Camo00
Diamant
Ni är nog flera som blandar ihop denna tråd, med Affes "Klocka i graven"-tråd.Det blir den som satt på armen senast eller vid tillfället när jag trillar av pinnen![]()
Exit syftar här på att bli nöjd och lämna klockflippandet...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ni är nog flera som blandar ihop denna tråd, med Affes "Klocka i graven"-tråd.Det blir den som satt på armen senast eller vid tillfället när jag trillar av pinnen![]()
Den där trion är så jävla magisk. Hade överlevt med den.Trodde inte att det skulle hända, men efter att ha köpt dessa tre på mindre än ett år så känns det som att intresset har svalnat lite. Jag har dessutom blivit mindre aktiv här på KS. Visst finns det fortfarande klockor jag vill äga, men jag skulle inte gråta blod om det var köpstopp för alltid
![]()
![]()
Det är de som är grejen. Aldrig nöjd osv.Ni är nog flera som blandar ihop denna tråd, med Affes "Klocka i graven"-tråd.
Exit syftar här på att bli nöjd och lämna klockflippandet...
Dödade intresset lite. SyndDen där trion är så jävla magisk. Hade överlevt med den.
Som både @sherwan och @NiklasArvid mfl säger, så skulle det vara helt omöjligt att antingen bli OWGnisse eller en ExitWatchare, men om man leker med tanken, eller om jag satt under dödshot i ett turkiskt fängelse, och måste välja en OWG, ExitWatch klocka för att rädda livhanken på mig och alla här på KS. Så har jag suktat efter en klocka ända sedan jag såg den på bild då jag läste boken KLASSISKA ARMBANDSUR första gången i slutet av 90-talet.
Patek Philippe world time tror jag att den heter.
Vill vara lite petig och mena att det där är en 6263.Förmodligen en årsklocka anno 1974 som denna Daytona 6265. Det skall sitta nåt fint på handleden när jag gör min exit.
![]()
Vill vara lite petig och mena att det där är en 6263.![]()
Haha jo google har alltid rätt!Du har säkert helt rätt @deddas Google sa att det var en 6265. Har inte dom alltid rätt?![]()
Exit sneakers då?Trodde inte att det skulle hända, men efter att ha köpt dessa tre på mindre än ett år så känns det som att intresset har svalnat lite. Jag har dessutom blivit mindre aktiv här på KS. Visst finns det fortfarande klockor jag vill äga, men jag skulle inte gråta blod om det var köpstopp för alltid
![]()
![]()
Trodde inte att det skulle hända, men efter att ha köpt dessa tre på mindre än ett år så känns det som att intresset har svalnat lite. Jag har dessutom blivit mindre aktiv här på KS. Visst finns det fortfarande klockor jag vill äga, men jag skulle inte gråta blod om det var köpstopp för alltid
![]()
![]()
Gillar inte ens nya keramiska Daytonan, men fan vad bra den ser ut tillsammans med de andra två. Grym trio!Trodde inte att det skulle hända, men efter att ha köpt dessa tre på mindre än ett år så känns det som att intresset har svalnat lite. Jag har dessutom blivit mindre aktiv här på KS. Visst finns det fortfarande klockor jag vill äga, men jag skulle inte gråta blod om det var köpstopp för alltid
![]()
![]()
Första bra stora klockan,Den här skulle funka:
![]()
Lite, men jag äger ju andra också, annars hade det varit super tråkigtMissförstå mig rätt nu. Du har ju en sjuuuuukt fin samling. Men är det inte lite tråkigt att ha "samma" klocka, men i olika material?
Trodde inte att det skulle hända, men efter att ha köpt dessa tre på mindre än ett år så känns det som att intresset har svalnat lite. Jag har dessutom blivit mindre aktiv här på KS. Visst finns det fortfarande klockor jag vill äga, men jag skulle inte gråta blod om det var köpstopp för alltid
![]()
![]()
Den där kommer dessutom bli sjukt rare då de byter tavla på de nu och kallar dem SBGD201. Estimerar att ca. 10st gjorts med den första tavlan.Skönhet i sin enklaste form: Grand Seiko SBGD001![]()
Finns ingen EXIT för mig.
SBGC004 men då får de fan sy ihop en 18k länk till den.Om det stod en stor rakad kille med drakar tattuerade på innanlåren och en nötknäppare om din familjelycka och tvingade dig att välja då?
SBGC004 men då får de fan sy ihop en 18k länk till den.
Den nya Exp 1 (mk2) var faktiskt den första klockan jag tänkte på.En DD i platina, 118206, som jag skulle variera med tavelbyte då och då (den ljusblåa, blå, cherry och silver). Eller eventuellt, om än ett lite tråkigare svar, min 114270.
![]()
Den där är en av mina absoluta toppkandidater också, men det måste vara rätt version!Datograph! Gillar många high-end klockor men den tyska stilen slår faktiskt den schweiziska.
![]()

Tänkte första skriva den men så kände jag att man kan ha fötterna på jorden också. Någorlunda...Den där är en av mina absoluta toppkandidater också, men det måste vara rätt version!
Perpetual Tourbillon..
![]()