• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nope. Ser inget lustigt det alls.

Med tanke på att det även står att priset är förhandlingsbart så är det väl inte helt omöjligt att man hamnar på dom nivåerna. Den här klocka. Har dessutom en ganska intressant historia som man kan få nedskriven och verifierad. Ingen för värdet men som med alla konstverk och värdesaker gör det ju det mer intressant.
Tycker nog, framförallt med tanke på utrymmet för förhandling att man gör ett bra köp, om man har råd.
Jag vet inte, du slänger fram en dyr säljare, och kan därför hävda att din klocka är prisvärd, när det egentligen går att köpa klockan billigare. Du säger att priset är förhandlingsbart, ok, då avvaktar vi och ser hur mycket du måste gå ned innan klockan säljs då...

Jag vet inte, du slänger fram en dyr säljare, och kan därför hävda att din klocka är prisvärd, när det egentligen går att köpa klockan billigare. Du säger att priset är förhandlingsbart, ok, då avvaktar vi och ser hur mycket du måste gå ned innan klockan säljs då...
Varför tjatar du? Ser liksom inte anledningen. Har du råd och är intressera kam du få ett pris på klockan som är en bra bit under annonspriset. Är du inte intresserad förstår jag inte din hets?
Hör av dig om du är intresserad så ska jag se hur långt ner han är villig att gå. Han är inte klockintresserad och har dessutom fått den gratis så han vill helst bli av med den och få ut lite cash.

Varför tjatar du? Ser liksom inte anledningen. Har du råd och är intressera kam du få ett pris på klockan som är en bra bit under annonspriset. Är du inte intresserad förstår jag inte din hets?
Hör av dig om du är intresserad så ska jag se hur långt ner han är villig att gå. Han är inte klockintresserad och har dessutom fått den gratis så han vill helst bli av med den och få ut lite cash.
Tror det är mer lättsåld hos något större auktionshus eller direkt till en handlare om din vän inte är så van att handla med klockor i den prisklassen :) Kan vara värt att prova/ kika upp iallafall.

Tjatar? Jag försöker bara förstå hur du resonerar. Jag gillar dessutom inte att en användare försöker sälja in ett objekt genom att bara ha en dyr säljare som referens, samtidigt som man utelämnar andra säljare som har klockan till ett lägre pris.

Tjatar? Jag försöker bara förstå hur du resonerar. Jag gillar dessutom inte att en användare försöker sälja in ett objekt genom att bara ha en dyr säljare som referens, samtidigt som man utelämnar andra säljare som har klockan till ett lägre pris.
Det finns 20 gjorda totalt i världen. Så vitt jag kan se finns det med min 3 till salu i världen, en ligger på 360k. En ligger på ca 200k ( som med moms och tull och allt sånt hamnar på ca 260k). Jag lägger mig på 300k och skriver att priset är förhandlingsbart.
Hur hade du tänkt dig att jag skulle skaffa fler referenser. Ärligt?

Det finns 20 gjorda totalt i världen. Så vitt jag kan se finns det med min 3 till salu i världen, en ligger på 360k. En ligger på ca 200k ( som med moms och tull och allt sånt hamnar på ca 260k). Jag lägger mig på 300k och skriver att priset är förhandlingsbart.
Hur hade du tänkt dig att jag skulle skaffa fler referenser. Ärligt?
Som sagt, du refererade bara till den dyra säljaren, och utelämnade den billigare, endast för att få din klocka att framstå som extra prisvärd.
Stämmer inte det då?

Som sagt, du refererade bara till den dyra säljaren, och utelämnade den billigare, endast för att få din klocka att framstå som extra prisvärd.
Stämmer inte det då?
Jag refererar inte till någon klocka alls i min annons. Det är du här som började referera till andra objekt.
Vanligtvis när man inte tycker något är prisvärt så köper man det inte, eller så förhandlar man. Vad du gör har jag ingen aning om.

Jag refererar inte till någon klocka alls i min annons. Det är du här som började referera till andra objekt.
Vanligtvis när man inte tycker något är prisvärt så köper man det inte, eller så förhandlar man. Vad du gör har jag ingen aning om.
Du refererade till den dyra säljaren i denna tråd, och ville visa att din klocka var mer prisvärd.

KS är ett forum där man diskuterar klockor. I denna tråd diskuterar vi prissättningen.
Vad du gör här har jag ingen aning om.

Du refererade till den dyra säljaren i denna tråd, och ville visa att din klocka var mer prisvärd.

KS är ett forum där man diskuterar klockor. I denna tråd diskuterar vi prissättningen.
Vad du gör här har jag ingen aning om.
I min värld, kan ha fel, så är man inte nöjd med en persons pris eller vara tar man det med den personen. Du väljer att hänga ut mig öppet i en tråd för att framhäva dig själv.

