Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag sålde min 976. Irriterande när man slår emot något lite lätt och uret snurrar runt. Dvs hänger löst i gångjärnet för "Reverso funktionen".
Har haft både GT och 976. Har ett litet sug efter en 976 i 18k. Men får nog bli en Patek Calatrava när jag blir gubbe.
Sent from my iPhone 6.5 using Tapatalk
Jag har aldrig slagit i mina klockor, någonsin faktiskt. Det enda som hänt är när jag gjorde "dirty dancing lyftet" och glaset ramlade ur... Du kommer att få ett glatt gubbliv med en PP!
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Reverson kunde snurra runt bara av fastna lätt/ friktionen mot kanten av skjortärmen. Trist när man ska titta vad klockan är och den hänger löst i gångjärnen.
Hände det ofta? På alla dina Reversos? Riktigt tråkigt isf... Jag har känt på en del och fått känslan av att tekniken funkade, men du som bärare lär ha mer erfarenhet!
De är byggda något otroligt bra, rena tanks! Jag är dock aningen oförsiktig med mina klockor. Antagligen därför de snurrade lite ibland. Det största skälet till att jag sålde dem var att jag inte orkade med manuella verk.
Dyker något av följande intressanta objekt upp riskerar jag att bli med ny klocka:
GMT Rootbeer
Milgauss med vit tavla
Exp2 med vit tavla
Vilken tur att jag är aningen försiktig, brukar inte brottas och så med klocka på... Jag har både manuella och automatiska klockor, jag föredrar manuella faktiskt. Jag har väl för mycket fritid för att kunna skruva upp klockorna
Ligger väl en vit Milgauss ute här på forumet?Dyker något av följande intressanta objekt upp riskerar jag att bli med ny klocka:
GMT Rootbeer
Milgauss med vit tavla
Exp2 med vit tavla
Håller helt med. Har haft en Santos och äger nu en Americaine, mycket trevliga ur som i sverige är klart underskattade.Antar att jag kan ta frågan här... Cartier. Varför läser jag inte mycket om Cartier på KS? Varför vill "ingen" ha Cartier? Ända sen jag blev medlem har jag sett en Cartier. Vill någon att Cartier blir nästa klocka? Personligen gillar jag Tank Solo! Det var ändå Louis Cartier som gjorde armbandsuret populärt, that's history...
Håller helt med. Har haft en Santos och äger nu en Americaine, mycket trevliga ur som i sverige är klart underskattade.
Short-listastade är GMT-C Blå/Svart alt en JLC (MUT eller Reverso GT)