• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

Jag såg Cocain Cowboys idag, dokumentärfilm om hur kokainet strömmade in i Miami, Florida på 70-talet och om hur det urartade. Man fick också lite rolig information som att det kunde vara svårt att få tag på dyra klockor och bilar även under kristider eftersom det fanns så många med kokainpengar vilka spenderade dessa på lyxvaror. Inga blancolån här inte, allt i Cash!

Bra rulle, dock blev jag lite sur på vissa som satt och skröt om hur saker och ting gick till samt att dokumentären inte visade mer av kokainets baksida. Kunde dock inte slita mig så rullen får en klar fyra av fem skumtomtar!

Jag såg Cocain Cowboys idag, dokumentärfilm om hur kokainet strömmade in i Miami, Florida på 70-talet och om hur det urartade. Man fick också lite rolig information som att det kunde vara svårt att få tag på dyra klockor och bilar även under kristider eftersom det fanns så många med kokainpengar vilka spenderade dessa på lyxvaror. Inga blancolån här inte, allt i Cash!

Bra rulle, dock blev jag lite sur på vissa som satt och skröt om hur saker och ting gick till samt att dokumentären inte visade mer av kokainets baksida. Kunde dock inte slita mig så rullen får en klar fyra av fem skumtomtar!

Såg den igår riktigt fängslande (no pun intended). Helt sinnessjukt vilka pengar de omsatte... Såg även att det fanns en "Cocain Cowboys Reloaded" av samma regissör på netflix. Sett den?

Såg den igår riktigt fängslande (no pun intended). Helt sinnessjukt vilka pengar de omsatte... Såg även att det fanns en "Cocain Cowboys Reloaded" av samma regissör på netflix. Sett den?

Jag har inte sett den men skulle kunna göra det nästa nattpass som jag har om det blir lugnt :) Såg du den vanliga eller reloaded? Håller med, helt sjukt när han säger att han grävde upp 68 miljoner dollar från baksidan. Galet hur han kunde göra så mycket pengar på det, man blir lite mörkrädd. Finns en tvåa med som jag bara har sett början på, ska kolla på fortsättningen när jag har tid.

Red Dog 80sdb 8,5
Dallas buyers club 80sdb 7,5
Inside llewyn davis 80sdb 3,5

Ocean's Twelve. Går på tv nu. Kan typ varenda replik i hela filmen. Tycker de kört den väl många gånger nu.

Jag har inte sett den men skulle kunna göra det nästa nattpass som jag har om det blir lugnt :) Såg du den vanliga eller reloaded? Håller med, helt sjukt när han säger att han grävde upp 68 miljoner dollar från baksidan. Galet hur han kunde göra så mycket pengar på det, man blir lite mörkrädd. Finns en tvåa med som jag bara har sett början på, ska kolla på fortsättningen när jag har tid.

Helt sinnes! Tanken är att se tvåan när jag kommer hem full som ett as ikväll! Recension kommer imon :)

Såg "The Purge" innan, ok tidsfördriv, ingen höjdare. Förväntade mig mer. Funderar på att se 2an, "The Purge - Anarchy", i helgen.

Såg Guardians of the Galaxy igår. Hyfsat rolig och spännande film som man ser bäst med sina barn. Kan inte riktigt förstå att den hyllas som den gör, jag måste helt enkelt vara för gammal för sådant här numera.

Igår såg jag den gamla 90-tals rullen Djävulens advokat. En grisig Al Pacino och en vattenkammad Keanu Reeves. Helt klart sevärd.

The Departed
Ruskigt bra film, men för mig som lätt blandar ihop namn, och för att inte nämna Matt Damon & Leonardo DiCaprio (som är jättelika varann) kan den vara lite smått förvirrande. Var dock länge sedan jag såg ett så icke-förväntat slut, men jag gillade det. En av de bättre filmerna jag sett, och den får en stark 9/10!

Såg guardians of the galaxy i söndags. Sämre än väntat. Humorn föll ofta ganska platt. Självklart är den snyggt gjord och alla filmer av denna typ finner jag underhållande. 5.5/10

The Departed
Ruskigt bra film, men för mig som lätt blandar ihop namn, och för att inte nämna Matt Damon & Leonardo DiCaprio (som är jättelika varann) kan den vara lite smått förvirrande. Var dock länge sedan jag såg ett så icke-förväntat slut, men jag gillade det. En av de bättre filmerna jag sett, och den får en stark 9/10!

The departed är en av mina favoritfilmer. Helt underbart slut och sjukt bra skådespelarinsatser! Lite rolig kuriosa är ju att Jack Nicholson hade väldigt fria tyglar i sina scener då producenten ansåg att han visste bäst hur man spelar galen. Så bland annat scenen när han kastar cola på hororna eller drar pistol på DiCaprio är helt unscripted.
Och Själva pistolen hade Nicholson gömt, så när han slänger fram den så är det Dicaprios riktiga reaktion man ser på film. :)

Senaste jag sett:
Tucker and Dale Vs. evil.
En hejdlöst rolig film och faktiskt lite smått oväntad plot också. Det handlar om De två bröderna Tucker och Dale, två tvättäkta hillbillys som köpt ett sommarhus vid en sjö. Det visar sig dock att huset tidigare tillhörde en galen seriemördare, men det är dessa herrar helt okunniga om. Allt är fri och fröjd tills ett collegegäng börjar campa i närheten.
Perfekt bakisrulle!

District 9
En film om aliens som landar i Johannesburg. Aliensen verkar inte vara dessa smarta saker vi alltid tänker på, utan mera en slavras till de smarta. Det byggs ett ghetto där aliensen får bo, och filmen handlar om när man ska flytta samtliga till ett nyare distrikt, fantasifullt kallat District 10. Filmen är helt hejdlöst bra, och lite smårolig då den tar upp ganska mycket rasismfrågor på ett lätt satiriskt sätt. Dock blev jag väldigt besviken att det inte kom en uppföljare 2012...

Guardians of the Galaxy.
Är man ett fan av Sci-Fi alt Marvel, är denna film ett måste! Bra action, älskvärda karaktärer, Bra humor.
9/10 (bästa Marvel filmen hittils)

Tillbaka
Topp