• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

Fluve

Cartier
Såg en quartz Aqua Terra på Kaplans som jag blev sugen på.
 

Bilagor

  • 0.jpeg
    0.jpeg
    71.9 KB · Visningar: 15

Ingenieur

Omega
Suktar efter följande just nu:
  • Datejust 1601/16014, vit/pärlemor/blå/svart tavla
  • Omega Speedmaster Reduced
  • Cartier Tank (flera modeller intressanta)
  • JLC Reverso

PM om du sitter på någon av dessa du tänkt låta gå vidare till ny förmyndare!
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Har velat hit och dit och är nu i valet och kvalet mellan två Steinharts: en Ocean 39 marine blue och en Ocean 39 GMT blue/red.
Jag är mest lockad av den senare, men den förstnämnda är på ett sätt bättre. För när och var ska jag våga använda klockan? Att ha på sig en modell som på bara 1-2m ser ut att vara en Rolex ikon är inte lämpligt överallt. Men marine blue är inte vad jag kan se en Rolex rip off. Nu bor och rör jag mig dock inte i Stockholm eller annan storstad där risken för rån är som störst. Och man kan ju inte skaffa en klocka man inte vågar använda. Eller kanske skaffa båda? Jag får väl beställa en först och se om jag är nöjd.
 

maxvh

Omega
Suktar efter följande just nu:
  • Datejust 1601/16014, vit/pärlemor/blå/svart tavla
  • Omega Speedmaster Reduced
  • Cartier Tank (flera modeller intressanta)
  • JLC Reverso

PM om du sitter på någon av dessa du tänkt låta gå vidare till ny förmyndare!
Går i tankarna om att släppa min 1601. Dock med en silvrig sunburst tavla. Hör av dig om det skulle vara intressant.
 

OscarD

Omega
Suktar efter en Seiko SKX013. Dels för att den är lite mindre, och dels för att jag vill pröva på att ”modda” en klocka. Vet att SKX007/009 också duger utmärkt för dessa ändamål men tycker SKX013 är snäppet läckrare med dess kompakta design!
OBS! Lånad bild 😄
99256496-0E28-44CB-B280-24908B1303C5.jpeg
 

JonasGbg

Panerai
2-Faktor
Jag är på jakt efter ytterligare en Oris, och denna gången en Chronoris.
Helst då någon av följande:

• Grand Prix '70
• Movember med stållänk
• 2005 Replica
• Silver boett med stållänk
 

Ingenieur

Omega
Stort tack! 😍 K2 är ju att föredra då det sitter jubilee på den, i mitt tycke iallafall men det är ju en smaksak 😄
Ja den är schysst på jubilee, dock är ju Seikos egna jubilee ganska trist kvalitet men går ju lätt att byta till något av trevligare kaliber :) Jag själv har en SKX007 på oyster från Strapcode, är sjukt nöjd med den länken!
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Mina ögon har fastnat på @Falken hel guldare som han har till salu på forumets köp och sälj. Måste bara hitta en piratskatt först……..
 

Riffraff

Cartier
Nästa klocka blev denna........ spontanköp fast ändå inte.

Ville ha den sedan den lades upp hos Kaplans i november (tror jag?) fast den gick då för högt för mig. Nu fick jag chansen att köpa den av en trevlig Klocksnackare 🙂

 

Nioq

Omega
2-Faktor
Om ett par veckor anländer en DJ 126200 med blå tavla och jubilee. Blir min första DJ och känns den bra kan jag definitivt tänka mig att komplettera med ytterligare en - väldigt sugen på en klassisk silvertavla, gärna äldre ref.
 
Senast ändrad:

AGipal

Omega
Sjukt sugen på en Aqua Terra 38mm problemet är bara att välja mellan den blå eller svarta tavlan. Känns som en ultimat klocka både på jobbet och fritid.
En sån eller Tudor black bay GMT, men svårt att släppa ATn, så slutar nog med en sån även om GMTn verkar riktigt schysst också.
 
  • Like
Reactions: iko
Topp