• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din graal?

gushen

Omega
En klassisk Day date med svart urtavla är min graal. Den känns helt klart rimlig att någon gång äga men just nu finns det gott om andra intressen som konkurrerar om pengarna:)
115052965458530718
day date.jpg
 
Grand-Seiko-Hi-Beat-36000-Professional-600m-Diver-SBGH255-Teaser.jpg


Min första förälskelse med GS (äger ingen GS bara Seiko).
Provade den och insåg att jag först behöver operera mina handleder för att kunna bära den.
Meeen den är fortfarande min graal.
Jag tänker köpa den en dag och bära den hemma, kanske i en rem runt halsen.
(Jag har läst här på KS att den inte ska kännas så enorm men den är inte liten)
Nu har jag varvat KS.
B884E7DD-9CC3-4883-B740-EDD903AA11E3.jpeg
 

Kojan

Omega
En graal ska väl vara ouppnåelig, så det får väl bli någon från någon av vår tids mästare. En R.W. Smith series 2 eller som nämndes här i tråden en Phillipe Dufour simplicity.
 

wg11

Cartier
Kan man få hiss-pitchen på historien? Pallar inte googla å läsa å sånt.

Saxat från nätet: The Rolex GMT Master was developed in cooperation with Pan Am. As in the 1940s and 50s flying distances got longer and the pilots travelled through multiple time zones, Pan Am asked Rolex in the 1950s to develop a watch which could tell different times simultaneously.

Jag har själv ett stort flygintresse och har nyligen avslutat min flygutbildningen vilket gör denna modell extra tilltalande för mig :)
 
Saxat från nätet: The Rolex GMT Master was developed in cooperation with Pan Am. As in the 1940s and 50s flying distances got longer and the pilots travelled through multiple time zones, Pan Am asked Rolex in the 1950s to develop a watch which could tell different times simultaneously.

Jag har själv ett stort flygintresse och har nyligen avslutat min flygutbildningen vilket gör denna modell extra tilltalande för mig :)
Ja det där var jag med på, tack i alla fall. Det verkar som att just den där Root beer hade nåt med Concorde att göra. Spännande
 
Topp