• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är din Exit Watch?

IMG_2573.JPG

@jakob.dala 's Grim, du får gärna skicka den med posten när du har tröttnat på den! Jag kan tänka mig att stå för frakten! ;)

Exitklocka känns tråkigt. Det finns alltid något annat som lockar vad man än har. Det sagt så kan jag inte riktigt komma på något som jag skulle göra allt i världen för att få tag på. Jag är nöjd med det lilla jag har och trånar inte efter saker som jag absolut inte har råd med eller absolut inte kan få tag på. Låter tråkigt men är ganska så rogivande för stunden.

Sen så vet de allra flesta som verkligen jagat något fantastiskt att resan är det roliga. :)

Haha ja jag såg den!
En "vanlig" 6062 är ju inte helt gratis heller.... :(
Svart är betydligt mer rare och mycket finare iom de har en blank svart tavla jämfört med den vita som är matt. Den som går på Phillips nu är en av tre eller fyra som gjorts med diamanter. Övriga har dock sex stenar medan kejsarens bara har fem. Detta var den överlägset mest exklusiva klockan som Rolex gjorde på den tiden.

Bra val om man nu ska prata graal-klockor. Personligen föredrar jag sportklockor men jag förstår att inte alla gör det. :)

IMG_3253.JPG

Svart är betydligt mer rare och mycket finare iom de har en blank svart tavla jämfört med den vita som är matt. Den som går på Phillips nu är en av tre eller fyra som gjorts med diamanter. Övriga har dock sex stenar medan kejsarens bara har fem. Detta var de överlägset mest exklusiva klockan som Rolex gjorde på den tiden.

Bra val om man nu ska prata graal-klockor. Personligen föredrar jag sportklockor men jag förstår att inte alla gör det. :)

IMG_3253.JPG
Jag gillar också sportmodellerna! :p
Men en 6062 kommer ju i "vanligt" 36mm oystercase väl? Så "sportdress" :p? Annars är ju en 6542 inte kattpiss det heller! En sådan har väl du? :)

Jag gillar också sportmodellerna! :p
Men en 6062 kommer ju i "vanligt" 36mm oystercase väl? Så "sportdress" :p? Annars är ju en 6542 inte kattpiss det heller! En sådan har väl du? :)
Skulle inte kalla den sport men var och en får säga vad de vill. Jag äger ingen 6542.

Trodde inte att det skulle hända, men efter att ha köpt dessa tre på mindre än ett år så känns det som att intresset har svalnat lite. Jag har dessutom blivit mindre aktiv här på KS. Visst finns det fortfarande klockor jag vill äga, men jag skulle inte gråta blod om det var köpstopp för alltid :)

IMG_1351.JPG
IMG_1354.JPG

Är väldigt nöjd med min 214270 mk2. MEN en Rolex DD i platina med diamanttavla skulle nog kunna få mig att logga ut och lägga ner jagandet :)

Men skall jag vara ärlig vill jag inte ha någon Exit klocka gillar och jakta! Känner att det blir dock väldigt mycket dykur och funderar på att byta spår bara för att dvs jag är inte mogen för en sortie klocka mentalt.

nope, finns ingen "exit watch", behöver ha 6-10 stycken på olika spår,
ett par beaters-vardagsklockor, "månadsklockan", vintagerolex, vintagekrongraf och några historiskt intressanta i övrigt, milwatch etc...
så NEJ, finns ingen exitklocka... :D

Senast ändrad:
Trodde inte att det skulle hända, men efter att ha köpt dessa tre på mindre än ett år så känns det som att intresset har svalnat lite. Jag har dessutom blivit mindre aktiv här på KS. Visst finns det fortfarande klockor jag vill äga, men jag skulle inte gråta blod om det var köpstopp för alltid :)

IMG_1351.JPG
IMG_1354.JPG
Det där är en trippel man kan leva med.

Efter att ha funderat en hel del så kommer jag fram till att minsta antal klockor jag behöver är 3. En dressare, en dykare och en gmt. Sen kan en kronograf vara bra också men ingen funktion jag känner att jag skulle använda speciellt mycket.

Som både @sherwan och @NiklasArvid mfl säger, så skulle det vara helt omöjligt att antingen bli OWGnisse eller en ExitWatchare, men om man leker med tanken, eller om jag satt under dödshot i ett turkiskt fängelse, och måste välja en OWG, ExitWatch klocka för att rädda livhanken på mig och alla här på KS. Så har jag suktat efter en klocka ända sedan jag såg den på bild då jag läste boken KLASSISKA ARMBANDSUR första gången i slutet av 90-talet.

Patek Philippe world time tror jag att den heter.
Orologi-costsosi-platinum-world-patek-philippe-532x660.jpg

Hade säkert kunnat njuta något med denna skapelse!
Patek-Philippe-1939-Platinum-World-Time.jpg

KLASSISKA ARMBANDSUR.
DSC_1435.JPG
DSC_1448.JPG
DSC_1452.JPG

Tillbaka
Topp