• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken blir din nästa klocka?????...

Jag är sjukt sugen på Girard Perregaux 1966 column wheel chrono. Sanslöst snygg IRL! Bilderna gör den inte rättvisa..

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Usch jag vet inte.. Har såå svårt att bestämma mig!! :arghh:
Är sugen på Panerai 560, men jag slank in på Omega som jag alltid gillat och blev väldigt förtjust i PO CO-AXIAL 42 MM
Båda är så läckra, vad ska man ta sig till? :confused:

pam00560_front.png
23230422101003-20.png

Just nu lutar det åt en Glycine.

21601_1.jpg

Eller kanske en Sumo?

Sumo766.jpg

Inte för att jag behöver en dykare till...

• Like
Reactions: ssl
Usch jag vet inte.. Har såå svårt att bestämma mig!! :arghh:
Är sugen på Panerai 560, men jag slank in på Omega som jag alltid gillat och blev väldigt förtjust i PO CO-AXIAL 42 MM
Båda är så läckra, vad ska man ta sig till? :confused:

pam00560_front.png
23230422101003-20.png
Där är väl svaret givet, känns som en ickefråga;)

Det blir antingen en GMT Nipple dial med rootbeer eller tigereye...
2706282.jpg

Eller en Day-Date med denna tavla...

2669777.jpg

Är så sjukt sugen på något nytt, och någon av dom två modeller som nämns ovan känns hetast för tillfället.

På väg in från Monsterwatches as we speak:

Seiko SNZH55 "FFF mod" med Sapphire + Bradystrap Sailcloth armband.

633574d1329939952-fs-seiko-snzh55-fff-mod-jakeb-face-sold-sold-6520499531_271d1872fc_o.jpg

(Bild lånad från WUS)

Nästa månad (well löning ;)) blir det en SKX007. Måste he en sommarbeater på nato :)

Efter jag läst Davvans tråd om sin Omega Seamaster Professional 200m som han köpte tillbaka 100 år senare :D så blev jag lite sugen på denna modellen, en Omega Seamaster Professional 200m guld och stål med automatiskt urverk, finns i dessa modeller 2610.50.00 och 2650.10.00. Har alltid tyckt att dom är ganska så grymma sedan jag såg dom första gången i en ur affär i Piteå, kollat av marknaden lite, tyvärr växer klockorna inte på träd.

Dscn7816.jpg

$T2eC16NHJIkE9qU3jcrJBRvdJ8ncgg~~60_35.JPG

Det blir antingen en GMT Nipple dial med rootbeer eller tigereye...
2706282.jpg

Eller en Day-Date med denna tavla...

2669777.jpg

Är så sjukt sugen på något nytt, och någon av dom två modeller som nämns ovan känns hetast för tillfället.

Om det inte måste vara en Rootbeer så kan jag tipsa om min gamla 1675 som nu ligger på Blocket. Riktigt fin, med komplett service gjord hos Bergströms i Malmö för 1,5 år sedan (jag använde den inte alls från det tillfället fram till att jag bytte bort den för någon månad sedan). Jag har historik på den sedan jag köpte den nyservad 2001. Dra ett PM om du vill veta mer. Här är Blocket-annonsen från nuvarande ägaren: http://www.blocket.se/helsingborg/Rolex_GMT_Nipple_dial_53309467.htm?ca=23_15&w=1

Och nu blev man sådär farligt sugen på en GMT Nipple Dial även jag, dock med jubilee. Aja, bara att öppna den redan tomma plånboken och stilla begäret.

Om det inte måste vara en Rootbeer så kan jag tipsa om min gamla 1675 som nu ligger på Blocket. Riktigt fin, med komplett service gjord hos Bergströms i Malmö för 1,5 år sedan (jag använde den inte alls från det tillfället fram till att jag bytte bort den för någon månad sedan). Jag har historik på den sedan jag köpte den nyservad 2001. Dra ett PM om du vill veta mer. Här är Blocket-annonsen från nuvarande ägaren: http://www.blocket.se/helsingborg/Rolex_GMT_Nipple_dial_53309467.htm?ca=23_15&w=1

Tack för tipset! Men när det gäller dom slantarna, så måste det vara näst intill fullset när jag köper klocka. Sen är det inte Rootbeer tyvärr, däremot så kanske klockan intresserar _jonte!

Tillbaka
Topp