• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

Kirurgen

Omega
2-Faktor
Kom precis hem efter ha sett Parasit. Vilken filmupplevelse! 10/10
parasite.jpg
 

Veratio

Cartier
Går ju att hämta hem på nätet nu, såg de första 10 minuterna innan vi valde en annan film ikväll (sambon var inte lika intresserad...), men verkade lovande! Brukar INTE gilla koreanska filmer. Ska se den på söndag, då är jag ensam hemma. :)
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Det här lite halvt utanför ämnet; men det är i alla fall en filmspaning: Här är några filmer som jag inte kommer att se. ;)
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7383701 - "Svensk film satsar – trots svaga biosiffror"
En litet citat:
"Det är flera dokumentärer som är rekonstruerade - tänker på Henrik Schyfferts långfilmsdebut som handlar om sångaren Uje Brandelius som pratar som sin Parkinsons. Sen finns det också klassiskt drama, som är tillbaka efter Sameblod – Charter, ett vårdnadstvistdrama. Sen ett drama med komiska inslag, som spelar en manlig präst som vill bli kvinna. Det är en film av Maria Beck som heter Psykos, Stockholm, som handlar om en mamma som fick en pyskos[sic!] när Maria var 15 år." - Jan Göransson, presschef på Svenska filminstitutet.​

När man inte kan skilja svensk kulturmedia från en korsning mellan Grönköpings Veckobland och The Onion... :depressed:
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Hittade "Shutter Island" nyligen (minns inte om det var Netflix eller HBO). Snygg, välgjord, och välspelad. Har fått bra betyg av alla möjliga. Men...

... upplösningen och "plot twisten" håller inte, i mina ögon. Långsökt och rätt dum. o_O
 

Oniel

Panerai
Såg First blood och Rambo First blood part 2. Aldrig sätt tidigare men tycker att de var helt okej efter 30 plus år sedan de kom ut!
 
  • Like
Reactions: P-A

Arvis

Cartier
2-Faktor
04A3479A-0B17-4B68-A5FA-BCFCEDDF6505.jpeg
Nej, det här var inte så kul. Fick ju några baggar men är för 70-tals flummig och existentiell för min smak. Stämmer dock in i kören som ropar efter ljuset.
 
Senast ändrad:

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Der Goldene Handschuh - udda tysk film om seriemördaren Fritz Honka som minst sagt var annorlunda. Ingen Disneyfilm/Marvel fräsare.
4 utav 5. eller en 7:a på imdb.
Featured_GoldeneHandschuh_853_480.jpg
 

cycleMagnus

Panerai
20 år sedan jag såg den men vill minnas att jag gillade den. Sean Penn är i princip alltid bra!
Är det i den som de ska bära bort en skadad soldat och den som tar i benen bara får med sig en massa kött och skinn?
Nja, kanske, jag blandar dock ihop just den scenen, kan vara någon annan krigsfilm.
Travolta och Nick Nolte är befäl, scener på skepp innan de skall ta tillbaka en ö i stilla havet.
 

MasterLink

Cartier
2-Faktor
Såg precis Once upon a time in Hollywood och är ganska besviken, det hände ju typ inget fram till sista kvarten, DiCaprio och Pitt är så klart alltid sevärda men filmen var trist :(
 

Robbanc76

Cartier
Såg precis "The informer" eller "Tre sekunder" med bla Joel Kinnaman.
Filmen bygger löst på den utsökta boken "Tre sekunder" av Roslund och Hellström.
6/10 i betyg
 
Topp