• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

Scipio

Patek
2-Faktor
Kollade nyss klart på en dokumentär om George Michael. Ett väldigt bra personporträtt som också innehöll mer allmängiltiga och breda perspektiv kring missbruk och mörker i en personlighet. Väldigt välgjord och sevärd, även om man som jag aldrig varit ett fan.

 

Number 6

Omega
Vet inte om det har tipsats om denna tidigare men jag tyckte iallafall den var högst sevärd. Ger den 8/10. En sann historia. Välgjord, ett par scener kommer sitta kvar i minnet länge. Mindre simning i filmen än vad jag trodde det skulle vara… om nån tror att det är en renodlad sportfilm så är det inte så.
1692816458019.jpeg
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Vet inte om det har tipsats om denna tidigare men jag tyckte iallafall den var högst sevärd. Ger den 8/10. En sann historia. Välgjord, ett par scener kommer sitta kvar i minnet länge. Mindre simning i filmen än vad jag trodde det skulle vara… om nån tror att det är en renodlad sportfilm så är det inte så.
1692816458019.jpeg
Håller med! Stabil.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
5.2 på IMDB… Med tanke på utbudet idag så sållar jag automatiskt bort i princip allt med en IDMB-rating under 7 annars hade mina watchlists innehållit tresiffrigt med serier och filmer
Och kvar finns inget på streamingtjänsterna som man inte redan sett tre gånger.

Egentligen helt sinnessjukt vad kvalitet lyser med sin frånvaro idag.
Har AppleTV+, HBO, Netflix, Amazon, Disney och Showtime.
Trots detta lägger man 30 minuter på att hitta något innan man ger upp och väljer något man kan utantill.
Alternativt så påbörjar man tre filmer stänger av dem efter 20 minuter och väljer något man kan utantill.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Och kvar finns inget på streamingtjänsterna som man inte redan sett tre gånger.

Egentligen helt sinnessjukt vad kvalitet lyser med sin frånvaro idag.
Har AppleTV+, HBO, Netflix, Amazon, Disney och Showtime.
Trots detta lägger man 30 minuter på att hitta något innan man ger upp och väljer något man kan utantill.
Alternativt så påbörjar man tre filmer stänger av dem efter 20 minuter och väljer något man kan utantill.
Och nu med sammanslagningar och prishöjningar så ser analytikerna att utbuds-kvaliteten kommer att minska. Färre nordiska produktioner, färre påkostade produktioner och mer reality och lättsam underhållning.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Helt plötsligt har jag Apple TV+ utan att varken jag eller sambon signat upp för det?? Nån mer som råkat ut för detta?
Man brukar få det gratis ett tag om man köpt någon lur eller padda men då behöver man trycka accept om jag minns rätt.

Har apple+ själv utan extra kostnad genom apple one familjedelning. Då ingår icloud extra lagring, apple music, samt apple+. Ingår game också men det är jag helt ointresserad av. Avslutade separat icloud och spotify så apple plus kostar inget extra om jag jämför
 

stigge

Omega
2-Faktor
Och kvar finns inget på streamingtjänsterna som man inte redan sett tre gånger.

Egentligen helt sinnessjukt vad kvalitet lyser med sin frånvaro idag.
Har AppleTV+, HBO, Netflix, Amazon, Disney och Showtime.
Trots detta lägger man 30 minuter på att hitta något innan man ger upp och väljer något man kan utantill.
Alternativt så påbörjar man tre filmer stänger av dem efter 20 minuter och väljer något man kan utantill.


😁
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Martin Scorsese gör det igen. Det var länge sedan, om ens någonsin tidigare som jag läste en så hyllande recension.Killers of the flower moon lär bli höstens biofilm. 3,5 h lång så det blir nog en stor popcorn och en stor cola.

 
Senast ändrad:

Måberg

Panerai
The expendables 4, eller som de själva tyckte var coolt att kalla den, "expend4bles"...

Del 1 är underhållande
Del 2 är fantastiskt underhållande
Del 3 var inget vidare
Del 4 var däremot en total katastrof!

Bortsett från ett par hyfsat snyggt koreograferade slagsmålsscener var det verkligen inte mycket att hänga i granen tyvärr.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Martin Scorsese gör det igen. Det var länge sedan, om ens någonsin tidigare som jag läste en så hyllande recension.Killers of the flower moon lär bli höstens biofilm. 3,5 h lång så det blir nog en stor popcorn och en stor cola.

Blev bjuden av äddste sonen att se den för en vecka sen. Var helt nollställd innan, utan förväntningar. Trodde det skulle vara en maffiafilm eller liknande. Den var helt annorlunda.
Lugnt tempo, bra skådespeleri, och bra story. Dom 3,5 timmarna passerade fort.

På fredag har jag blivit bjuden av hustrun att se ”sound of freedom”. Återkommer med intryck från den.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Blev bjuden av äddste sonen att se den för en vecka sen. Var helt nollställd innan, utan förväntningar. Trodde det skulle vara en maffiafilm eller liknande. Den var helt annorlunda.
Lugnt tempo, bra skådespeleri, och bra story. Dom 3,5 timmarna passerade fort.

På fredag har jag blivit bjuden av hustrun att se ”sound of freedom”. Återkommer med intryck från den.
Jag ska gå och se den men än har det inte blivit av. Sonen, som brukar ha koll på det mesta inom film ville också se den, men han pratade om att det är filmen Oppenheimer som det snackas mest om. Den vill jag också se.

 

1965ek

Patek
2-Faktor
Jag ska gå och se den men än har det inte blivit av. Sonen, som brukar ha koll på det mesta inom film ville också se den, men han pratade om att det är filmen Oppenheimer som det snackas mest om. Den vill jag också se.

Sett båda. Tror jag gillade Oppenheimer liiite mer men svårt att avgöra då de är olika.

Nyss streamat Gran Turismo. Inget i jfr med de du nämner men underhållande om man tycker om racing. Klart underhållande om än förutsägbart…
 
Topp