• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

The Grand Seduction 4/5

Rolig och spännande komedi som utspelar sig i en liten hamnstad på en pitoresk ö i nördöstra USA. Flera bra skådespelare och vackra härliga miljöer. Den tidigare fiskestaden är drabbad av stor arbetslöshet och för att få ett företag att etablera en fabrik på ön måste de ha en läkare bosatt. De lurar dit en läkare och iscensätter en falsk bild om samhället som stämmer in på alla hans instressen och spelar roller för att få honom att stanna.

Såg The Maze Runner nyligen, tycker du om "hungergamestucket" så är detta en rulle för dig, ingen Goodfellas precis men sevärd.

Dallas Buyers Club. Bra rulle med bra skådisar. Störde mig dock, som många andra, att de har en Aventador som poster på kontoret och de lever på -80 talet. :confused:
image.jpg

The Hobbit: The Battle of the Five Armies
Blev besviken på denna filmen, kändes aldrig som att den kom igång. Mer ett evigt malande av strider som aldrig kändes "wow", många scener som vart tänkta att frambringa känslor kändes så pass klyschiga att jag kände mig tvungen att titta ned i godispåsen för att inte känna mig obekväm mm. :wideyed: Den enda scenen jag gillade var när Thorin lyckades ta förnuftet till fånga efter att ha trippat i guldsalen... :blackalien: :D
Om än att det vore långtråkigt så hade jag föredragit två långa filmer istället för en introfilm, en för själva handlingen och till slut en hel film om ett slag som kunde blivit sammanfattad på mindre än en timme. Tyckte att denna film var sämre än andra delen men på samma nivå som första delen i triologin. Kul filmer om man inte har något annat för sig en helg, men inget jag skulle plugga in för att få maximalt nöje.​
Hela serien (i sin helhet): 3.5/5
Sista delen: 3/5

Samma här men "Kimpa's" gäng hade andra planer haha. Jag lägger upp länken här så kan du oxå streama den. Kostar inget:)
http://dreamfilm.se/movies/details/6405-the-interview/?commented=true#comments
Ps! Filmen va klart sevärd:)

Tack!
Men den släpptes på Youtube(fast man fick betala) för USA när den var som mest hypad. Hade varit smart att slänga ut den som betalstream WW då :p

Själv såg jag Beck - Familjen igår trots att det var premiär idag. Filmnet tabbade sig och la ut den en dag för tidigt, nice! :)

Edit: Glömde ge omdöme, Gunvald var bättre än tidigare. Men filmen kom inte upp i den klass som jag hade hoppats på. Okej film. Tre av sex potatisar!

Tack!
Men den släpptes på Youtube(fast man fick betala) för USA när den var som mest hypad. Hade varit smart att slänga ut den som betalstream WW då :p

Själv såg jag Beck - Familjen igår trots att det var premiär idag. Filmnet tabbade sig och la ut den en dag för tidigt, nice! :)

Edit: Glömde ge omdöme, Gunvald var bättre än tidigare. Men filmen kom inte upp i den klass som jag hade hoppats på. Okej film. Tre av sex potatisar!
Den ska ja se imorn kväll, såg den första nya förra söndan:)

Såg den här ikväll:
image.jpg

Skulle nog klassa den som ett krig-drama- true story film. Angelina Jolie överraskar som producent av filmen och jag undrar om hon fått nån hjälp av maken sin:)
I det stora hela en mycket välgjord film med fantastiska flygscener i början och en hel del ångest fyllda scener genom hela filmen vilka jag inte vill avslöja här.
Det är en rätt otrolig historia om en otrolig man!
Filmen får lätt 8/10 av mej:)

Unbroken: svag 3:a. Solid story som kunde förvaltats bättre. Väckte få känslor även om det i botten var rätt gripande.

Unbroken: svag 3:a. Solid story som kunde förvaltats bättre. Väckte få känslor även om det i botten var rätt gripande.
Med tanke på att det va AJ's första film så tycker jag att hon gjorde det bra. På vilket sätt kunde den ha förvaltats bättre? Det jag kan hålla med om är att tidsuppfattningen blev rätt dålig men irl va det nog likadant för de inblandade. Visst kunde dom ha gjort den ännu mera ångestfylld o visat vilket helvete det va i lägren det håller jag med om.
Visste du att den japanske skådisen som spela chefen höll sej undan han som spela zamp under hela inspelningen för att få bästa effekt samt att han spydde efter inspelningen av scenen där han tvingar zamp att hålla upp stången?
Dessutom han den riktige zamp se de mesta av filmen oklippt innan han dog..

Tillbaka
Topp