• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken blir din nästa klocka?????...

Jag har på känn att det kommer bli en Omega PO 45,5 i början av året... Måste fundera mer... kommer säkert sakna min exp2 men en splitter ny PO kan inte va fel!?!?!?!?!

Jo risken är ju väldigt stor=) Jag har så jäkla svårt att bestämma mig... jag kan säga att jag är rätt sugen men som sagt kan inte bestämma mig=)

Känner ett allt större sug efter denna Omega Seamaster De Ville...

gy9usyvy.jpg

Men suget finns fortfarande kvar för denna...

enyraduj.jpg

Samtidigt som jag vill ha denna...

hemubudy.jpg

Denna underbara klockdjungel!

(Samtliga bilder lånade från Internet)

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Testade Reverso GT och Duon idag. Googlade lite på GT:n och läste att det finns minst en Reverso med Filippinernas karta ingraverat på baksidan. Tanken av det gjorde nästan mina flanellbyxor tightare. Hellre Filippinerna på baksidan än "night" på baksidan.

(Jag är halvfilippin)

Skickas från min iPhone via Tapatalk

En GMT eller Sub. Frågan är bara vilken!? Först var jag inne på svart med stål men funderar på stål och guld. Hmm! Kul problem :happyhappy:

Antar att jag kan ta frågan här... Cartier. Varför läser jag inte mycket om Cartier på KS? Varför vill "ingen" ha Cartier? Ända sen jag blev medlem har jag sett en Cartier. Vill någon att Cartier blir nästa klocka? Personligen gillar jag Tank Solo! Det var ändå Louis Cartier som gjorde armbandsuret populärt, that's history...

Har haft ögonen inställda på en schysst 1675 under en längre period. Väntar på att "rätt" objekt ska dyka upp.. Annars är jag lite sugen på någon ny beater, t.ex. Omega SMP.

Behövde en beater som tål det mesta och som jag inte behöver ställa varje gång jag ska använda den.

Blev en SEIKO SKA371P2 som är på väg med posten.

Snygg:njaaa, men verkar bastant:D

Hmm blir nog en Sarb033 för mig (köps så fort Lum Tecen är borta, kom och köp nu då va fan ;) ).
Efter det ska jag be Admin frånta mig inträde till Köp &Sälj (ja jag är allvarlig, kommer fan aldrig gå annars :D) och spara till en PO eller Aqua terra.

I dagsläget lutar det åt antingen Helgulds-Submariner (blå ring och tavla) eller PP aquanaut. Men det är lite längre fram i tiden :)

Senaste tiden har jag börjat fundera hur jag ska lägga upp taktiken; Omega cal. 321 (som är dyra att serva) eller enklare cal. 861? Även sugen på en Lemania Bullhead men de är dyra och svåra att hitta. Det enda jag vet är att jag inte vill ha automater så alla cal. 1040 som tidigare fanns på listan är borta nu.

Jag har grym beslutsångest!! Ska jag köpa en Orient Mako/Ray eller en Seiko skx007? Tycker att Orienten är snyggare på bild, men har aldrig sett dom i verkligheten. Ska iaf ha en automatisk vardagsbeater.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Helt rätt. Bestämde mig igår för att börja spara till en Reverso!

Jag sålde min 976. Irriterande när man slår emot något lite lätt och uret snurrar runt. Dvs hänger löst i gångjärnet för "Reverso funktionen".

Har haft både GT och 976. Har ett litet sug efter en 976 i 18k. Men får nog bli en Patek Calatrava när jag blir gubbe.

Sent from my iPhone 6.5 using Tapatalk

Tillbaka
Topp