• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken blir din nästa klocka?????...

Måste bli denna
image.jpg
eller en 14060M

Platt glas är fortfarande en favorit
 
singing-the-praises-of-steel.955.375.c.jpg

Haft svårt att släppa tanken på en vit AP Royal Oak 37 mm och tanken blir heller inte gammal. Inställd på att det får bli min nästa klocka även om det kan dröja åratal innan ekonomin tillåter det. Den, tillsammans med min Submariner som har sina bra och dåliga dagar men som ändå håller suget på RO i schack, blir helt superduper...
 
Rolex eller Omega- AT i rätt version eller DD eller Sub- inte lätt. Tur att det kommer ta lite tid att få ihop pengarna
 
Efter att ha haft finbesök av fixoflex, med en sjuhelvetes bred samling, insåg jag att en seiko 6139 måste köpas igen. En pogue i grymt skick eller något annan vintage seikokronograf innan årets slut... :)

6105 måste väll också köpas igen sen, inte bra med så mkt inspiration :D Men tack fixoflex, sjukt kul snacka lite klockor och få möjlighet se så mkt!
 
Just nu idag har jag lämnat Speedytankarna och landat i Rolex GMT Master( Ref 16750) -83 och framåt.

Tack chrono 24 för lånet av bilden och jag ber om ursäkt för bildkvaliteten
image.jpg
 
Det lutar starkt åt någon av dessa. En sista dykarklocka innan jag kan gå vidare till annat:D? Sea-Dwellern är väl den ultimata dykaren, Submarinern förmodligen mer användbar och lagom för min 18 cm handled.
image.jpg
 
DD blir det nog men är rätt lost i vintage världen. Om allt går som jag vill blir det DD 1803 utan länk samt Omega SM300. Subben lämnar givetvis inte ;)
 
Är sugen på en JLC Reverso, Cartier Tank eller en Cartier Santos Galbee. Med andra ord, min nästa klocka blir en rektangulär liten rackare.
 
Tillbaka
Topp