• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
The Deminer, rysligt spännande dokumentär.
678F160A-B5E3-4794-9990-1705E3247121.jpeg
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Varit sjuk i helgen så suttit å glott Netflix, följande filmer betades av:
Mindhorn - 10/10
Annihilation - 9/10
Arsenal - 8/10
The Accountant - 9/10
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Har nyss upptäckt att Paramount + som ligger som Play-tjänst hos ComHem har en del filmer. Har precis sett klassikern Mataronmannen med bland annat Dustin Hofman och Roy Schneider. Man kan väl utan att överdriva slå fast att trailer-skapandet har utvecklats en del sedan 1976 :)

 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Ready player one.
Helt ok faktiskt. Lite oklart dock vilken åldersgrupp filmen riktar sig till. Flirtar mycket med lite äldre filmer som den yngre generationen inte förstår.
 

IlGattopardo

Cartier
2-Faktor
Har nyss upptäckt att Paramount + som ligger som Play-tjänst hos ComHem har en del filmer. Har precis sett klassikern Mataronmannen med bland annat Dustin Hofman och Roy Schneider. Man kan väl utan att överdriva slå fast att trailer-skapandet har utvecklats en del sedan 1976 :)

Bra film. Laurence Olivier var väl typ döende under inspelningen.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Bra film. Laurence Olivier var väl typ döende under inspelningen.

Blev tvungen att googla lite och läser att han gick bort 1989, men var han sjuk under inspelningen? Det finns mycket bra 70-talsfilm och bara bilderna/vyerna över New York gör det värt att titta på Maratonmannen. Det hade varit fantastiskt att ha fått vara där då :)

Man blir lite frustrerad att Hoffman inte fyller fickorna på slutet. Det hade han åtminstone ha kunnat unna sig :) Om inte annat för att göra gott./SPOILER]

Här är ett foto från -72....undrar vad det är för klocka? C-case i alla fall.

Skärmavbild 2018-04-02 kl. 15.40.14.png
 

IlGattopardo

Cartier
2-Faktor
Blev tvungen att googla lite och läser att han gick bort 1989, men var han sjuk under inspelningen? Det finns mycket bra 70-talsfilm och bara bilderna/vyerna över New York gör det värt att titta på Maratonmannen. Det hade varit fantastiskt att ha fått vara där då :)

Man blir lite frustrerad att Hoffman inte fyller fickorna på slutet. Det hade han åtminstone ha kunnat unna sig :) Om inte annat för att göra gott./SPOILER]

Här är ett foto från -72....undrar vad det är för klocka? C-case i alla fall.

Skärmavbild 2018-04-02 kl. 15.40.14.png
Ja han var svårt sjuk i cancer och redo att dö men lyckades överleva.

658px-Lord_Olivier_8_Allan_Warren.jpg
 
Såg Avengers Infinity wars ikväll. En mkt bra film! Med tanke på hur stor filmen är med så många karaktärer, så fick de till det bra. IMDB 9/10.
Avengers-Infinity-War-Poster-2018-rcm708x1010u-700x999.jpg
Håller med. Absolut inte en perfekt film (vilken är det?) men galet underhållande med sjukt imponerande hantverk. Undrar hur många gånger det manuset skrevs om innan man hittade rätt balans med alla karaktärer och händelser?
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Måste slå ett slag för denna film innan releasen, har varit med och sponsrat projektet (kickstarter) samt fått hänga med på inspelningen osv. Nu har jag inte så jättemycket att jämföra med men det går inte att ta miste på deras extrema talang och overkliga tålamod. Den tiden dom lagt på alla effekter både under inspelning och i post kommer vara väl värt det! Väldigt väldigt trevliga människor också.

Missar tyvärr premiären i Norrköping med tillhörande releaseparty men kommer se den på onsdag istället:


Känner ni inte till "gänget" bakom filmen så kan ni läsa mer här:
http://crazypictures.se/

Och det finns redan en review ute:
https://www.moviezine.se/movies/den-blomstertid-nu-kommer#reviews

Jag är extremt taggad!
 

Josef B

Bestraffaren
Sett två filmer.
Deadpool 2, helt ok action och samma humor som första filmen. 7/10
images.jpg


Solo: a Star wars story
Över förväntan bra, då jag tyckte att de första trailers sög ordentligt. På gränsen till en 7:a,
6,5/7
Star-Wars-Han-Solo-Movie-Poster.jpg
 

Ruben

Rolex
Har sett mycket film&tvserier.
Ett intressse utöver klockor, bilar brudar och sprit.

Men hur tänker ni när ni betygsätter?
Såg Deadpool2 på bio för ett tag sen. Som en action-komedi skulle jag ge den 7-8/10, men gemfört med alla andra genres kanske en 5-6/10.

Så hur betyg sätter ni?
 

ScubaKing

Audemars
Har sett mycket film&tvserier.
Ett intressse utöver klockor, bilar brudar och sprit.

Men hur tänker ni när ni betygsätter?
Såg Deadpool2 på bio för ett tag sen. Som en action-komedi skulle jag ge den 7-8/10, men gemfört med alla andra genres kanske en 5-6/10.

Så hur betyg sätter ni?

Man behöver inte överanalysera saker. Gillar jag en film får den ett högt betyg, gillar jag den inte så får den ett lågt betyg.
 

ScubaKing

Audemars
Såg filmen Heriditary på bio häromdagen.
Efter att ha läst alla recensioner så var ju förväntningarna höga minst sagt. Speciellt då jag verkligen gillar skräckfilmer.

Tyvärr var detta något av det sämsta jag sett på bio någonsin. Första timmen byggde upp rätt OK även om den var extremt långsam, för att sedan haverera fullständigt till den mest menlösa smörja jag sett.

Skådespel var OK i bästa fall, speciellt av den lilla flickan och morsan. Men storyn var bara för dålig/tramsig.

Den får 1 av 5 äpplen av mig.

1.jpg

 
Såg filmen Heriditary på bio häromdagen.
Efter att ha läst alla recensioner så var ju förväntningarna höga minst sagt. Speciellt då jag verkligen gillar skräckfilmer.

Tyvärr var detta något av det sämsta jag sett på bio någonsin. Första timmen byggde upp rätt OK även om den var extremt långsam, för att sedan haverera fullständigt till den mest menlösa smörja jag sett.

Skådespel var OK i bästa fall, speciellt av den lilla flickan och morsan. Men storyn var bara för dålig/tramsig.

Den får 1 av 5 äpplen av mig.

1.jpg

Tyckte den va ganska bra. Men den va inte lätt art greppa. Många subtila grejer.
 

lofgreno

Audemars
Såg filmen Heriditary på bio häromdagen.
Efter att ha läst alla recensioner så var ju förväntningarna höga minst sagt. Speciellt då jag verkligen gillar skräckfilmer.

Tyvärr var detta något av det sämsta jag sett på bio någonsin. Första timmen byggde upp rätt OK även om den var extremt långsam, för att sedan haverera fullständigt till den mest menlösa smörja jag sett.

Skådespel var OK i bästa fall, speciellt av den lilla flickan och morsan. Men storyn var bara för dålig/tramsig.

Den får 1 av 5 äpplen av mig.

1.jpg

Näe. Hört att den är värdelös oxå. Hoppar definitivt den.
 
Topp