• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken blir din nästa klocka?????...

Klickat hem Glycine Combat chrono.
GlycineCombat91.jpg

Som nybörjare här får jag väl avslöja mina planer, siktet är inställt på en Rolex, det lutar åt Sub men även GMT eller Yachtmaster är möjliga kandidater.

Drömmen är nog en Rolex 16613 men vi får de om jag har modet att låta den bli min första exklusivare klocka.

Känns som en sub 1513 är vad som fattas men det får dröja, i år satsar jag på att serva mina keepers. :)

Denna borde dyka upp nästa vecka. Längesedan jag hade en blåtavlad dykare och borde duga som sommarbeater :)
LvQU5f7.jpg

Efter den är jag sugen på en Oris pro diver. Underbart lätt och skön i titan (med extremt mycket bättre finish än small seconds i samma material som mest såg tråkig ut) och satt bättre än 43mm Aquis trots att den är 49mm!

nUsDleX.jpg

Enda negativa är att priset på en ny är så långt ifrån en begagnad att nyköp inte ens finns på kartan...
Är det Obris Morgans nya, pradata eller nåt sånt? Cool i vilket fall!

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk

Håller på att omvärdera framtida inköp. Tror nog att en 105.012 eller 145.012 Speedmaster inte kommer lika högt upp längre. En 145.036 flightmaster eller en vintage ploprof skulle vara väldans trevligt, om inte en VIggen dyker upp det vill säga. En Seamaster 1000m skulle också vara trevlig men de kan vara dyra och svåra att hitta.

Jag ska försöka uppgradera min 1675 till ett riktigt crisp och gärna komplett exemplar.
Det känns som nästa deal om något dyker upp.
Tills dess får denna duga.
/j
image.jpg

Saknar fortfarande en GMT och är fortfarande sugen på en Sinn 6060. Suget blev inte mindre då det äntligen dök upp en på c24 förra veckan. Mitt i mailutbytet med säljaren ändrades status till "Sold", men inte till mig ... :banghead:

Sinn 6060 - 2.jpg

Denna borde dyka upp nästa vecka. Längesedan jag hade en blåtavlad dykare och borde duga som sommarbeater :)
LvQU5f7.jpg

Efter den är jag sugen på en Oris pro diver. Underbart lätt och skön i titan (med extremt mycket bättre finish än small seconds i samma material som mest såg tråkig ut) och satt bättre än 43mm Aquis trots att den är 49mm!

nUsDleX.jpg

Enda negativa är att priset på en ny är så långt ifrån en begagnad att nyköp inte ens finns på kartan...

Förlåt för mitt dåliga öga, vilken är den blåa dykaren?:)

Förlåt för mitt dåliga öga, vilken är den blåa dykaren?:)

Som Zacharias skrev en obris morgan. Den stannade inte länge, jag tyckte den var lite stor. I övrigt fin, den var inte dyr (2k) och solid länk etc. Tavlan var väldigt trevlig blå. Lite minus på att bezeln kändes lite steril utan ifyllda markeringar men å andra sidan går det fylla i själv. Rekommenderar klockan om man gillar stilen :)

image.jpg

Nu har jag iof en klocka på väg hem (dyker upp på måndag om allt går som det ska), men jag har av någon outgrundlig anledning kärat ner mig i en Glycine Combat Sub (just den modell på bilden) :bag:. Jag vet inte varför, men många här inne tjatar om just Combat Sub i många rekommendations-trådar och jag måste säga att jag verkligen gillar den här :) Hoppas nu ingen här inne sitter på en sån som blivit över och drar ett PM om det till mig för då är det väl stor risk att jag tycker på knappen :D

831_glycine-combat-sub-automatic-386319at-n-2.jpg

Som Zacharias skrev en obris morgan. Den stannade inte länge, jag tyckte den var lite stor. I övrigt fin, den var inte dyr (2k) och solid länk etc. Tavlan var väldigt trevlig blå. Lite minus på att bezeln kändes lite steril utan ifyllda markeringar men å andra sidan går det fylla i själv. Rekommenderar klockan om man gillar stilen :)

image.jpg

Ja, tack, såg det :)
Var inne och kikade lite på deras hemsida, är ute efter en blå dykare, beater, toolig, 40-42mm, max 6000 kr. Tycker dom du gällande den här, lite för stor, ganska charmig bezel dock :)
Ngt annat förslag? ;)

Ja, tack, såg det :)
Var inne och kikade lite på deras hemsida, är ute efter en blå dykare, beater, toolig, 40-42mm, max 6000 kr. Tycker dom du gällande den här, lite för stor, ganska charmig bezel dock :)
Ngt annat förslag? ;)

Helson shark diver, dubbelt så dyr men kvalitén på helson är också bättre (bästa mikrodykare jag testat). Finns i 40-42mm :)

Tillbaka
Topp