• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

johpe

Panerai
2-Faktor
Sjukt sugen på en Aqua Terra 38mm problemet är bara att välja mellan den blå eller svarta tavlan. Känns som en ultimat klocka både på jobbet och fritid.
En sån eller Tudor black bay GMT, men svårt att släppa ATn, så slutar nog med en sån även om GMTn verkar riktigt schysst också.
Har själv blåa 38an, fantastisk på alla sätt o vis (från jobb till strand)! Stark köp rek på den.
 

AGipal

Omega
Upp med bild! Vill egentligen inte lägga dom pengarna just nu, men är bra sugen, överväger att flippa senaste köpet för att skjuta till en slant till en AT. 😅
Satt helt perfekt på armen, såg kanske något liten ut i spegeln dock.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
SmartSelect_20210709-210900_Photos.jpg
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Upp med bild! Vill egentligen inte lägga dom pengarna just nu, men är bra sugen, överväger att flippa senaste köpet för att skjuta till en slant till en AT. 😅
Satt helt perfekt på armen, såg kanske något liten ut i spegeln dock.
Kan tillägga att den i vissa ljus kan se svart ut och i andra riktigt strålande blå, så skulle verkligen rekommendera den blå tavlan för lite mer liv.
 

Pe87

Omega
Har beställt 2 nya klockor.

En Tissot PRX ljus urtavla. Blev ännu mer budget och en modeklocka som antagligen alla här skulle säga pass. Men en Calvin Klein Time svart!
 

Hampusoa

Omega
2-Faktor
Sitter och väntar på leverans av en Tudor black bay Harrods edition. Sjukt pepp då den legat och väntat i London ett bra tag...
 

mrviktors

Omega
2-Faktor
@Cosmo Storleken är väldigt bra :) Tycker personligen just nu att den gör sig bäst på länken. Hade lite svårt att få till storleken på länken men efter två första dagarna har jag inte tänkt något mer på det.
Kan bli lite tight om det är väldigt varmt och handleden sväller lite extra…

Bär den på jobbet i stort sett varje dag, så för mig fungerar det bra.
 

jpp

Breitling
Vill börja bygga upp min samling från grunden, och testa mig igenom en massa olika på vägen.

Just nu sitter jag med en Grand Seiko och en G-shock och ska väl börja fylla på där emellan.

Tankarna går just ju mellan lite sportigare klockor, någon rolig dykare eller mer åt field hållet.
Det står nog mellan
  • Hamilton Khaki Field Mechanical
  • Seiko 5 Sport SRPE53
  • Orient Kamasu / Vostok Amphibia

Och beror nog mest på om jag hittar ett bra pris på en begagnad Hamilton först eller inte kan vänta och slår till på någon av de andra😁
 

mrviktors

Omega
2-Faktor
Vill börja bygga upp min samling från grunden, och testa mig igenom en massa olika på vägen.

Just nu sitter jag med en Grand Seiko och en G-shock och ska väl börja fylla på där emellan.

Tankarna går just ju mellan lite sportigare klockor, någon rolig dykare eller mer åt field hållet.
Det står nog mellan
  • Hamilton Khaki Field Mechanical
  • Seiko 5 Sport SRPE53
  • Orient Kamasu / Vostok Amphibia

Och beror nog mest på om jag hittar ett bra pris på en begagnad Hamilton först eller inte kan vänta och slår till på någon av de andra😁

Jag har en Hamilton Khaki field som jag kör på nato. Ganska rolig sommarklocka endå.

26ED101A-9739-4BBD-8301-0F02D8DEF6D5.jpeg
 

mrviktors

Omega
2-Faktor
Finns en till salu här på ks:

 

jpp

Breitling
Jag har en Hamilton Khaki field som jag kör på nato. Ganska rolig sommarklocka endå.

26ED101A-9739-4BBD-8301-0F02D8DEF6D5.jpeg
Nato tror jag nog också på, känns som det blir lite mer Field-känsla på det hela då!
Finns en till salu här på ks:

Tack för tipset! Det jag velar mellan är svart eller vit dial...
Har lutat mer åt svart men ser rätt trevligt ut med vit och ett ljusare nato🤐

Har du några tankar på svart vs vit nu när du har en?
 

mrviktors

Omega
2-Faktor
Nato tror jag nog också på, känns som det blir lite mer Field-känsla på det hela då!

Tack för tipset! Det jag velar mellan är svart eller vit dial...
Har lutat mer åt svart men ser rätt trevligt ut med vit och ett ljusare nato🤐

Har du några tankar på svart vs vit nu när du har en?

@jpp Jag dras av någon anledning ofta mot ljusare tavlor och då jag köpte den som en ”sommarklocka” så var valet inte svårt för mig…
Så jag säger nog att jag tycker den är snyggare med vit dial men det är ju såklart bara en smaksak :p
 
Topp