• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

D..S..

Panerai
Seiko SPB143 eller Longines Hydroconquest ceramic i grönt. Möjligtvis ingen här som äger eller har testat båda och har lite input?
Jag har än så länge bara hunnit prova Seikon :)
3BFB5D03-0A91-4999-89BA-53563C93A3C7.jpeg 5FF84C84-11FB-4C1D-A221-04017DE87D02.jpeg
Seikon utan tvekan då den sitter bättre. Vet ju dock inte vad du har för handleder.
 
  • Like
Reactions: EHR

jla

Omega
Har sneglat på Oris ett tag så en grön eller blå 39,5mm Aquis Date skulle jag tro..men det är ganska långt fram i tiden.
 

Kaffefredrik

Cartier
2-Faktor
Seiko SPB143 eller Longines Hydroconquest ceramic i grönt. Möjligtvis ingen här som äger eller har testat båda och har lite input?
Jag har än så länge bara hunnit prova Seikon :)
3BFB5D03-0A91-4999-89BA-53563C93A3C7.jpeg 5FF84C84-11FB-4C1D-A221-04017DE87D02.jpeg

Köpte en Longines HydroConquest i juni och tycker att den sitter bra och känns gedigen. Har iofs inte haft någon annan dykare av högre kvalitet innan, har kört en gammal Inex tidigare som jag fick i 30-års present.
DSC_0006.JPG
 
Senast ändrad:

EHR

Cartier
2-Faktor
Seikon utan tvekan då den sitter bättre. Vet ju dock inte vad du har för handleder.

Gillade den starkt när jag provade den, har ungefär 17,5 - 18cm handled. Tack för svar :)

Köpte en Longines HydroConquest i juni och tycker att den sitter bra och känns gedigen. Har iofs inte haft någon annan dykare av högre kvalitet innan, har kört en gammal Inex tidigare som jag fick i 30-års present.
DSC_0006.JPG

Tack för input! Får helt enkelt testa Hydron också och fundera lite mer :D
 

SLZAndersson

Cartier
Förhoppningsvis blir det snart en ny grym dykare för min del! Sneglat mycket på Aquis, BB58 och nya Seamastern.

Skulle gissa att någon av dem sitter på min handled inom kort :D
 

HSK

Patek
2-Faktor
Tänkte bara flika in att den här lilla blänkaren bar frukt. En vänlig medlem hörde av sig och nu är en H70455533 på väg till mig :) Kanske skulle det öppnas en köpesdel på forat?
Det finns en köpesavdelning men man måste ha varit registrerad en viss tid och postat 50 kvalitativa inlägg för att få tillgång till den då det tyvärr har förekommit många bedrägerier.
 

Gelmax

Cartier
Nästa klocka landar i brevlådan på tisdag eller onsdag. Dags för en ny "vattentät-jag-behöver-inte-vara-så-rädd-om"-klocka! Har alltid haft en enkel klocka när jag åker på t.ex badsemester utomlands. Dags att byta min gamla no-name-kvarts-klocka mot något lite mer kultigt (och automatiskt).

Det landar i en moddad Vostok Amphibia med svart-rött tema (och klassiska Scuba Dude på urtavlan). Tyvärr kunde jag inte få bandet samtidigt men jag har efterbeställt det nu.

upload_2020-8-21_15-40-39.png


upload_2020-8-21_15-39-50.png
 

Bilagor

  • upload_2020-8-21_15-39-43.png
    upload_2020-8-21_15-39-43.png
    246.3 KB · Visningar: 3
10325842_fullsize.jpg
Väldigt bra tråd och rolig, jag är lite sugen på en nyare TagHeuer Aquaracer el liknande, är det någon i tråden som har bra eller dåliga erfarenheter ?
Pro vs Cons
 
Senast ändrad:
Jag gillar Flagship starkt... Men är plötsligt kluven. Sen finns det ju en Flagship 60 annuversary som jag egentligen gillar mer men enligt den AD jag pratade med idag är den svår att uppbringa
Den jubileumsklockan är riktigt bra. Kostade väl ca 17 ny i stål och tillverlades i strax under 2k ex. Men det bör finnas nån på forumet? Den är betydligt mkt snyggare än den du har på bild här. Jag har provat båda och de känns lika, jub modellen är bara ett snäpp snyggare, men borde gå att få tah på ändå, inte allt för dyrt.
 

Kaffefredrik

Cartier
2-Faktor
Den jubileumsklockan är riktigt bra. Kostade väl ca 17 ny i stål och tillverlades i strax under 2k ex. Men det bör finnas nån på forumet? Den är betydligt mkt snyggare än den du har på bild här. Jag har provat båda och de känns lika, jub modellen är bara ett snäpp snyggare, men borde gå att få tah på ändå, inte allt för dyrt.

Instämmer helt, men har inte hittat någon anniversary (och är för ny här för att kunna lägga in en köpannons). Så kanske får bli den "vanliga" Flagship Heritage så länge...
 
Topp