• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken blir din nästa klocka?????...

Beställde på årets första dag två Seiko från Watchhubs. Lär väl dyka upp under veckan förhoppningsvis. En SKX007 till mig och en SNZH51K1 till min fru. Jag börjar året lite försiktigt, för att sen öka ... ;)

Ja, fan ska man hitta på härnäst? Sugen på en kronograf kanske. Kanske borde kika närmre på Sinn 356 i Sumpan. Fan, borde avboka Italientrippen i feb, det är ju en klocka som kommer spenderas där :meh:

Har funderat länge på denna.
mevygajy.jpg

Rado Hyperchrome.

Det verkar inte finnas många som bär Rado här men jag tycker den är riktigt crisp.

Är det någon som kan nämna något om kvaliteten på Rados klockor i allmänhet och Hyperchrome i synnerhet?

Wastl

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lär dröja men det jag mest tittar på är en Rolex Daytona med vit tavla, eller så blir det en dressare guldguld, typ en PiePan eller Datejust. Sugen på alla tre dock.

Är riktigt sugen på en kronograf. Förhoppningsvis blir nästa klocka en Speedmaster pro, beror lite på om jag kan hålla mig ifrån att köpa något annat tills dess. :)

Jag vill har något fyrkantigt... Kanske nåt kul vintage, kanske Longines Heritage 1968 (någon här som äger en?), eller så inser jag att det är en reverso som är målet och spränger ett större hål i plånboken än vad som var tänkt från början, hmm...

Efter att jag bärgat min efterlängtade GMT 16710 så funderar jag på en skön beater. Gärna en småsliten som varit med om äventyr. Märke? Vet inte en men kanske en Oris, kanske en Heuer, kanske en ???. Den som lever får se =)

Sputniq kolla in Klepsoo.com en italiensk handlare, köpte en G-shock från dem som gick supersmidigt, de har grymma priser på Glycine Combat subbarna. Verkar som det kan ta tid om de inte har klockan hemma dock, G-shocken jag köpte hade de i lager och den kom hem med gratis frakt på mindre än en vecka.

Sputniq kolla in Klepsoo.com en italiensk handlare, köpte en G-shock från dem som gick supersmidigt, de har grymma priser på Glycine Combat subbarna. Verkar som det kan ta tid om de inte har klockan hemma dock, G-shocken jag köpte hade de i lager och den kom hem med gratis frakt på mindre än en vecka.

Ah, tack för tipset! Ska genast kollas in. Om jag får jobba så mycket som jag hoppas på de närmaste månaderna så kommer jag börja kika allt närmare på ett köp :)

Lutar väldigt mycket åt en Tudor Prince Oysterdate just nu, alternativt en Datejust... Kommer förmodligen dröja ett tag dock :drowning:

Vintage Datejust på Jubilee eller Cartier Santos, får se vad återbäringen ligger på när skattedeklarationen trillar in :)

Jag har alltid fallit för lite mer ovanliga klockor, den som jag funderat på de senaste två åren är en Vacheron Constantin American 1921. Efter två års sparande är det dock fortfarande en bit kvar för att nå den, så det är en del om och men. Dock har jag inget jag ser mig själv prioritera innan den i nuläget, dock får det framtida ekonomiska läget avgöra om det blir verklighet eller om jag går ner i prisklass igen.

Det sjuka är att man kan ju får den "vanliga" patrimonyn för en bra mycket billigare peng, men det är något speciellt med American.

YXFzXkf.jpg

- Lånad bild.

Ska käka middag med en kille som har en american nästa helg. Ska bli kul att "titta med fingrarna"

Vet inte riktigt. Kanske byta upp sig en nivå till sportrollarna eller en Speedy på mesh vore soft!

Tillbaka
Topp