Vilket tyket onödigt svar! Alla vet att det inte är det men de skulle ju kunnat komma utanför EU innan den kom till Köpenhamn.
Ber om ursäkt, var inte meningen att trampa dig på tårna. Men tror att du förstår vad jag menar då klockan finns hos en privatperson inom EU.

@TorNet håll mig uppdaterad, man vet aldrig när det ändras!

Sannolikheten att den där bastarden till klocka kommer säljas på K&S är väl sisådär 0,01% ändå.
Kan vi gå vidare till något mer intressant nu?
JaTack

Ok, jag var otydlig i mitt inlägg, Denna måste väl ändå platsa här? Begär 300.000 o finns ny för 25.000$ ( ja vet, moms o tull om du inte bara tar in den men frågan är om denna klocka är momsad?) jag ville få till en korrekt jämförelse efterosm 25.000 dollar är plus moms och tull. Är det tydligt för dig nu?

spelar det någon roll hur den är intagen? ska vi börja deklarera inköpspris och moms samt tullfakturor för att alla ska bli nöjda??

finns klockan inom EU behövs ej moms och tull kommer den utanför är det bra att ha med i beräkningen vis köp

nä han vill bara tjata

gissar på att den här tråden blir låst inom en snar framtid då det ständigt spårar UR:D:D:D:D

Tror nog också att det är dags snart då så många vägrar förstå trådens syfte trots flertalet uppsträckningar från admin. Mängden tid som vissa lägger på att sänka andras annonser bara för att man själv inte skulle köpa klockan för utsatt pris, dvs inte att den är prissatt i syfte att lura en nybörjare, är häpnadsväckande.

För egen del tror jag att orsaken till att det blir ständigt tjafs i denna tråd är att begreppet "minst prisvärd" är högst subjektivt. T ex är jag själv beredd att betala ett premium för att köpa via KS kontra att köpa via C24, eftersom jag tycker att det känns osäkert att skicka så stora summor utan att ha sett klockan irl. Så en klocka som som är dyrare här än på C24 kan fortfarande vara prisvärd för mig.

Sen tycker jag också att vissa exempel som kommer upp här är lite knasiga. Perreleten t ex, extremt ovanlig och därmed svårvärderad. Om priset då är mitt emellan de två ex som finns på C24 innebär det väl inte att den inte är prisvärd? Måste man lägga sig under billigaste exet på C24 för att en klocka ska anses prisvärd?

Sen tycker jag också att vissa exempel som kommer upp här är lite knasiga. Perreleten t ex, extremt ovanlig och därmed svårvärderad. Om priset då är mitt emellan de två ex som finns på C24 innebär det väl inte att den inte är prisvärd? Måste man lägga sig under billigaste exet på C24 för att en klocka ska anses prisvärd?

Eller så läser du om alla svar. Problemet är att säljaren länkade till den dyra säljaren, endast för att försöka få det att låta som att hans klocka var mest prisvärd.
Om man nu ska länka och jämföra, så borde man väl ta med alla klockor i denna jämförelse, och inte bara den dyraste?

För egen del tror jag att orsaken till att det blir ständigt tjafs i denna tråd är att begreppet "minst prisvärd" är högst subjektivt. T ex är jag själv beredd att betala ett premium för att köpa via KS kontra att köpa via C24, eftersom jag tycker att det känns osäkert att skicka så stora summor utan att ha sett klockan irl. Så en klocka som som är dyrare här än på C24 kan fortfarande vara prisvärd för mig.

Japp...alla klockor som säljs på KS ska ha det lägsta priser wordwide. Det är ju ändå ett entusiastforum, och med det kommer att det är fult att inte ha säljpriser jämförbara med okända säljare i Kazakstan.

Eller så läser du om alla svar. Problemet är att säljaren länkade till den dyra säljaren, endast för att försöka få det att låta som att hans klocka var mest prisvärd.
Om man nu ska länka och jämföra, så borde man väl ta med alla klockor i denna jämförelse, och inte bara den dyraste?

Jo, jag kan hålla med om att säljaren borde ha länkat till bägge klockorna. Dock ser jag inte hur detta gör den aktuella klockan mindre prisvärd.

Tror nog också att det är dags snart då så många vägrar förstå trådens syfte trots flertalet uppsträckningar från admin. Mängden tid som vissa lägger på att sänka andras annonser bara för att man själv inte skulle köpa klockan för utsatt pris, dvs inte att den är prissatt i syfte att lura en nybörjare, är häpnadsväckande.
Faktiskt oerhört tröttsamt. Alla vet bäst och marknade är tydligen inte fri. Prispoliser överallt. Jobbigt :(

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp