• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är din drömklocka om inte priset var en faktor?

CK2915 från 1958
20171026_OMEGA_Speedmaster_sells_for_World_Record_Price_2.jpg

Jag skrev tidigare att det var en AP, men egentligen är det nog en Panerai med blå tavla (gvs Sandwich dial). Finns tydligen några varianter. Jag gillar formen och kronskyddet på Panerai, men att betala 40+ kilokronor för dessa är nog att ta i...
Utmaningen är ju att hitta ett bra band till dessa. Som alla vet kan man ju inte ha svart till blått och eftersom det mer eller mindre är en dykare har @Gummo förbjudit läder till dessa.;) Tufft att hitta ett lämpligt blått gummi.
dial.png

Jag skrev tidigare att det var en AP, men egentligen är det nog en Panerai med blå tavla (gvs Sandwich dial). Finns tydligen några varianter. Jag gillar formen och kronskyddet på Panerai, men att betala 40+ kilokronor för dessa är nog att ta i...
Utmaningen är ju att hitta ett bra band till dessa. Som alla vet kan man ju inte ha svart till blått och eftersom det mer eller mindre är en dykare har @Gummo förbjudit läder till dessa.;) Tufft att hitta ett lämpligt blått gummi.
dial.png
Hehe... Pannor är undantaget läderförbudet. De gamla militära dvs. Nya Panerai är ju bara hommager så de är ju totalförbjuda;)

Jag skulle gå för det sjukaste jag kan tänka mig att bära på min handled och där kvalar Yacht Master II i gulguld in.
Bild tagen från nätet (såklart)
IMG_9883.png

Helt klart denna, en roséguld Ap ro chrono eller ROO rosé kommer inte långt därefter! Men kommer nog aldrig hända då jag trivs för mycket med att ha flera olika klockor :)
image.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp