• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

Kollade Dallas Buyers Club i helgen. Riktigt bra film! Jag förstår varför det blev en Oscar för såväl bästa manliga huvudroll som bästa manliga biroll.
 
Såg Wild. Tänkte först att det här måste ju vara en ren rip off på Into the Wild. Vilket det också var, helt okej film men inte så mycket mer tror jag. Kanske jämför för mycket med Into the Wild för att kunna ge den ett rättvist betyg. Den var så pass okej att jag beställde boken som filmen är baserad på.
 
Gentlemen. Stilistiskt med grymt foto. Rekommenderas, speciellt för oss stockholmare.
image.jpg
 
Såg Kingsman i går. Splatterfilm. Oväntat. Hade förväntat mig något annat...

Såg Hundra steg från Bombay till Paris innan dess. Feelgood. Helt ok.

Sett sista filmen om hobbiten också.

Ingen dålig blandning, om jag får säga det själv... Inte nödvändigtvis en bra blandning heller... :)
 
Såg precis Camp X-ray.
Den visar ganska bra hur sjukt det i vissa punkter är med t.ex. Guantanamo.
Och Kristen Stewart växer fan på mig. Hon har gått från våp till en ganska bra skådis tycker jag. Tyvärr ser hon för det mesta fortfarande bara ledsen och förvånad ut.
 
Dum o dummare 2, varning! Har ni sett trailern har ni sett hela filmen o det lilla roliga som fanns i den. Mao undvik. Ettan minns jag som riktigt skoj men tvåan var bara så dålig :(
 
Lucy, helt okej film om man inte har för höga förväntningar. Action och scifi.. Tidvis riktigt bra och skådisarna Morgan Freeman, som syns på tok för lite, och Scarlett Johansson gör att filmen hamnar på en 6a av mig.
 
Såg The Life Aquatic with Steve Zissou då jag insett att den var en lucka i mitt Wes Andersson-tittande. Snygg film, stiliga mössor, och framför allt Bill Murray, cool som en katt.
 
Har haft en MMC-period. Dallas Buyers Club var bra. Senast, Birdman. Flaxande dålig. Solida insatser från skådespelarna dock...
 
Sett lite dokumentärer
The Cove - om du gillar delfiner är detta inget för dig. Grymt bra dokumentär med ett ganska fruktansvärt avslöjande

Mystery on shark beach - massor av hajattacker av olika arter inom en kort period på en liten strand. Grundlig undersökning varför det finns så satans mycket haj, och varför de är så aggressiva

Jiro dreams of sushi - tungt stiliserad film om världens bästa sushirestaurang. Minutiös perfektion och total defilering till en resturang för resten av livet. Kolla ej på denna hungrig. Mycket bra musik

Fahrenheit 9/11 - Oscarsbelönad dokumentär om Bushadministrationens kopplingar till familjen bin-laden. Väldigt vinklad (liberal/vänster) men ändå sevärd.

Bowling for columbine - här är Moore i farten igen, jag föredrar denna framför F9/11, den känns per personlig. Återigen mycket fingerpekande och predikande, men ändå mycket starka scener. Bland annat granskas NRAs koppling till KKK (vilket kanske är lite magstarkt, men bra provocerande)

Supersize Me - Morgan Spurlocks dokumentär om snabbmat i USA. Alla har väl sett den, annars är den sevärd för att se vad den maten gör med din kropp. Men inte minst fascinerades jag över lobbygruppernas grepp om samhället i USA

Sell this movie - Spurlock gjorde även denna som fokuserar på produktplacering i amerikansk media. Smart koncept där mycket av tiden går ut på att sälja in själva dokumentären till diverse företag som sedan får produktplacera i filmen (det byggs på snabbt). Detta är hela finansieringen av filmen. Denna fick sämre kritik än supersize me, men jag föredrar den skarpt.

Searching for sugar man - behövs något intro? Se den, riktigt gripande historia om en bortglömd artist.
 
Tillbaka
Topp