golftävling inom Europa. Läs annonsen.Nä, har du belägg för att den inte gör det? Det var ingen spekulation, det var ett om och men för att göra korrekt prisjämförelse.
Spelar väl ingen roll om den skulle vara vunnen där och om den skulle smugglad från tex USA? Återigen så var det bara en öppen fråga för att få en korrekt prisjämförelse.Står väl ganska klart och tydligt att den vunnits inom Europa?
Now You're really reaching.Spelar väl ingen roll om den skulle vara vunnen där och om den skulle smugglad från tex USA? Återigen så var det bara en öppen fråga för att få en korrekt prisjämförelse.
Spelar återigen ingen roll om den skulle vara smugglad från USA jag påstod inte detta utan var mer schyst mot säljaren så prisjämförelsen skulle bli rätt.Vunnits på golftävling i europa. Läs annonsen.
Vad pratar du om? Pudla bara och säg att du hade fel.Spelar återigen ingen roll om den skulle vara smugglad från USA jag påstod inte detta utan var mer schyst mot säljaren så prisjämförelsen skulle bli rätt.
Spelar väl ingen roll om den skulle vara vunnen där och om den skulle smugglad från tex USA? Återigen så var det bara en öppen fråga för att få en korrekt prisjämförelse.
Ok, jag var otydlig i mitt inlägg, Denna måste väl ändå platsa här? Begär 300.000 o finns ny för 25.000$ ( ja vet, moms o tull om du inte bara tar in den men frågan är om denna klocka är momsad?) jag ville få till en korrekt jämförelse efterosm 25.000 dollar är plus moms och tull. Är det tydligt för dig nu?Vad pratar du om? Pudla bara och säg att du hade fel.
Håller inte med dig. Klockan är helt ny tullad och helt momsad. Gjordes endast 20st och när jag la ut den jämförde jag med denna. http://www.chrono24.se/perrelet/tou...=1&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm
Så är man intresserad av den här klockan och har råd så är det ett helt ok pris. Sen är det ju dessutom inte priset skrivet i sten. Han vill bli av med den och la sig under i pris mot vad han sett på chrono. Är man seriöst intresserad är han absolut villig att diskutera priset.
Äh, alla klockor är inte billigare i usa. Att just prisexemplet på 25k$ säljs där betyder inte direkt att en motsvarande ska kosta x1,25 i europa. Speciellt inte på mindre serier som 1/20 där det inte finns bra med prisreferenser.Ok, jag var otydlig i mitt inlägg, Denna måste väl ändå platsa här? Begär 300.000 o finns ny för 25.000$ ( ja vet, moms o tull om du inte bara tar in den men frågan är om denna klocka är momsad?) jag ville få till en korrekt jämförelse efterosm 25.000 dollar är plus moms och tull. Är det tydligt för dig nu?
Nope. Ser inget lustigt det alls.Är det inte lustigt då, att du bara jämförde med den dyraste säljaren?
Bara ett tillägg. Ingen av dom är nya. Dom tillverkades 2013. Dom är båda oanvända.Ok, jag var otydlig i mitt inlägg, Denna måste väl ändå platsa här? Begär 300.000 o finns ny för 25.000$ ( ja vet, moms o tull om du inte bara tar in den men frågan är om denna klocka är momsad?) jag ville få till en korrekt jämförelse efterosm 25.000 dollar är plus moms och tull. Är det tydligt för dig nu?
Jag var sugen ett tag, men rykten på KS sade att det kunde handla om smuggelgods från USA, så intresset kallnade för mig.Ingen på KS kommer att köpa en Perrelet Tourbillon för trehundratusen, mark my words boy and mark them well.
Citat stulet av the merovingian från "Matrix Reloaded"
HahahaJag var sugen ett tag, men rykten på KS sade att det kunde handla om smuggelgods från USA, så intresset kallnade för mig.