• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken klocka bar du på ditt bröllop?

P

Philippe Stern

Guest
Letade i gömmorna och fann en fin bild på min klocka jag bar på mitt bröllop. Vilken klocka bar du? Har du den kvar? Vilka kläder bar du?

Jag bar mörk kostym och vit skjorta. Klockan: ROLEX, Oyster Perpetual, Datejust, Chronometer, Ref nr. 16013 F, Serie nr. 5900454, Cal 3035, Verk nr. 0492908, Boett nr. 16000, herrur, 36 mm, stål/guld, automatisk, plexiglas, datum, Jubileelänk, viklås, Ref nr. F/455, ca 1981. Klockan har jag inte kvar. Ångrar att jag sålde den.

rolex dj.jpg


Hittade också en liten film...
 
Senast redigerad av en moderator:

Zagato1

Omega
Frack? När gifte du dig? 1800-talet?
Etikettsreglerna är tydliga i detta fall:
FÖRMIDDAGSBRÖLLOP
äger rum före kl. 15.00 på dagen.
Brudgummen har vid förmiddagsbröllop två möjligheter att klä sig; Den eleganta, grå jacketten som liknar frackrocken och har grårandiga byxor och grå väst. Eller mörk kostym, mörkblå eller mörkgrå. För officerare finns även alternativet paraduniform.
EFTERMIDDAGSBRÖLLOP
äger rum efter kl. 15.00 på dagen.
Brudgummen har högtidsdräkt, d v s frack, uniform eller folkdräkt i festversion.
Då kan du räkna ut vilken tid på dagen jag gifte mig.
 
P

Philippe Stern

Guest
Etikettsreglerna är tydliga i detta fall:
FÖRMIDDAGSBRÖLLOP
äger rum före kl. 15.00 på dagen.
Brudgummen har vid förmiddagsbröllop två möjligheter att klä sig; Den eleganta, grå jacketten som liknar frackrocken och har grårandiga byxor och grå väst. Eller mörk kostym, mörkblå eller mörkgrå. För officerare finns även alternativet paraduniform.
EFTERMIDDAGSBRÖLLOP
äger rum efter kl. 15.00 på dagen.
Brudgummen har högtidsdräkt, d v s frack, uniform eller folkdräkt i festversion.
Då kan du räkna ut vilken tid på dagen jag gifte mig.
Ja, på eftermiddagen någon gång på 1800-talet.
 

Hmpson

Cartier
Etikettsreglerna är tydliga i detta fall:
FÖRMIDDAGSBRÖLLOP
äger rum före kl. 15.00 på dagen.
Brudgummen har vid förmiddagsbröllop två möjligheter att klä sig; Den eleganta, grå jacketten som liknar frackrocken och har grårandiga byxor och grå väst. Eller mörk kostym, mörkblå eller mörkgrå. För officerare finns även alternativet paraduniform.
EFTERMIDDAGSBRÖLLOP
äger rum efter kl. 15.00 på dagen.
Brudgummen har högtidsdräkt, d v s frack, uniform eller folkdräkt i festversion.
Då kan du räkna ut vilken tid på dagen jag gifte mig.
Jag har då för min del aldrig förstått varför en annan klädkod gäller för brudgummen än för gästerna (om man tvingar alla andra att bära frack etc. får man väl ha en själv antar jag). Men detta med att sticka ut klädmässigt får mig alltid att tro att brudgummen har någon form av brudkomplex.
 

WatchIT

Panerai
Mörk Italiensk kostym, vit skjorta...
Hade Bobby Ewing frisyr att döma av bröllopskortet. Verkar varit bra drag i den hårfönen :woot:
Seiko 6530-5070 köpt på Bo Berggren ur back in the days. Har den kvar och samma band sitter fortfarande på men den får 0 handledstid...
Seiko Quartz.png
 
Topp