• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

Restrepo
Dokumentär gjord av Sebastian Junger. Handlar om Amerikanska soldater i Korengaldaleni Afghanistan, som räknas som ett av världens farligaste ställe. Mer action än segal, Arnold och stallone tillsammans. Och allt är på riktigt. Junger har även skrivit en bok som heter "war" som är att rekommendera om man är intresserad av ämnet.

Armadillo
Dokumentär om de danska soldatetna i Helmandprpvinsen i Afghanistan. Skrevs rätt mycket om denna pga "avrättningar", och det gick så långt att bland annat juridiska avdelningen på Karlberg gjorde en utredning.

Frozen
Disneyfilm, de levererar nästan alltid imo. Har ni barn? Se den! Saknar ni barn? Se den!
Passar för de flesta tycker jag.

Även om den inte var den absolut senaste filmen jag såg, så är 12 years a slave bland de senaste jag sett. En otroligt bra film men däremot var det inte precis en film man mådde så bra utav när den slutade. Helt klart sevärd däremot. Åtminstone 8/10.

Sitter just nu och kollar på sinister. Bajsnödig med gåshud och ågren så in i helvete. Se inte den ensam, men den är bra så in i helvete!

Denna Snow Sharks är bland det Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz jag sett! Gillar man gamla B-rullar från 70 & 80-talet så kanske man tycker den är OK. Jag tycker den var så Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz kass! Kunde inte hålla mig då jag bara älskar Haj filmer så jag blev tvunget och beta av skiten.

Filmen 2/10
Handling 2/10
Skådespelarinsatser 2/10

snow_sharks_blu_ray.jpg

Denna Snow Sharks är bland det Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz jag sett! Gillar man gamla B-rullar från 70 & 80-talet så kanske man tycker den är OK. Jag tycker den var så Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz kass! Kunde inte hålla mig då jag bara älskar Haj filmer så jag blev tvunget och beta av skiten.

Filmen 2/10
Handling 2/10
Skådespelarinsatser 2/10

snow_sharks_blu_ray.jpg

Ärligt talat, min vän; vad hade du förväntat dig?!? ;)

Filmen 2/10
Handling 2/10
Skådespelarinsatser 2/10

snow_sharks_blu_ray.jpg

Att producenterna av "sand sharks" skulle sjunka så lågt trodde jag aldrig! :D

Need For speed!

Det man såg på trailern så gick jag in med känslan av att man skulle vilja gå efter halva.
SJUKT bra film! Älskar den och har sett den två gånger på bio. Verkligen värd att se!

Det nämndes Romerska filmer i Tudor-tråden, men pallade inte gå OT där.
Kom att tänka på en film jag såg för en tid sen och tänkte tipsa om den. ACAB heter den, och är på italienska (finns svensk textning).

http://www.imdb.com/title/tt1893195/

Handlar om italienska kravallpolisen i Rom. Mycket sevärd och bra skådespelare. Några är kända från amerikanska filmer.

Captain America 2, skräp. Ettan var inte vidare bra, denna var mycket sämre. Ganska handlingslös och förutsägbar, än så länge den svagaste bland Avengers filmerna imo.

Såg Captain Phillips igår. Sjukt bra film och Tom Hanks var som vanligt hur bra som helst! Blev även förvånad över hur bra Barkhad Abdi var, trots att man hört att han skulle vara riktigt bra!

9/10!

grand budapest hotell var magisk
dallas buyers club, otrolig
captian phillips, helk ok. hanks bra
wolf on wallstreet. helt ok. lång

VARNING VARNING, sämsta film jag sett 0,5 av 10 80sdb kass!!!! Skämmes att kända ansikten ställer upp!
image.jpg

Javier bardem, höjer det hela från 0,0!

Såg precis Non-Stop med Liam Neason. Helt okej rulle med konstant spänning. Ingen riktig biorulle men klart sevärd!

grand budapest hotell var magisk
dallas buyers club, otrolig
captian phillips, helk ok. hanks bra
wolf on wallstreet. helt ok. lång
Tänkte precis tipsa om the grand budapest hotel. Helt underbar film! Ralph Fiennes gjorde en helt underbar roll som väldigt metrosexuell Portier som är den perfekta gentlemannen.
Och Edward Norton som nazistkommisarie (eller vad man ska säga).

SE FILMEN!

