• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

ScubaKing

Audemars
Salo eller Sodoms 120 dagar, en riktig feelgood film av den Italienska regissören "Pier Paolo Pasolini".
Rekommenderas starkt som familjefilm en lördagskväll efter middagen, eller varför inte till middagen.
Kan dock vara svår att hitta på dvd i butikerna. Väl värd att leta efter dock.
5 av 5 möjliga feelgood poäng :D

1034_big.jpg
 

meo_swe

Audemars
Salo eller Sodoms 120 dagar, en riktig feelgood film av den Italienska regissören "Pier Paolo Pasolini".
Rekommenderas starkt som familjefilm en lördagskväll efter middagen, eller varför inte till middagen.
Kan dock vara svår att hitta på dvd i butikerna. Väl värd att leta efter dock.
5 av 5 möjliga feelgood poäng :D

1034_big.jpg
:D

Inte sett filmen, men boken är ju en klassiker
 

meo_swe

Audemars
Såg nyss Project almanac.
Har även gått under namnet "Welcome to yesterday", och jag tror faktiskt trailerna går under det namnet på youtube. Filmen fanns som script redan 2012, men blev inte gjord då. Kortfattat så handlar det om ett geni som hittar sin fars gamla kamera och hittar en videosekvens från när han fyllde sju. Sen ser han att han själv är med på födelsedagsfirandet fast som vuxen.

Jag har en förkärlek till filmer som handlar om tidsresande. Det är ju en hel del paradoxer och liknande som måste gå ihop snyggt för att man skall kunna få ihop det hela. Och såklart är det ju en hel del som tyvärr inte förklaras, men jag gillade filmen. Klart
 

Skeeter

Panerai
Du bör se filmen omgående. Skådespelar prestationerna är fantastiska! Som jag skrev tidigare, något för hela familjen en mys fredag till middagen :cool:

Japp ungefär som att Boogie Nights marknadsfördes som Familjekomedi hos vissa filmuthyrare.... en och annan blev lätt besviken för att inte säga att det blev hastigt och lustigt dags att förklara en del för småttingarna.
 

Sjobedan

Rolex
Gahh! längtar efter att få komma tillrätta I vårt nya boende, så att man kan sticka iväg på bio eller dra igång en film via Netflix eller liknande. Det har varit fullkomligt omöjligt att streama film hos svärföräldrarna och inte minst se på vad fan man vill på tv'n...
 

meo_swe

Audemars
Såg American sniper igår. En film som jag tror kan underhålla i stort sett alla som ser den. Det finns allt mellan Action till gråtande vuxna, trasiga män. Jag gillade verkligen hut Bradley Cooper porträtterade PTSD, och att det var en ganska skön känga åt Veteranvården.

En liten rolig fotnot är ju att Jason Hall, han som skrev manuset var på Kyles begravning. Där berättade ett antal av Kyles kollegor att de skulle slå ihjäl honom om han fuckade upp filmen.
 

figaro

Cartier
2-Faktor
The Internship sågs om i förrgår, eller gick i bakgrunden. Rolig feelgood. 7/10 på en IMDB-skala
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Sett den tidigare, måste vara den sämst återskapade filmen någonsin. Stor risk tre stycken Navy Seals skulle chansat med fyra talibaner i skogen och riskerat hela uppdraget...

Okej! Hade SEALS skjutit ihjäl fårherdevakterna skulle filmen vara bättre då eller?
Filmen baserades ju på en verklig händelse, dvs. en dokumentärfilm nästan.. Den SEAL som överlevde bakhållet medgav i efterhand att det var ett misstag att släppa iväg fångarna..
 

Skeeter

Panerai
Sett den tidigare, måste vara den sämst återskapade filmen någonsin. Stor risk tre stycken Navy Seals skulle chansat med fyra talibaner i skogen och riskerat hela uppdraget...
Har du läst boken (skriven av Luttrell med hjälp av en spökskrivare), där är just diskussionen kring om hur de ska göra en central punkt.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Såg den också häromdan, men tyckte att den var rätt överhypad, ger den 3,5/5. Stabil rulle men inte som dom första.

Vad tyckte du var så bra med den? :)

Jag har växt upp med filmerna, så jag är ju lite partisk. Men alltid tänkt hur coolt det hade varit att se en jurassic park film där dom hade en fungerade park. Och hur det går åt helvete. Är lite sucker för dom filmerna :oops:
 
Jag har växt upp med filmerna, så jag är ju lite partisk. Men alltid tänkt hur coolt det hade varit att se en jurassic park film där dom hade en fungerade park. Och hur det går åt helvete. Är lite sucker för dom filmerna :oops:
Jaha okej, jag förstår känslan. :) Jag är likadan när det gäller Hobbit-filmerna då jag är svag för Lord of the rings... Men måste säga att det bästa med filmen faktiskt var att få se parken när den fungerade, det var förbryllande vackert!!
 

Syven

Panerai
2-Faktor
Terminator genesis.
Klart sevärd men inte den bästa filmen i serien. T1 är ju kult och T2 lätt en av de bästa action rullarna som gjorts. T3 diskuterar vi inte va...
Salvation tycker jag var en bättre reboot än genesis.
Dock tycker jag Arnold gjorde en stabil insats!
 

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Run all night - inget vidare, trött action film
Home - helt okej film men är rätt trött på animerad film överlag
Chappie - inget vidare tyvärr

Dom flesta filmerna nu för tiden känns inte nåt vidare. Men det kanske är mig det är fel på :p

Terminator genesis var också en besvikelse jämfört med T2 som tidigare nämnts.
 

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Jurassic World - Bra film men slutet påminde mig om senaste Godzilla filmen. Jag tycker med att filmen är som bäst innan det skiter sig av nån konstig anledning :p
 

meo_swe

Audemars
Nej inte läst boken.
Boken är i min mening en ännu större propagandadynga och ganska dåligt skriven. Skulle han tagit bort en hel del av sina åsikter mot Afghaner,oxh sluta brösta upp sälar och texasbor tills man kräks skulle den vara bättre... Och det var en jääävla madda underlighetet i det där uppdarget. Fan nästan i kompetens.
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Chappie får 4 av 5 skruvade kronor.
En skön blandning av District9, Robocop och Wall-E ..typ
image.jpg

Rekommenderas!
 
Topp