Jag antar att frågan ställs som så att om jag fick EN klocka "idag" oavsett pris eller tillgänglighet, vilken det skulle vara, inte att jag sedan skulle behöva vara OWG med den eller avstå från fler klockor?
Om jag tolkat rätt så vore ju det smartaste av mig att välja den dyraste eller mest svåråtkomliga klockan påmmin "önskelista".
Kanske jac skulle kunna "unna" mig ägandet av en AP, trots servicekostnaderna om jag faktiskt bara behövde peka på den och så var den min. Osåfall blev det nog en "vanlig" ROO, den som finns i massa olika färger på visare och gummiband mm.
Eller en Aquanaut kanske, alt en Calatrava 5524G "pilot"?
Men jag skulle nog hellre vilja ha VC's American 1921, det är en klocka som är såpass dyr att det kommer att ta sin tid innan jag känner att jag kan lägga dessa på en dressklocka. Jag vill dessutom "köpa över disk" även om det lär kosta minst 100k mer, det ger inte bara en känsla av lyx utan en betydligt bättre känsla av säkerhet.
Så en Vacheron "american 1921"
Eller kanske en Rolex Gmt "pepsi" med meteorite tavlan? - absolut ingenting jag skulle kunna tänka mig att köpa. Men som gåva, hell yeah! ❤
Eller kanske "Steven Tyler leopard Daytonan"? ❤
VC am 1921 40mm limited edition.