• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken blir din nästa klocka?????...

Klart!
image.jpg

Jag vill ha en GMT eller Sub, spelar inte så stor roll vilket ref den har om den är i bra skick!

Edit: en Explorer 2 skulle inte vara fel heller...

Får jag drömma så blir det Jaganatas Yacht-Master. Den är galet fin och hade passat utmärkt ihop med min Explorer 2.
Plånboken håller tyvärr inte med...
20140609_194705_zpsnejgioej.jpg

Mer realistiskt skulle kunna vara Seikos Sarb 065 Cocktail time. Den ser himla fin ut.

Det blir en sån här innan månaden är slut. Omegas PO XL. Funderar på att klippa en ny, men om någon har en begagnad till vettigt pris så hör gärna av er!
Omega-Seamaster-Planet-Ocean.jpg
Nu sitter den på armen och jag har redan börjat planera för nästa köp!

Just nu är jag sugen på en Datejust II, men det köpet ligger nog ett år bort och mycket kan hända innan dess. Hur som helst en grymt snygg klocka - känns roligare än tex en sub som första Rolex.
DSC01509.jpg

Mina planer/drömmar/enkla små önskemål skiter ut sig löpande.
Nu får det bli vad det blir. Nån som vill byta typ 63 Seiko mot en Panna? :dead:

Denna borde dyka upp nästa vecka. Längesedan jag hade en blåtavlad dykare och borde duga som sommarbeater :)
LvQU5f7.jpg

Efter den är jag sugen på en Oris pro diver. Underbart lätt och skön i titan (med extremt mycket bättre finish än small seconds i samma material som mest såg tråkig ut) och satt bättre än 43mm Aquis trots att den är 49mm!

nUsDleX.jpg

Enda negativa är att priset på en ny är så långt ifrån en begagnad att nyköp inte ens finns på kartan...

Tillbaka
Topp