• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är din graal?

Ja det där var jag med på, tack i alla fall. Det verkar som att just den där Root beer hade nåt med Concorde att göra. Spännande
Det gjordes annonser med Rootbeer och bild på Concorde vilket är en graal för mig när det kommer till flygplan jag skulle vilja flyga:cigar: men det lär ju inte bli av förstås.. man skulle varit född ett par decennier tidigare:woot:

Knepigt det där med graaler, oftast lite för lätt kastat omkring (även av mig😅) min första verkliga graal va en Breitling med blå tavla (typ colt) men visste jag inte då, va en kompis till farsan som tog hem en fake från Thailand för typ 25 år sedan som jag fick se, föll pladask för designen! Trodde I många år aldrig jag skulle lägga sånna pengar på en klocka så vart lite av en graal. Men den betade jag av, älskar den fortfarande men ingen graal längre 😊 Tror min verkliga graal kanske är en Nautilus, kommer nog aldrig någonsin äga en pga priset 🤷‍♂️

Som rubriken lyder: Om du fick välja EN klocka, vilken hade du då valt?

Julen är tyvärr över och det dröjer således nästan ett år innan den vitskäggade mannen kommer igen.
Stundande högtider att vänta är dock Alla Hjärtans Dag och Påsken!

Lek med tanken att du fick önska dig EN klocka oavsett raritet eller kostnad.
Lek med tanken att din flickvän/fru/pojkvän/man/sambo har obegränsat med likvida medel och resurser och att han/hon/hen vill ge
dig EN klocka i present! ............. eller så får vi fantisera och tro på att påskharen finns och han lyssnar på våra önskningar :)

Skriv gärna en kort motivering till ert val av klocka

Rainbow Daytona!

Både jag och tjejen gillar rose gold
Rolig klocka att få som present
Gillar / Älskar Rolex
Daytona
Roliga färger

Om hon badade i pengar och jag önskade mig denna i gåva, så skulle hon nog hålla med om att det var den rätta klockan för mig / oss

Meeeen, jag får nog nöja mig med min 116505 så länge 😬

9050CBEA-9046-4DA8-849F-5ED16B25091E.jpeg

96BC0B2E-501C-4248-A943-A107F7C35CA7.jpeg

Rainbow Daytona!

Gillar / Älskar Rolex
Daytona
Roliga färger

Om hon badade i pengar och jag önskade mig denna i gåva, så skulle hon nog hålla med om att det var den rätta klockan för mig / oss

Coolt val! Jag har hört att detta är den enda klockan i Rolex sortiment där man behöver fylla i en ansökan som skickas till Rolex HQ som bestämmer om man får köpa klockan eller ej.

Mitt egna bidrag till tråden är Patek Philippe Celestial Complication 6102R-001

pp-celestial-dialup.jpg

Motivation: enligt mig är denna klocka en av de absolut vackraste som någonsin tillverkats och hade en klocka varit poesi så.......

Rainbow Daytona!

Gillar / Älskar Rolex
Daytona
Roliga färger

Får börja med att säga, roligt val! Lite väl blingbling för min egna del men måste ändå säga att klockan du redan har är också fantastisk :)

Jag antar att frågan ställs som så att om jag fick EN klocka "idag" oavsett pris eller tillgänglighet, vilken det skulle vara, inte att jag sedan skulle behöva vara OWG med den eller avstå från fler klockor?

Om jag tolkat rätt så vore ju det smartaste av mig att välja den dyraste eller mest svåråtkomliga klockan påmmin "önskelista".

Kanske jac skulle kunna "unna" mig ägandet av en AP, trots servicekostnaderna om jag faktiskt bara behövde peka på den och så var den min. Osåfall blev det nog en "vanlig" ROO, den som finns i massa olika färger på visare och gummiband mm.

Eller en Aquanaut kanske, alt en Calatrava 5524G "pilot"?

Men jag skulle nog hellre vilja ha VC's American 1921, det är en klocka som är såpass dyr att det kommer att ta sin tid innan jag känner att jag kan lägga dessa på en dressklocka. Jag vill dessutom "köpa över disk" även om det lär kosta minst 100k mer, det ger inte bara en känsla av lyx utan en betydligt bättre känsla av säkerhet.
Så en Vacheron "american 1921"
Eller kanske en Rolex Gmt "pepsi" med meteorite tavlan? - absolut ingenting jag skulle kunna tänka mig att köpa. Men som gåva, hell yeah! ❤
Eller kanske "Steven Tyler leopard Daytonan"? ❤

VC am 1921 40mm limited edition.
vacheron_constantin_historique_american_1921_boutique_NY_1-1.jpg

Jag antar att frågan ställs som så att om jag fick EN klocka "idag" oavsett pris eller tillgänglighet, vilken det skulle vara, inte att jag sedan skulle behöva vara OWG med den eller avstå från fler klockor?

