• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken blir din nästa klocka?????...

Sond

Patek
En sån här, med lugholes.

mGP5T3n.jpg
När försvann hålen..?
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Velar som vanligt. Funderar runt rolex DJ ljus tavla. Omega AT skyfall. Speedmaster pro är oxå intressant. Den som lever får se...
 

Mr Chance

Kalmar
När det gäller hålen på 14270 har jag läst att de försvann någon gång mellan åren 96-98. Lite osäkert, dock. Har sett -98or med och utan hål.

Någon annan som är bättre påläst får gärna komplettera :)
 

Espresso

Cartier
Jag har alltid fallit för lite mer ovanliga klockor, den som jag funderat på de senaste två åren är en Vacheron Constantin American 1921. Efter två års sparande är det dock fortfarande en bit kvar för att nå den, så det är en del om och men. Dock har jag inget jag ser mig själv prioritera innan den i nuläget, dock får det framtida ekonomiska läget avgöra om det blir verklighet eller om jag går ner i prisklass igen.

Det sjuka är att man kan ju får den "vanliga" patrimonyn för en bra mycket billigare peng, men det är något speciellt med American.

YXFzXkf.jpg

- Lånad bild.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Hmmm, jag tror att jag - liksom Sond - har ett tema att utforska... och då står en Rolex DJ 1600 eller 16000 på Oysterlänk och med silver-tavla med stavindex högt på önskelistan. Ska dock vara de raka visarna.

A
 
2sC0NRS.jpg


Sugen på den här - och som jag av en händelse testar jag den just nu...
Men frågan är om Doxa SUB300 T-Graph Sharkhunter är prisvärd eller om det är smartare att lägga de ca 25.000 den kostar på en begagnad Omega Speedy eller Rolex Sub istället? Dvs antingen kronograf eller dykare - inte båda i ett...
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
2sC0NRS.jpg


Sugen på den här - och som jag av en händelse testar jag den just nu...
Men frågan är om Doxa SUB300 T-Graph Sharkhunter är prisvärd eller om det är smartare att lägga de ca 25.000 den kostar på en begagnad Omega Speedy eller Rolex Sub istället? Dvs antingen kronograf eller dykare - inte båda i ett...
En sån där Doxa är ju tvärfet, och har du arm att bära upp den, så får du ju två i ett. Annars får du ju lägga det dubbla :) Har du tänkt lägga 25k till, så är två roligare än en :)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
2sC0NRS.jpg


Sugen på den här - och som jag av en händelse testar jag den just nu...
Men frågan är om Doxa SUB300 T-Graph Sharkhunter är prisvärd eller om det är smartare att lägga de ca 25.000 den kostar på en begagnad Omega Speedy eller Rolex Sub istället? Dvs antingen kronograf eller dykare - inte båda i ett...
Fast förresten... Nu tänkte jag helt fel! Skippa subben, och skaffa en vintage Doxa diver och en beggad Speedy!
 
Topp