• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken blir din nästa klocka?????...

Jag är jäkligt sugen på någon av dessa, eller kanske båda :smug: !

Denna har jag varit sugen på länge nu :confused: men inte hittat rätt objekt!
villfanha_zpsae7bc9db.jpg

Hmm...kanske dags för en helguldare :rolleyes:!
villfanhaaringssaring_zps3fd9842d.jpg

Det snurar så många olika modeller i huvudet, turligt nog finns just nu inte kosing. Så det inte blir något spontanköp att ångra, menar jag. På listan står med stigande vill-ha:

Sinn EZM3
Tudor Pelagos
Tudor Sub 94010

Har den senaste tiden insett att klockpendeln slår extremt vida slag. Jag brukar i och för sig kunna välja mellan typ en VC dress 34 mm och en Sub. Men just nu slår pendeln vidare än vanligt. Kan inte annat än tolka det som att jag faktiskt sitter ganska nöjd just nu. I princip alla mina "luckor" är fyllda av en klocka. Har alltså hamnat i läget där det enbart är intresset för en klocka som skapar köpsug. Inget, så att säga, behov som ska fyllas. Just nu har jag snöat in på lite olika klockor:

- Blancpain fifty fathoms vintage
Kan inte förklara varför.

- DD
Tycker en är gudomligt fin och på läder är den prisvärd och mycket trevlig. Och användbar.

- 1655
Har fått ett kraftigt sug då jag ser den som något som passar i nästan alla sammanhang och samtidigt utstrålar en form av kraft som få andra klockor har som gifter sig med både kostym och T-shirt.

- AP Royal Oak
För att det är en osannolik företagssuccé. Starten på något nytt. Kanske det som gjorde att klockvärlden inte gick helt i diket. Vill ha en så enkel som möjligt.

- PP
För att jag inte gillar AP... Och för att Patek Philippe är just Patek Philippe. Klockan jag lästa om som ung och som äldre. Klockan jag som ung visst att jag aldrig skulle kunna köpa och som jag idag faktiskt skulle kunna köpa. Vad gäller PP skulle det kunna bli vilken modell som helst då det är märket jag är ute efter. Men en vintage dress lurar i vassen. Sedan tänker jag ibland att "why not" och siktar på en Nautilus 5726. Som tur är vaknar jag när jag kollar priset på en produkt som designades allt för likt en TV från samma tid... (ja, jag har ett mycket komplicerat förhållande till Nautilus, skulle aldrig i mitt liv ens titta efter den om den inte var en PP...)

- VC dress vintage
För att det är något obeskrivligt diskret och exklusivt. Och något jag verkligen skulle vilja låta min som ärva.

Från början var tanken en Day-Date, men efter att ha provat en så klaffade det inte riktigt för mig. Även om det ser så j*vla bra ut på alla bilder man ser här på KS. Den kändes lite för liten, tror jag:confused:

Så mina nya planer är Rolex för hela slanten.

Om det dyker upp en fin rackare innan sommaren är slut.. 116618, 116718, 16618 Annars blir det nog en 116610.:)

Jag har sneglat på för många. För att stilla begäret så lockar ju sinn 556 och kanske en hublot classic med silvrig urtavla, är så delad om gummi.
Fast är ju rätt nyfiken. Och den är ju faktiskt fin, typ.
Men jag hakar på resten med en DD, Tudor känns lite rimligare (billigare). :D

Rent spontant:
Rolex 18038, men det blir till min 40-årsdag i mitten av 2015.
Longines Legend Diver
Rolex 116234 till frun, hösten 2014.

Är inne på en "his and hers" då jag och min fru firar ettårig förlovningsdag i september: Hennes:
image.jpg

...och min:

image.jpg

Fasen, får se om detta alls gick. Första försöket med bilder.

Såklart i så fall med var sin inskription. Hon lånar annars gladeligen mina Omega, Glycine och Oris.

Rolex 216570 (svart) eller Breitling Transocean Crono (panda). Blir nytt från AD om planerna håller i sig. 2015...:(

Det går bra nu... Chrono ska det såklart vara och här kommer då också bilderna som efterfrågas av TS
wQFdAYy.jpg

Vet man någonsin vad nästa klockköp blir? ;)

För egen del kanske en Aquaracer WAJ1112, Breitling Superocean Heritage 42 eller om skicket är det rätta en Omega Geneve Dynamic.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Finns SÅ många jag vill ha så har svårt att peka ut vad man egentligen vill ha mest. Men lutar nog åt JLC Reverso och GMT pepsi helst då 1675 eller 1680 eller möjligen en sub men då är det en 5513 som gäller!

Andra önskningar är IWC pilot, tudor snowflake, Omega AT, longines legend diver, Explorer II, Lemania vintage osv osv :)

Vintage Speedy
Oyster Quartz
Rolex 1675
Heuer Autavia

Får se om det blir nåt från den listan eller spontanköp som vanligt

Ska börja plugga till hösten och kommer inte ha råd med någon klocka de kommande tre åren... men om det inte blir några spontanköp ändå så tror jag det blir någon av dessa som blir min examenspresent till mig själv om tre år (imorgon kan jag dock ha ändrat mig ;)) :
breitling-top-time-black-steel-01.jpg

440_480_brand_e5804189d58efd334bbdf9626fc4b3f2dc0734c3.jpg

Breitling Top Time eller Heuer Carrera, vintage fast i nyskick ska de va! ;)
(Bilder lånade från internet)

Min "vill ha"-lista är snart bottenlös :(

Just nu i toppen av <30k är det:
1. Omega Seamaster Chronostop (någon av de två)

2. Tudor Big Block eller senare Oysterdate Chrono

3. Omega Speedmaster (Vintage eller 3572)

4. Rolex Explorer I/II (90-tal?)

5. Tudor Sub (gärna en den blå som Rozzy har :D)

Hmm... :rolleyes:

Har svårt att bestämma, men hoppas att det under 2014 i alla fall kan bli någon av:
Zenith el primero
Rolex gmt
Rolex sub

Men inte alltid man får som man vill ;-)

Tillbaka
Topp