• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

meo_swe

Audemars
Blev nostalgisk såhär på kvällskvisten
madness___psycho_poster_by_disgorgeapocalypse-d7ba1av.png
 

SSL

Audemars
Miss Meadows. Psykosbrudlärare som spelas av Katie Holmes. Hon gör rollen bra faktiskt. Men filmen var en 2 av 5. Ok som tidsfödriv.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Minions.
Charmig, men i mina ögon var den bara ok.
Tjejen tyckte dock att den var jätterolig.
 
  • Like
Reactions: Ako

SSL

Audemars
Jurrasic World. 2,5-3 av 5. Ok rulle man kan ha igång i bakgrunden när man KSar. Dom gamla var bättre o tuffare när man var liten.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Kill Bill vol. 1

Var länge sedan man såg den.
Ikväll blir det 2an, den har jag faktiskt inte sett! :bag:

Chiaki Kuriyama är en otroligt läskig tös alltså... Både i Kill Bill och Battle Royale...
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Kill Bill vol. 1

Var länge sedan man såg den.
Ikväll blir det 2an, den har jag faktiskt inte sett! :bag:

Chiaki Kuriyama är en otroligt läskig tös alltså... Både i Kill Bill och Battle Royale...
Den är ju om möjligt ännu bättre. Scenen (som faktiskt är ganska kort) med Michael Parks är helt sanslöst bra. Fullkomligen älskar honom där.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Minioner!
Helt OK även för vuxna. Jag fattade inte vad grabben skrattade åt och han inte vad jag så den funkar tydligen åt båda hållen.
 

morrism

Audemars
Såg Ant-man igår, har tröttnat lite på marvel-filmer, men den här var lite annorlunda (positivt). Gick att se med tjejen också, hon brukar bara gilla dagboken-genren annars
 

Greven

Audemars
Kill Bill vol. 1

Var länge sedan man såg den.
Ikväll blir det 2an, den har jag faktiskt inte sett! :bag:

Chiaki Kuriyama är en otroligt läskig tös alltså... Både i Kill Bill och Battle Royale...

Den är ju om möjligt ännu bättre. Scenen (som faktiskt är ganska kort) med Michael Parks är helt sanslöst bra. Fullkomligen älskar honom där.

Otroligt bra filmer! Lite kuriosa som jag hoppas det är okej att jag delar med mig av: jag besökta Tokyo strax innan sommaren och hade förmånen att besöka restaurangen "Gonpachi Nishiazabu", där den berömda fightscenen är inspelad:
Kändes väldigt coolt att det är en restaurang på riktigt och inte bara en uppbyggd kuliss! Extra plus att även maten var riktigt bra!
 

meo_swe

Audemars
Såg precis klart Serenity.
Enkelt förklarat så är det cowboys i rymden. Typ. Ett gäng misfits och smugglare som åker runt i sitt skepp Serenity och letar jobb och andra sätt att dra in pengar.
Det hela började som serien Firefly, men då avsnitten visades i helt fel ordning, så lades serien ner efter en säsong. När folk sedan såg serien i rätt ordning så insåg folk att det var bra skit, och folk klagade tills det blev en film också.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Såg nyaste Mission Impossible. Blev lite besviken, hade ju hört en massa gott om den filmen. Den får 3/5.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
En Isländsk dramafilm.
IMDB sammanfattar den såhär: A girl is caught between the life that took her brother and her own inability to strike out on her own. In her grief, she finds solace in the dark music of Black Metal and dreams of becoming a rock star. http://www.imdb.com/title/tt2374902/?ref_=fn_al_tt_2

Mycket bra film om man tycker om metal! :D
Instämmer, Málmhaus/Metalhead är väldigt bra ! Han som spelar brodern i början av filmen är f:ö gitarrist och sångare i ett bra band härifrån Island. The Vintage Caravan
image.jpg
 
Topp