• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

Gnomon

Cartier
aguirre.jpg
 

-SC-

Omega
Pledge Member
C65EC513-E93E-4C5A-8411-3A00AEFB0C5E.jpeg


Var på nån förhandsvisning av filmen "Camorrans barn" (La paranza dei bambini) förra veckan.

Det är en filmatisering av en av Roberto Savianos böcker. Eftersom jag är ett stort fan av tv-serien Gomorra som också är baserad på en av hans böcker så hade jag stora förväntningar, men tyvärr var det lite av en besvikelse. Både orealistisk och handlingen gick lite för snabbt framåt tyckte jag.
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
"The Last Witch Hunter" (2015, finns på Netflix).
Vin Diesel, Michael Caine, Rose Leslie, Elijah Wood.
Not great, not terrible. ;) (Och Michael Caine är ju aldrig dålig.)
Snyggt filmad med bra effekter, lagom hjärndöd underhållning en trött kväll.

Kul klockrelaterat för övrigt: "Kaulder" (Vin Diesel) har en massa fickur som han mekar med i en kort scen, (17:25 in i filmen). Ges ingen som helst förklaring till detta. :)

MV5BYjc3ODE1NDAtYjcyYy00NzFlLWEwNGItMGE1ZDZlNjdkZTQ2XkEyXkFqcGdeQXVyNTIzOTk5ODM@._V1_SY1000_CR0,0,666,1000_AL_.jpg
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Rev av nya Lejonkungen på en flygning nyligen och den var helt okej.
Fascineras mest av hur långt datoranimeringen kommit och hur realistisk den blivit.
 

Veratio

Cartier
Sett Lejonkungen (sjukt bra, inte så spännande - samma handling som originalet), men älskade den!!

Började se Irishman, men sambon sa stopp, tråkig film.... Jag fastnade dock, så ska se den imorgon! Höga förhoppningar!
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Midsommar. Hereditary tycker jag var en av de bästa skrämselfilmerna på länge men denna var.....speciell.
Nog för att det är kul med den typen av film som utspelar sig i konstant solljus (The others gjorde detta grymt) och inte i mörka miljöer men denna når inte hela vägen fram.
 

svengbg

Omega
2-Faktor
Såg den 7 ggr...

Let me tell you, buddy
There's a faster gun
Coming over younder
When tomorrow comes

Let me tell you, buddy
And it win't be long
Till you find yourself singing
Your last cowboy song

Yippee-ki-yi-yay
When the roundup ends
Yippee-ki-yi-yay
And the campfire dims
Yippee-ki-yi-yay
He shalt be saved
When a cowboy trades
His spurs for wings

When the wrap my body
In the thin linen sheet
And they take my six ounce
Pull the boots from my feet

Unsaffle my pony
She'll be itching to roam
I'll be halfway to heaven
Under horsepower of my own

Yippee-ki-yi-yay
When the roundup ends…
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
91Z1jdFOMLL._SL1500_.jpg

Sett två ggr idag. Hemma med sjuk dotter och då får hon bestämma som hon vill.

Måste ändå säga att jag gillar den skarpt också. Hemmabion jobbar på bra med effekterna :)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
The Irishman. Satan vilken helkväll!
B876F103-097A-4770-8823-72F87B2E7F1A.jpeg
Fick stänga av halvvägs för att jag höll på att somna.
Bra skådisar men tempot, jösses! ZZZZZzzzz....

87C1FD9B-4EAC-47FD-AD3C-588DAB4E24D4.jpeg
Fick äntligen möjlighet att avnjuta denna.
Skön rulle, precis som jag hoppats. :)
Snabbspolade halva filmen. Så jäkla seg.
Sista 10-15 kände man igen Quentin.

Kan tillägga att mitt attention span verkar ha krympt med åren.
Försökte se Avengers: Endgame men den var också seg.
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
Fick stänga av halvvägs för att jag höll på att somna.
Bra skådisar men tempot, jösses! ZZZZZzzzz....

Snabbspolade halva filmen. Så jäkla seg.
Sista 10-15 kände man igen Quentin.

Kan tillägga att mitt attention span verkar ha krympt med åren.
Försökte se Avengers: Endgame men den var också seg.
Kom igen!
Sticker ut hakan lite men nu låter du som kidsen som mest är vana att se klipp under 3 min i dubbla hastigheten på youtube! ;)
Gissar att klassikern ”Gudfadern” från -72 som rankas hyfsat högt inte är din typ av rulle?
Kanske är helt fel ute i ditt fall och förmodligen är det en generationsfråga men skulle vilja påstå att många av dagens kids inte klarar av att hålla fokus och uppskatta någon som helst konstform; film, teater, opera, balett eller en Luciakonsert som är längre än 20-30 min.
Men för komma tillbaka till film så tycker ”Det sjunde inseglet” kan vara lite seg...
 
Senast ändrad:

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Kom igen!
Sticker ut hakan lite men nu låter du som kidsen som mest är vana att se klipp under 3 min i dubbla hastigheten på youtube! ;)
Gissar att klassikern ”Gudfadern” från -72 som rankas hyfsat högt inte är din typ av rulle?
Kanske är helt fel ute i ditt fall och förmodligen är det en generationsfråga men skulle vilja påstå att många av dagens kids inte klarar av att hålla fokus och uppskatta någon som helst konstform; film, teater, opera, balett eller en Luciakonsert som är längre än 20-30 min.
Men för komma tillbaka till film så tycker ”Det sjunde inseglet” kan vara lite seg...
Jag gillade Gudfadern men det är nog 30 år sedan jag såg den första gången så mina krav har ökat med åren :)

Har inga problem med långa filmer men då måste de vara riktigt bra. ”Nyckeln till frihet” är ett bra exempel.
 
Topp