• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Jag har fallit för designen på Omegas Aqua Terra, den vita/silvriga med blå detaljer. Dock så tycker plånboken att det låter som en dum idé, tar gärna emot tips på liknande klockor! Har kollat in lite seiko presage modeller och en Christopher Ward klocka (C63 tror jag den kallas)
Kollat Formex essence (39)?
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Jag behöver mer kvarts i mitt liv men är allergisk mot klockor som missar index med sekundvisaren. Kikar på GS och Chronomaster.

Jag är ju ficklampsnörd också och bland dessa används när det gäller LED-lampor uttrycket "tint-lottery". Angående att det är svårt att tillverka dioder med en exakt färgton(cool, neutral och warm) Det finns därför en märkbar skillnad i färgtonen mellan olika exemplar av ficklampor med samma LED.
När det handlar om quartzklockor är det tydligen liknande: "pricka index lotteriet".
Olika exemplar av samma modell kan skilja rejält.
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Jag har verkligen fastnat i klockträsket. Hämtade nyss ut min nya Seiko som jag är supernöjd med men är redan ute efter nästa klocka. Denna ville jag ha så fort jag såg den.

Screenshot_20210516-000443_DuckDuckGo.jpg
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Provat en bb36 för några år sen men inte där här nya silver modellen. Funderar på att kolla i helgen. 😊 Själv då?
Är rätt så sugen på en 36mm klocka. Kan tycka att man får mycket klocka för pengarna på den du länka. Ta gärna nån bild om du skulle testa.

Själv har jag inte testet en 36mm.
 
  • Like
Reactions: ajs

Nasutoba

Omega
Har förutom en rätt snygg Seiko Premier dressare huvudsakligen halvkraftiga klockor, använder en Orient Star Somes med blå tavla nästan varje dag. Köpt beggad här!
Är sugen på den nyaste gröna Somesen, men känner att jag nog i synnerhet saknar en designklocka. Eftersom jag arbetar med syn och seende samt har en synskadad bror så har jag ett gott öga (höhö) till Eone Bradley Element som jag tycker är jäkligt läcker och avvikande på ett odelat positivt sätt. Snodd bild, av uppenbara skäl.
 

Bilagor

  • 41Wp3IffhdL._AC_.jpg
    41Wp3IffhdL._AC_.jpg
    37 KB · Visningar: 11

fransl

Cartier
Jag har en tid gått och suktat efter en Monta Noble. Tyckte den kanske var lite dyr och det har varit annat före i prio-listan på utgifter. Jag har snöat in (!) på varianten med vit tavla (jag har tillräckligt med svarta och blå tavlor).

Men så dök Christopher Wards C63 Sealander Automatic upp. Oj! Kanske inte riktigt samma finish, men det skiljer ju en hel del i priset. Kan jag stå ut med den fåniga treudden som balans på sekundvisaren tro? Annars känns den som ett starkt kort!
 
Senast ändrad:

Blackpercy

Panerai
2-Faktor
Kommer bli en lååång helg. Väntar på en Citizen Chronomaster från Japan. Har suktat länge och kunde inte hålla mig längre. Ska bli spännande.
 

Pippi

Omega
2-Faktor
Fruktansvärt sugen på en vit 16570/216750 ! Men hålet efter 114060 måste täppas till först :D
 

Fernet Branca

Omega
2-Faktor
Normalt inte imponerad av brons, men när jag såg denna var jag helt såld. Kommer förhoppningsvis om ett par dagar. 😀
Otrolig klocka, och vilken fantastisk kombination av alla mina två favoritfärger - brunt och blått. Vad är det för modell och/eller referens?

Hoppas på att wristshot läggs upp när klockan anländer, paketöppningstråden kanske? ;)
 

benz

Omega
2-Faktor
Just nu hägrar en DJ, helst ref 1603 med ok länk. Känns dom som att dessa vintage DJ blivit sällsynta! Sitter folk och håller på sina eller??
 

CeDDan

Omega
2-Faktor
Mitt sikte är inställt på en planet Ocean 43.5. Helst i svart. Vill åt 8900 verket också. Verkar vara ont om dessa till försäljning just nu. Går väl i vågor antar jag
 

Arree01

Omega
Tag Heuer Aquaracer, kan inte svara på varför men den lockar mig något extremt. Den guldplätterade med blå urtavla.
 

Fisherking

Rolex
2-Faktor
Det är jobbigt när man letat ett ur med ett visst utseende och storlek och så helt plötsligt dyker den upp i flödet. 38mm, handjagat, guld, subsekund , ljus tavla, svärdsvisare. Kort sagt alla rätt. Så kostar den begagnad mellan 190-210000kr.

Man får intala sig själv att drömma också är kul.
35861BD6-A9E1-4614-9BFD-930A33FA1FD4.jpeg
 
Topp