• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken blir din nästa klocka?????...

Helson shark diver, dubbelt så dyr men kvalitén på helson är också bättre (bästa mikrodykare jag testat). Finns i 40-42mm :)

Har spanat på dem tidigare.. ;) De ser trevliga ut och känns robusta, dock bara en 40 mm med blå dial kvar och den tycker jag är för lik en vanliga Rolle Sub.
Har kikat på en Squale också, kommer tydligen fyllas på med en blå variant på atmos 40 snart :)

Nästa måste bli en 1675, har spontanköpt annat för många gånger nu. Men eftersom jag inte vill flippa nåt så blir det väl först nästa år :(

Nästa måste bli en 1675, har spontanköpt annat för många gånger nu. Men eftersom jag inte vill flippa nåt så blir det väl först nästa år :(

Ja, skramla ihop slantar till en 1675. En mycket trevlig klocka!
/j
L1050441.JPG

Ambivalent som man är så är det här ju en svår, nästan omöjlig tråd att svara vettigt på. Lutar just nu åt en DJ 36 mm, vitguldsring, jubileelänk, silverdial.... men mycket kan hända över natten ;)

Var på en kort provrunda i Malmö idag, testade bl.a. IWCs Ingenjieur (3239), den är en klar kandidat, gillar verkligen att de har gjort den "nättare" och renare, lite tråkigt verk i den dock för de pengarna :p menmen.. vi får väl se.

Testade även den nya Milgaussen, men tyckte att det blev för mycket "blänk" med den nya tavlan...
Den blå Subben (116619) testades mest för att den är så fet :p Över min budget dock..

Här kommer lite bilder!
Ber om ursäkt för den usla kvallen :p
bild 1 (2).JPG
bild 2 (2).JPG
bild 3.JPG
bild 4 (1).JPG
bild 2 (3).JPG
bild 4 (2).JPG

Dagen slutade med ett trevligt väskköp istället!

bild (5).JPG

Trevlig helg!

10517501_10203450770768121_5677419574444803001_n.jpg

Klippte en Federique Constant med enklare inhouseverk och härnest blir det att köpa från arbetskollegan som har lovat mig att släppa hans Glycine till prima pris. STört snygg beater enligt mig.

1414997_10201991402204819_1428285338_o.jpg

Dåliga ajfånbilder.

Har grym beslutsångest! Pendlar mellan att vilja ha PO, Tudor snowflake, Reverso, GMT Pepsi, IWC inge, rolex exp II, AT skyfall, Någon annan form av dressklocka, DJ med vit tavla osv...skulle ju helst vilja ha alla men det är självklart låångt ifrån realistiskt utan det rör sig snarare om max en inom närmsta åren...

Har numera ångest över hur många jag vill ha och kan inte riktigt gradera dem i köpordning :)

Top 5 är utan inbördes ordning (detta är ju problemet ;) )

IWC ingy vit tavla med guldindex
JLC Reverso GT
Rolex Exp II 16570
Zenith El Primerio Chrono
GMT Pepsi

Ahh blir fan tokig!

• Like
Reactions: cab
Får bli en DJ med räfflad ring och Blå urtavla.. Gärna från 89. Blev ordentligt rolexbiten nu när man burit en 16613a i 3 dagar..
Helt otroligt

Jag har länge varit sugen på en årsklocka och varför inte en SMP och till råga på allt så dök det upp en 74:a med fullset på eBay igår. Måste kanske slå till, men det det finns ju så mycke' man vill ha...

Tillbaka
Topp