Är inte detta SmartWatchSnack.se?Säker på att du hamnat på rätt forum?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är inte detta SmartWatchSnack.se?Säker på att du hamnat på rätt forum?
Ironi. Att det är gammalmodigt att gifta sig gör det inte fel att gifta sig. Pss med mekaniska klockor...Säker på att du hamnat på rätt forum?
Jag har pinsamt nog inte så stor koll på modellnamnet men verket ska vara cal 266 subsekund. Min morfar fick den 1955 efter 25 år på jobbet så den har några år på nackenVad är det för modell?
Fint! Ligger en fin bredvid där i lådan också ser jagVinterbröllop, snö, alla gäster i frack inkl jag själv. Bröt mot etiketten och bar morfars gamla Omega. Kändes bra att även om han inte var med så var en del av honom med iaf.![]()
Ironi. Att det är gammalmodigt att gifta sig gör det inte fel att gifta sig. Pss med mekaniska klockor...
Min herre har utsökt smak och blickFint! Ligger en fin bredvid där i lådan också ser jag![]()
Rolex Daytona G/S...[/QUO
Läcker![]()
Visst handlar det om kärlek. Men om man har barn då finns det juridiska fördelar med äktenskap. Om någon av föräldern dör så får make/makan hela arvet. Är man inte gift så kommer kommunens överförmyndare och bestämmer över barnens arvslott om de är under 18. Förhoppningsvis tycker han/hon att barnens arvslott trivs bäst i boendet...Hört det många gånger men aldrig förstått fördelen med.
Eftersom alla utgår från "worst-sase scenario" att ens egen far och mor är ens värsta fiende... hmmmm
Mkt väl kan din fru gifta sig med en ny karl, som sen ärver henne alt skiljs från henne och får hälften med sig..
För mig är "äktenskap" en överskattad och gammalmodig institution... allt handlar ändå om kärlek och respekt
Tack för tipset, btw![]()
Haha aoch.. Har du kvar den?
De där tavlorna ska man inte se i spotlightljus utan i solljus, det blir en helt annan grej. I dåligt ljus är JLCs ljusa tavlor riktigt platta och tråkiga.Gifter mig nästa sommar och funderar mycket på dettaNu äger jag en Sub-C och en Speedy Pro Pre-moon (samt lite annat som inte riktigt räknas). Ingen av dessa känns dock hundra så vill införskaffa en ny innan detta tillfälle. Jag är väldigt sugen på en JLC Master Ultra Thin Small second (kanske månfas men upplever ofta att det inte alls är lika nice irl som på bilder...)
![]()
Nu har jag på senare tid dock även blivit sugen på en reverso...
Det är svårt detta så tips mottages tacksamt(Budget 50k beggat). Jag har btw WG-ring så inga YG-dinkor
![]()
Skitsnygg IWC! Vad heter den?Bar inte frack, men IWC....
![]()
Mvh
Vilken fantastisk klocka!Jag hade farfars Gübelin och fars gamla ullfrack. Gifte oss på vintern så för utomhusfotograferingen var fracken varm och skön. För fest och dans var den tokvarm. Jag hade imma innanför klockglaset i veckor efter det.
![]()