Andersglassar
Basic
Håller fortfarande denna högst. Har allt jag älskar. Svart läder och roseguld, kronograf, glasbaksida, manuellt urverk, siffror och visare i de bästa formerna, rätt storlek och dessutom är det en PP.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Trodde inte att det skulle hända, men efter att ha köpt dessa tre på mindre än ett år så känns det som att intresset har svalnat lite. Jag har dessutom blivit mindre aktiv här på KS. Visst finns det fortfarande klockor jag vill äga, men jag skulle inte gråta blod om det var köpstopp för alltid
![]()
![]()
Jag är exakt likadan med skorDu köper klockor som jag köper skor. Jag hittar ett par jag gillar och köper alla färger
Grym trio!
Det är ju onekligen tre otroligt fina klockor, grym trio! Börjar sakna min daytona...Trodde inte att det skulle hända, men efter att ha köpt dessa tre på mindre än ett år så känns det som att intresset har svalnat lite. Jag har dessutom blivit mindre aktiv här på KS. Visst finns det fortfarande klockor jag vill äga, men jag skulle inte gråta blod om det var köpstopp för alltid
![]()
![]()
Favoritmodellen!Det är ju onekligen tre otroligt fina klockor, grym trio! Börjar sakna min daytona...
En exit-klocka för mig är en klocka där du inte behöver fundera på andrahandsvärde, vad andra tycker eller likes på forum/insta utan kan bara mysa med din klocka i ensamhet, för evigt
Har funderat en del på det och vilken modell det skulle bli varierar men just nu står denna väldigt högt i kurs.
Philippe Dufour Simplicity
https://www.hodinkee.com/articles/philippe-dufour-simplicity-at-auction
![]()
![]()
Datograph! Gillar många high-end klockor men den tyska stilen slår faktiskt den schweiziska.
![]()
Har sett i sneakers tråden så förväntade mig nästan det svaretJag är exakt likadan med skor![]()
Sälj skiten och börja på nytt. Inte svårare än såDödade intresset lite. Synd![]()
Näh. Köper för att behållaSälj skiten och börja på nytt. Inte svårare än så![]()
Då känns det som att nästa steg blir bespoke. Beställ något som bara tillverkas för dig, efter dina specifikationer. Klura på hur den skulle se ut.Näh. Köper för att behålla![]()
Mycket märkliga förslag här. Det verkar som att alla förväntar sig att de ska utvecklas mot dyrare/konstigare och mer komplicerade klockor. Kanske är det den normala vägen intresset tar? Själv skulle jag gå för en allroundklocka med lyxkänsla.
Mitt val skulle vare en dykare med HAQ urverk med evighetskalender och gmt samt 200m WR. Strax under 40mm diam, militärinspirerad design på tavlan och bra lume. Den ska kännas exklusiv och ha knivskarpa fasningar på index och visare samt en blandning av borstat och polerad på boetten som har kronskydd och skruvadkrona. Grym oysterlänk med ratcheting clasp och lug holes också tack.
Någon som sett en klocka med de specsen?
Exit Watch däremot är klockan som ersätter allt annat.
Borstade bandhorn.![]()
Den här fast i platina, borstad mittlänk och säkert något mer modfix som jag ännu inte tänkt på.
Enda chansen till att jag skulle ha sexsiffrigt.Borstade bandhorn.
Håller helt med att det är något oväntade och framförallt opraktiska förslag. Verkar som att det gäller att hitta dyrast tänkbara klocka
Ska tillägga att jag tolkar tankeleken i tråden som att exitklockan blir den enda klockan man äger.
För mig är en exitklocka en klocka som jag kan använda i alla sammanhang, i alla väderlekar och till vilket aktivitet jag än företar mig. Det har ju nämnts flera väldigt sköra och ej vattentåliga klockor i tråden, och skulle jag vara tvungen att lämna klockan hemma allt för ofta så skulle jag oundvikligen sakna ett komplement. Den måste vara möjlig att bära på länk, gummi, läder så att man ändå från variation. Samtidigt som den ska vara allround måste den ändå vara så pass intressant och skapa så pass mycket känslor att jag inte tröttnar att bära eller titta på den. Det är en fördel om urverket är en arbetshäst och inte för skört eller komplicerat att serva/reparera. Klockan ska vara på armen och inte på service i en evighet.
Så för mig blir exitklockan IWC 3239.
![]()
![]()
Ingen som har sett min Exit Watch?Mycket märkliga förslag här. Det verkar som att alla förväntar sig att de ska utvecklas mot dyrare/konstigare och mer komplicerade klockor. Kanske är det den normala vägen intresset tar? Själv skulle jag gå för en allroundklocka med lyxkänsla.
Mitt val skulle vare en dykare med HAQ urverk med evighetskalender och gmt samt 200m WR. Strax under 40mm diam, militärinspirerad design på tavlan och bra lume. Den ska kännas exklusiv och ha knivskarpa fasningar på index och visare samt en blandning av borstat och polerad på boetten som har kronskydd och skruvadkrona. Grym oysterlänk med ratcheting clasp och lug holes också tack.
Någon som sett en klocka med de specsen?
Ingen som har sett min Exit Watch?
Då blir det en Kickstarter på den. Ni är väl med och backar allihop?![]()
Jepp. Om jag struntar i GMT och kan acceptera en lite större storlek. Men det vet ju alla nu efter Basel. 0,5mm för stort och det är tvärkört. ;-)Kanske något som Gs har gjort.