• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Nightcrawler sågs igår.
Rätt bra rulle, men stannar på 3,5/5

Really?
Tyckte verkligen att den var skitbra, om än inte 5/5 kanske.

Själv såg jag Ex-Machina senast. Samma betyg som Nightcrawler - Verkligen skitbra!
Alicia Vikander lär få den första svenska Oscarsnomineringen på länge (gällande skådespeleri). Inte för denna filmen, men det kommer att komma.
Kom ihåg var ni läste det först! ...Eller ja, det är säkert någon insnöad SvD-journalist som skrivit detsamma tidigare. Men ändå...
 
Kingsman: Levde inte riktigt upp till förväntningarna men helt okej rulle! Nu blir det senaste avsnittet av Game of T..
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Satt och tittade i en gammal HD jag har med "säkerhetskopierade" filmer i helgen.
Klickade igång 13. Klart sevärd och rå film.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
It follows.

Lite creepy, men trodde att den skulle vara superläskig, vilket den inte var.
Välgjord, och duktiga skådisar.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Bestämde mig för att se de gamla Mad max filmerna innan jag ser den nya.
Såg nu Den första Mad Max från 79, ganska cool fortfarande. får 3.5/5
 

meo_swe

Audemars
Jurassic world
Gillade den som fan faktiskt. Inte så mycket blod heller, så det funkar att se med mindre. Sen att Chris Pratt är badass och åker MC tillsammans med Raptors gör ju saken stentuff
 

meo_swe

Audemars
Den quoten får mig att tro att denna filmen verkligen har stora möjligheter att sabba mina fina barndomsminnen från första filmen.
Jag hade extremt låga förväntningar på denna filmen. Att försöka återuppliva en sån bra film som jurassic park har ju gått sådär innan. Men mina förväntningar överträffades faktiskt, och det kom att knytas ihop väldigt bra faktiskt.
 

Smulan

Rolex
Solaris ver2 från 2002. Stark 4:a av mig. Ska se originalet med Tarkovski från 68 i morgon att jämföra med.
 

Edin

Panerai
Även jag såg Jurassic World ikväll. Helt klart en trevlig film och personligen tycker jag de inte förstör de gamla filmerna med denna. Ett antal mindre hintar och inget som jag uppfattade negativt. Dom kör ju Mb (G-klass 6x6, G-klass, Uni-Mog) även i denna rulle. :)
 

meo_swe

Audemars
Även jag såg Jurassic World ikväll. Helt klart en trevlig film och personligen tycker jag de inte förstör de gamla filmerna med denna. Ett antal mindre hintar och inget som jag uppfattade negativt. Dom kör ju Mb (G-klass 6x6, G-klass, Uni-Mog) även i denna rulle. :)
Ja! Kul att se Gw.. en av de bästa militära bilarna jag skumpat runt i. Dock undrar jag vilken självhatande individ som bestämde att ACU skulle köra en sprint... sämre jävla bil får man leta efter.
 

Edin

Panerai

Saga på Kungsgatan för att vara exakt.
Måste även ge dem cred för bra bioupplevelse men man måste sitta långt fram (<10) då duken är liten.

Ja! Kul att se Gw.. en av de bästa militära bilarna jag skumpat runt i. Dock undrar jag vilken självhatande individ som bestämde att ACU skulle köra en sprint... sämre jävla bil får man leta efter.

Speciellt då Det rullar en och annan Uni-Mog i filmen!!
 

ScubaKing

Audemars
Interstellar, det var inte riktigt min grej. Lika rörig som Inception, Fight Club o.s.v. Eller så är det bara jag som inte är så smart... :meh:
 

Tobbe.L

Omega
JW.
Bästa uppföljaren/remaken värt JP. Hittills, men saknar det där "riktiga/verkliga" som gjorde JP. så bra, in med robotar när inte datorer var att räkna med.
Allt man egentligen ville var att lämna bion med en atom av det där magiska som man fick som barn, men med det sagt så måste jag säga att det väcktes gamla barndomsminnen, mer än vad jag hade vågat hoppats på faktiskt
 
Senast ändrad:
Topp