Non-Stop. Liam Neeson har nästan skapat en ny genre med den här typen av filmer. Spännande och helt OK om man ser till vad det är. 6/10 :)

Pain & gain eller vad den heter. Galet underlig komedi/action med marky mark och the rock.. 6/10 får den av mig!

Såg The Hurt Locker igår (för tredje gången, om jag inte missminner mig), grymt bra film med ordentligt med känslor i, särskilt för mig med bror som varit militär. Gav den 8/10 när jag röstade på IMDB, så får väl göra det även här. Må vara en gammal film, men en bra gammal film är det.

Såg en film häromveckan, handlade om en snubbe som hamnade i pengar-trubbel och fick 13 utmaningar mot miljonen. Lite SAW-liknande kanske, typ hur långt man är beredd att gå. Minns fan inte vad den hette, men se den :happyhappy: den var bra.

The Hobbit: The Desolation of Smaug gick av stapeln här igårkväll. Denna film lider av samma fel gällande CG som första filmen. På tok för mycket datoranimerat när man kunde använda smink och hederliga specialeffekter istället. Med tanke på budget på dessa filmer är det rätt tragiskt. Bättre tempo i denna dock jämfört med första. Inget sömnpiller första timmen här inte. Dock lite överdriven pajfaktor vissa delar av filmen där man osökt kommer tänka på Astrix och Obelix med tanke på dvärgarnas utseende samt tramsnivån.

Underhållande över lag och skulle ge den 6 av 10.

The Hobbit: The Desolation of Smaug gick av stapeln här igårkväll. Denna film lider av samma fel gällande CG som första filmen. På tok för mycket datoranimerat när man kunde använda smink och hederliga specialeffekter istället. Med tanke på budget på dessa filmer är det rätt tragiskt. Bättre tempo i denna dock jämfört med första. Inget sömnpiller första timmen här inte. Dock lite överdriven pajfaktor vissa delar av filmen där man osökt kommer tänka på Astrix och Obelix med tanke på dvärgarnas utseende samt tramsnivån.

Underhållande över lag och skulle ge den 6 av 10.

"In order to shoot the dwarves and a large Gandalf, we couldn't be in the same set. All I had for company was 13 photographs of the dwarves on top of stands with little lights - whoever's talking flashes up. [...] I cried, actually. I cried. Then I said out loud, 'This is not why I became an actor" - Sir Ian McKellen (aka Gandalf)

Artiklen om någon är intresserad, helt ärligt talat sorgligt tycker jag. Här är ytterligare en som visar på hur jobbigt han ansåg det vara.

(Ledsen för smått OT)

Source code
Jake Gyllenhaal spelar en soldat som skickas 8minuter tillbaka i tiden för att hitta den misstänkte i en bombning av ett tåg. En ganska underlig story, som ändock var bra.
6/10 natoband

State of emergency
Om du gillar 28 days later så lär du gilla denna. Lite långsammare, och väldigt mycket mer lågbudget, men samma feeling i denna film. Zombieapocalypsen (typ) och en kille är helt ensam. Väldigt mycket dialog, och en del underligheter, men i det stora hela en jävligt bra zombiefilm som lägger mer tid på survival än att slakta hjärnätare.

7/10 naton

Old boy
Orginalet, inte den där amerikanska skiten!
Men en man blir kidnappad, och sitter fånge i ett rum i 15 år, för att därefter släppas lös. Sedan får han reda på att han inom 5 dagar måste hitta sin kidnappare. Och under den tiden lyckas ta reda på den stora frågan: Varför?
Jävligt bra film, som nog innehåller en av de bästa fightingscenerna i filmhistorian!
länk!
9/10 naton

28 days later
EN SÅN JÄVLA BRA FILM!
Ett cykelbud vaknar upp på sjukhus efter en olycka. Han är helt jävla ensam i hela London, och han vankar planlöst runt. I London hittar han lite folk som förklarar att allt har gått på röven, ett virus har gått löst i Storbritannien och typ alla är döda eller zombies (motsv). Där startar deras gemensamma överlevnad.
Denna film är en av mina absoluta favoriter, jag kan se denna hela tiden! Den har fö. ett av de bättre soundtracken om man kollar efter känsla, och den absoluta bästa urfuckningsscenen!
11/10 naton!!

Såg på Hungergames 2 igår.. Fruktansvärt slut!!
Blev så jäkla paff när den bara tog slut.
1000 frågor har man nu. Suck!

Tillbaka
Topp