• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken blir din nästa klocka?????...

Om allt går bra så blir det antagligen en Sky Dweller alternativt PP 5146 ( om det kommer ut en tavla utan siffror vid 3,9 och 12).

Om det går illa en DDII eller Daytona 116505.

Om det går extremt illa så blir det en DJII 116334 med blå romerska tavlan.

Sent from my iPhone 6.5 using Tapatalk

Jag sålde min 976. Irriterande när man slår emot något lite lätt och uret snurrar runt. Dvs hänger löst i gångjärnet för "Reverso funktionen".

Har haft både GT och 976. Har ett litet sug efter en 976 i 18k. Men får nog bli en Patek Calatrava när jag blir gubbe.

Jag har aldrig slagit i mina klockor, någonsin faktiskt. Det enda som hänt är när jag gjorde "dirty dancing lyftet" och glaset ramlade ur... Du kommer att få ett glatt gubbliv med en PP!

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Jag har aldrig slagit i mina klockor, någonsin faktiskt. Det enda som hänt är när jag gjorde "dirty dancing lyftet" och glaset ramlade ur... Du kommer att få ett glatt gubbliv med en PP!

Reverson kunde snurra runt bara av fastna lätt/ friktionen mot kanten av skjortärmen. Trist när man ska titta vad klockan är och den hänger löst i gångjärnen.

Är otroligt nöjd med mitt senaste inköp men jag har redan funderat ut vilken/vilka som ska bli min nästa. Den första klocka jag ska leta rätt på blir en Omega constellation Pie Pan i stål = en djungel att hitta en original, den andra blir en Rolex sub 5513/1680.

Reverson kunde snurra runt bara av fastna lätt/ friktionen mot kanten av skjortärmen. Trist när man ska titta vad klockan är och den hänger löst i gångjärnen.

Hände det ofta? På alla dina Reversos? Riktigt tråkigt isf... Jag har känt på en del och fått känslan av att tekniken funkade, men du som bärare lär ha mer erfarenhet!

Kanske två gånger på 3 år....Ena gången för att den inte var stängd helt och andra gången när jag stötte till den.

Aldrig av skjortmanschett eller liknande....Och jag bär Reverson flitigt

Hände det ofta? På alla dina Reversos? Riktigt tråkigt isf... Jag har känt på en del och fått känslan av att tekniken funkade, men du som bärare lär ha mer erfarenhet!

De är byggda något otroligt bra, rena tanks! Jag är dock aningen oförsiktig med mina klockor. Antagligen därför de snurrade lite ibland. Det största skälet till att jag sålde dem var att jag inte orkade med manuella verk.

De är byggda något otroligt bra, rena tanks! Jag är dock aningen oförsiktig med mina klockor. Antagligen därför de snurrade lite ibland. Det största skälet till att jag sålde dem var att jag inte orkade med manuella verk.

Vilken tur att jag är aningen försiktig, brukar inte brottas och så med klocka på... Jag har både manuella och automatiska klockor, jag föredrar manuella faktiskt. Jag har väl för mycket fritid för att kunna skruva upp klockorna ;)

Vilken tur att jag är aningen försiktig, brukar inte brottas och så med klocka på... Jag har både manuella och automatiska klockor, jag föredrar manuella faktiskt. Jag har väl för mycket fritid för att kunna skruva upp klockorna ;)

Då ska du absolut kika på en Reverso. Väldigt bra byggda med pålitliga urverk (om man orkar sitta och snurra minst varannan dag) samt en intressant historia bakom sig.

Hade tänkt mig att mitt första planerade köp ska bli en Oris Aquis Date.
Hittils har jag bara spontanköpt lite beg Seikos och nån Orient.

En Omega Chronostop (någon av varianterna), sjukt coola :)

Helst av allt velat ha en speedy (årsklocka) men priset går inte ihop med min studentbudget ;)

Nu när jag har bärgat n Master Control så är jag sugen på en kronograf. Antingen en Tudor Heritage Chrono eller någon mysig Zenith kanske?

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Antar att jag kan ta frågan här... Cartier. Varför läser jag inte mycket om Cartier på KS? Varför vill "ingen" ha Cartier? Ända sen jag blev medlem har jag sett en Cartier. Vill någon att Cartier blir nästa klocka? Personligen gillar jag Tank Solo! Det var ändå Louis Cartier som gjorde armbandsuret populärt, that's history...
Håller helt med. Har haft en Santos och äger nu en Americaine, mycket trevliga ur som i sverige är klart underskattade.

Ute efter en stilren allround-klocka med 24timmars.
Lutat åt MWC. Lutat åt Seiko. Nu lutar det åt Victorinox.

Bild utlånad av Google/Amazon
41l6gd7IDhL.jpg

Måste se den live för det verkar vara en jävel som är svår att fotografera. Tycker det är rätt stor skillnad mellan butikers låtsasbilder och egentagna bilder.

Tillbaka
Topp