Önskar bara att GMT:n också var 39mm
Gärna mycket mer tunnare också!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Önskar bara att GMT:n också var 39mm
Snacka om att klockan gör själ för namnet, klockan bara skriker ubåtDetta blev min nya klocka
U-BOAT Darkmoon
Kan man lungt sägaSnacka om att klockan gör själ för namnet, klockan bara skriker ubåt
Jepp den lockar, men är av någon anledning väldigt förtjust i seamastern. Får sälja en njure och köpa båda.....PAN-E-RAI! PAN-E-RAI! Ge mig ett P, ge mig ett a...
PAN-E-RAI! PAN-E-RAI! Ge mig ett P, ge mig ett a...
Jepp den lockar, men är av någon anledning väldigt förtjust i seamastern. Får sälja en njure och köpa båda.....
Rolexen har mer märkesprestige. Omegan har ett tekniskt sett bättre urverk, och så får du datum också. Jag skulle gå upp till en Datejust eller välja Omegan.Då jag är ny till forumet får ni ursäkta mig om detta hamnar fel. Jag är sugen på att antingen köpa en Rolex Oyster Perpetual 39mm (blue) eller en Omega Aqua Terra 150m Co-Axial 38mm. Båda ska vara i rostfritt stål. Någon som kan ge tips på vart man kan köpa en sådan? Ni får gärna ge tips på vilken av de två klockorna ni anser vara bäst, mest prisvärd osv. Båda klockorna går ju för drygt 60tkr nya men jag hade gärna köpa de begagnade. Vad är en rimlig summa att betala?
Har själv följt flera sidor (säljesforumet här, blocket m.m) under några veckor utan att hitta någon än dessvärre.
Tack på förhand!
Snygg. Ser även ut som någon har "bead" the shit out of armbandet.Gärna en Geckota G-02 med ETA 2824 som beater ima beat the shit out of it
Snygg. Ser även ut som någon har "bead" the shit out of armbandet.
Odemaaaar Pigé? Närå...OP 34 eller 36 ska det bli. Måste gå in till någon AD och prova så får vi se vilken som känns bäst.
Jag har också bestämt mig för att köpa en ny, jag har aldrig köpt en sådan "fin" klocka ny någon gång så jag ser fram emot den upplevelsen.
Båda två är fina. Har Omega sedan tidigare så en Panerai hade varit roligt att ha i sin samling. Har mycket svårt för länk så gummi kommer det att bli.Jag tycker Omegan är den snyggare helt klart, jag tycker bättre om Omega som varumärke också, känns starkare om du bryr dig om sådant. Omegas urverk är dessutom riktigt bra, kanske bäst av alla vad gäller tidshållning etc, oavsett pris.
Tänk på att alla gummiarmband blir dåliga med tiden, och då kanske du inte kan få tag i det där snygga som passar "perfekt". Ofta bäst att köpa med länk och köpa till gummit.
Vill inte vara den som är den, men ha inte för höga förväntningar på "upplevelsen". Många som dansar in hos AD och förväntar sig att bli behandlade som kungar, när det i verkligheten är en espresso, en kortning av länk, tack och adjö.OP 34 eller 36 ska det bli. Måste gå in till någon AD och prova så får vi se vilken som känns bäst.
Jag har också bestämt mig för att köpa en ny, jag har aldrig köpt en sådan "fin" klocka ny någon gång så jag ser fram emot den upplevelsen.
Absolut. Jag förväntar mig inget annat än ett trevligt bemötande, jag passar nog på espressonVill inte vara den som är den, men ha inte för höga förväntningar på "upplevelsen". Många som dansar in hos AD och förväntar sig att bli behandlade som kungar, när det i verkligheten är en espresso, en kortning av länk, tack och adjö.