• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken blir din nästa klocka?????...

R0B

Panerai
Nu sitter den på armen och jag har redan börjat planera för nästa köp!

Just nu är jag sugen på en Datejust II, men det köpet ligger nog ett år bort och mycket kan hända innan dess. Hur som helst en grymt snygg klocka - känns roligare än tex en sub som första Rolex.
DSC01509.jpg
Blev en sub ändå, en 116613. Kul att läsa att "det köpet ligger nog ett år bort" - och 3 månader senare har man en ny klocka på armen och planerar redan nästa inköp..

Nu är jag sugen antingen en AP 15400 eller en Rolex 116515.

Någon som har erfarenhet och tips ang. någon av dessa modeller?

image.jpg
 

meuller

Omega
Står mellan dessa två: en 14060, eller en 17014.

Det som talar för suben är att den är mångsidig, sjukt snygg och väcker ett sådant habegär fast det egentligen inte är något sååå speciellt.
14060.jpeg



Det som talar för 17014 är ett den är cool, lite mer ovanlig och rätt diskret. Är dock lite orolig för tickandet.

oysterquartz.jpg

Vankas köp mot jul, får se hur likvid man är efter höstens två resor.
 

Ryttaren

Rolex
Står mellan dessa två: en 14060, eller en 17014.

Det som talar för suben är att den är mångsidig, sjukt snygg och väcker ett sådant habegär fast det egentligen inte är något sååå speciellt.
14060.jpeg



Det som talar för 17014 är ett den är cool, lite mer ovanlig och rätt diskret. Är dock lite orolig för tickandet.

oysterquartz.jpg

Vankas köp mot jul, får se hur likvid man är efter höstens två resor.

OQ är inte fel. Cool och ovanlig som du säger och tickandet behöver du inte oroa dig för. Trodde också det skulle vara en issue, men i de fall den hörs så är det bara ett mysigt ljud. :)

I mitt eget fall Vet jag inte om jag vågar säga 1675 GMT längre, kommer ju annat mellan hela tiden!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Håller med Ryttaren här! Ljudet är trevligt så länge du inte har den på dig när du sover och nojig på ljud runt om kring dig! Annars måste jag säga att det är rent design mesigt en av Rolex snyggaste skapelser! Är tom lite inne på att införskaffa en 1530 eller 1630 bara för att dom är automatiska.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Blev en sub ändå, en 116613. Kul att läsa att "det köpet ligger nog ett år bort" - och 3 månader senare har man en ny klocka på armen och planerar redan nästa inköp..

Nu är jag sugen antingen en AP 15400 eller en Rolex 116515.

Någon som har erfarenhet och tips ang. någon av dessa modeller?

image.jpg

På bilden har du en 15300, inte en 15400.

116515 är en väldigt rolig klocka, men kanske lite dyr. 15400 är för stor.
 

tengel26

Panerai
Har precis landat en Longines HydroConquest här hos mig som jag är supernöjd med.
Men man börjar ju direkt titta efter nästa klocka.
Och det blir en Longines Conquest gmt med blå tavla.
Refnr. L3.687.4.99.6
 

rotvold

Friends of KS
En Rolex Sub eller GMT håller jag på att spara ihop till, vilken modell som helst egentligen, sålänge den har datum funkar den för mig :)
 

Wastl

Omega
Jag har den senaste tiden varit i valet och kvalet mellan dessa två
2a3745d92ad3d94d4862fc63aff07ab1.jpg
6fff2cc2acdf27013bf3d53485ba9876.jpg


Fast jag vet inte riktigt, eventuellt fortsätter jag tills klockpengarna räcker till en ny DJ. Vad tycker ni?


Wastl

Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Joergen

Omega
Xvante och jag tänkte ge tyskarna en ärlig chans . Efter att ha läst om Konrad Damaskos bisyssla med klockor, kände vi att vi måste dit och kolla. Vi sitter nu och ruttnar på Schipol pga sent flyg, men räknar med att fredag morgon kommer att rendera ett varsitt köp. Allt assisterat av dotter Isabel Damasko. Lovar att lägga upp resan i tråd. Damasko nästa!
 
Topp