• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

ScubaKing

Audemars
Såg skräckfilmen Midsommar, värsta skräpet jag någonsin sett! Känns som om någon rent fysiskt stulit två och en halv timme av mitt liv. :dead:

Skådespelet är inte speciellt bra, storyn är sjukt dålig och har så många "flaws" så jag kan inte ens räkna upp dem.

Jag gillade inte filmen Hereditary heller som också är skriven av ‎Ari Aster, men den var ju ett mästerverk om man jämför med denna sörja. :facepalm:

Att casta Gunnel Fred från filmerna Yrrol och Lorry som häxmästare i denna film borde vara straffbart.....

i.jpg


NVLFsbHVtkenV1xa6
 

Bilagor

  • i.jpg
    i.jpg
    143.8 KB · Visningar: 1
Senast ändrad:

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Brawl in Cell Block 99 (Netflix) med Vince Vaughn

En lite udda film som frossar i våld och detaljerade bilder av misshandlade kroppar.
Kanske de uslaste fighting-scener som spelats in men av någon konstig anledning funkar det.
Storyn är inte så originell: Dumma män hotar mannens gravida fru och tvingar honom att göra dumma saker.

Filmen är över 2 timmar men du ser den lätt på 1,5 då allt är utdraget i oändlighet och att hoppa 10 sekunder framåt så ofta som möjligt bara är en fördel.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Brawl in Cell Block 99 (Netflix) med Vince Vaughn

En lite udda film som frossar i våld och detaljerade bilder av misshandlade kroppar.
Kanske de uslaste fighting-scener som spelats in men av någon konstig anledning funkar det.
Storyn är inte så originell: Dumma män hotar mannens gravida fru och tvingar honom att göra dumma saker.

Filmen är över 2 timmar men du ser den lätt på 1,5 då allt är utdraget i oändlighet och att hoppa 10 sekunder framåt så ofta som möjligt bara är en fördel.
Låter som en kanonrulle.
 

ScubaKing

Audemars
Såg filmen JOKER ikväll på bio! :clown:

Den får 5 st flygande grisar av fem möjliga.

En helt briljant film, jag skulle våga säga ett mästerverk i klass med filmer som Gudfadern, Apocalypse Now och Seven!!

Det är omöjligt att inte bli berörd, gripen och direkt chockad av det oerhört mörka i denna film. Jag har precis sett den och vill genast gå och se om den, vilket jag ska! Jag brukar inte se om filmer på bio (snål?) så det säger mycket!

Story 5+
Soundtrack 5+
Skådespel 5+
Foto/Miljö 5+


(Skulle ge mer om det var möjligt, men dem flygande grisarna får inte plats i texten, och på min personliga grisskala så är 5 max , d.v.s bäst)

Men tro inte att du går och ser en Action eller Thriller, då blir du besviken. Detta är ett mörkt, mörkt tragisk drama av den tyngsta sorten. :(

Årets absolut tyngsta film utan tvekan, en film som får en att tänka till ordentligt på hur man behandlar varandra och dem svagare i samhället, men även hur samhället sviker dem sjukaste och vad det kan leda till......:dead:

Tips: Se den, men tro inte att den är som något du någonsin sett tidigare.

AFOF5YOJKVHZVJX637JQYYMT5Y.jpg

shutterstock_14189230_376.jpg


 

Number 6

Omega
Såg filmen JOKER ikväll på bio! :clown:

Den får 5 st flygande grisar av fem möjliga.

En helt briljant film, jag skulle våga säga ett mästerverk i klass med filmer som Gudfadern, Apocalypse Now och Seven!!

Det är omöjligt att inte bli berörd, gripen och direkt chockad av det oerhört mörka i denna film. Jag har precis sett den och vill genast gå och se om den, vilket jag ska! Jag brukar inte se om filmer på bio (snål?) så det säger mycket!

Story 5+
Soundtrack 5+
Skådespel 5+
Foto/Miljö 5+


(Skulle ge mer om det var möjligt, men dem flygande grisarna får inte plats i texten, och på min personliga grisskala så är 5 max , d.v.s bäst)

Men tro inte att du går och ser en Action eller Thriller, då blir du besviken. Detta är ett mörkt, mörkt tragisk drama av den tyngsta sorten. :(

Årets absolut tyngsta film utan tvekan, en film som får en att tänka till ordentligt på hur man behandlar varandra och dem svagare i samhället, men även hur samhället sviker dem sjukaste och vad det kan leda till......:dead:

Tips: Se den, men tro inte att den är som något du någonsin sett tidigare.

AFOF5YOJKVHZVJX637JQYYMT5Y.jpg

shutterstock_14189230_376.jpg


håller med, sjukt bra faktiskt.
 

Veratio

Cartier
Såg The Peanut Butter Falcon ikväll.

Skulle väl vara en feel-good-film, och den var bra, men inte så bra. För amerikansk. Hade höga förväntningar, så det kan ha påverkat.
 

Number 6

Omega
Såg Terminator Dark Fate med sonen och hans kompis igår. Den adderade väl inget egentligen, ungefär samma film som T2 och T3. Men visst, två timmar försvann fort och det är ju mycket action. Ger den 6/10.
Räknar man Terminator Genisys som T4 förresten?
 
Topp