• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är din Exit Watch?

Trodde inte att det skulle hända, men efter att ha köpt dessa tre på mindre än ett år så känns det som att intresset har svalnat lite. Jag har dessutom blivit mindre aktiv här på KS. Visst finns det fortfarande klockor jag vill äga, men jag skulle inte gråta blod om det var köpstopp för alltid :)

IMG_1351.JPG
IMG_1354.JPG
Den där trion är så jävla magisk. Hade överlevt med den.

Som både @sherwan och @NiklasArvid mfl säger, så skulle det vara helt omöjligt att antingen bli OWGnisse eller en ExitWatchare, men om man leker med tanken, eller om jag satt under dödshot i ett turkiskt fängelse, och måste välja en OWG, ExitWatch klocka för att rädda livhanken på mig och alla här på KS. Så har jag suktat efter en klocka ända sedan jag såg den på bild då jag läste boken KLASSISKA ARMBANDSUR första gången i slutet av 90-talet.

Patek Philippe world time tror jag att den heter.

Grym PP Worldtimer, och intressant tidsdokument från mellankrigstiden, då London och Paris hade samma tidszon... (Paris är bara typ en kvart öster om Greenwich egentligen)
ppwt.png

Senast ändrad:
Trodde inte att det skulle hända, men efter att ha köpt dessa tre på mindre än ett år så känns det som att intresset har svalnat lite. Jag har dessutom blivit mindre aktiv här på KS. Visst finns det fortfarande klockor jag vill äga, men jag skulle inte gråta blod om det var köpstopp för alltid :)

IMG_1351.JPG
IMG_1354.JPG

Missförstå mig rätt nu. Du har ju en sjuuuuukt fin samling. Men är det inte lite tråkigt att ha "samma" klocka, men i olika material?

IMG_1351.JPG
IMG_1354.JPG
Gillar inte ens nya keramiska Daytonan, men fan vad bra den ser ut tillsammans med de andra två. Grym trio!

Tillbaka
Topp