Om jag tolkat rätt så vore ju det smartaste av mig att välja den dyraste eller mest svåråtkomliga klockan påmmin "önskelista".

Kanske jac skulle kunna "unna" mig ägandet av en AP, trots servicekostnaderna om jag faktiskt bara behövde peka på den och så var den min. Osåfall blev det nog en "vanlig" ROO, den som finns i massa olika färger på visare och gummiband mm.

Eller en Aquanaut kanske, alt en Calatrava 5524G "pilot"?

Men jag skulle nog hellre vilja ha VC's American 1921, det är en klocka som är såpass dyr att det kommer att ta sin tid innan jag känner att jag kan lägga dessa på en dressklocka. Jag vill dessutom "köpa över disk" även om det lär kosta minst 100k mer, det ger inte bara en känsla av lyx utan en betydligt bättre känsla av säkerhet.
Så en Vacheron "american 1921"
Eller kanske en Rolex Gmt "pepsi" med meteorite tavlan? - absolut ingenting jag skulle kunna tänka mig att köpa. Men som gåva, hell yeah! ❤
Eller kanske "Steven Tyler leopard Daytonan"? ❤

VC am 1921 40mm limited edition.
vacheron_constantin_historique_american_1921_boutique_NY_1-1.jpg

Du har tolkat frågan helt korrekt! Du behöver inte avstå från andra klockor eller vara en OWG, utan precis som du säger, Om du fick välja en klocka idag, just nu, vilken hade det varit

Intressant val! Du uppmärksammade mig precis på det faktum att det finns en ”dag” efter man gjort sitt val och att servicekostnaderna är en del av den verkligheten. Det var knappast något jag hade i min beräkning när jag gjorde mitt val haha..........
När man får välja vad man vill är det svårt att ha ett konsekvenstänk 🤣

Roligt bidrag!

För mig skulle det bli FPJ. Lite roligare än ALS eller Patek! Med det sagt skulle jag nog aldrig köpa en så dyr klocka, oavsett hur mycket pengar jag hade. Det känns lite fånigt på något sätt? De pengarna kan göra mer nytta än att sitta på min arm!
9AF154B3-E7D4-431E-BA2E-316FE70BBFBA.jpeg

Jo det är väl sant.. Logik och rationalitet har sällan något med Graal-klockor att göra så det var dumt att ta upp. Ursäkta för kladd i en annars intressant och spännande tråd!
Be inte om ursäkt för en sån sak. Det är väl inte fel att tänka så! Dessutom är allt relativt. En halv miljon är i paritet med 50' för andra.

Jag tycker det var skitnödigt att gnälla på dig från första början.

Be inte om ursäkt för en sån sak. Det är väl inte fel att tänka så! Dessutom är allt relativt. En halv miljon är i paritet med 50' för andra.

Jag tycker det var skitnödigt att gnälla på dig från första början.
Han skriver på ett entusiastforum att det är fånigt att ha en dyr klocka på armen, och att pengarna kan gå till något bättre...

Mekaniska klockor är ju rätt onödiga, med tanke på att det finns klockor för hundralappen som visar tiden bättre. Folk köper dock inte klockor för att bara hålla koll på tiden, eller? Speciellt på ett entusiastforum.

Jag ifrågasätter detta och du tycker att det är "skitnödigt gnäll"

Frågan är då vad du och @Vigfor gör här då

Han skriver på ett entusiastforum att det är fånigt att ha en dyr klocka på armen, och att pengarna kan gå till något bättre...

Mekaniska klockor är ju rätt onödiga, med tanke på att det finns klockor för hundralappen som visar tiden bättre. Folk köper dock inte klockor för att bara hålla koll på tiden, eller? Speciellt på ett entusiastforum.

Jag ifrågasätter detta och du tycker att det är "skitnödigt gnäll"

Frågan är då vad du och @Vigfor gör här då
Han får väl ha sin åsikt

Tillbaka
Topp