• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken klocka plågar er?

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Kan inte denna bara bli tillgänglig snart, blir galen :confused:
image.jpeg
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Inget just nu - det är det som är det sjuka. Det faktum att inget plågar mig plågar mig. Går nu och funderar på om klockan a,b eller c verkligen inte plågar mig. Detta gör att jag får någon form av allmänt köpsug som inte går att kanalisera riktigt. Klämde på en Oris idag, kändes som corn flakes med filmjölk utan sylt eller socker. Är dock väldigt glad för klockorna jag har just nu.
 

Daniel J

Omega
Den som hägrar för mig är Rolex Day-date 40 i gulguld med svart tavla.

Drygt 300kkr...

Det värsta är att jag vet så väl hur detta kommer att sluta...
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Vintage. Jag älskar verkligen vintage. Men jag får rejält kalla fötter att använda dem. (bevisligen). Får hjärnspöken att nåt ska gå sönder, att klockan ska tappa ena visaren med härligt gulnad lume.
Jag har både länge och väl letat efter en Tudor 76100 både i Sverige och på chrono 24. För ett tag sedan dök det upp en mitt framför ögonen på mig här på forumet o jag var helnöjd! Bara att håva in den helt enkelt. Ett kanon exemplar. Mitt i affären drabbas jag av panik, känner att jag inte kommer våga använda den, tänk om ett index eller en visare släpper... :mad:
Fick be om ursäkt till @Point Blank och lämna affären :(
TUDOR LOLLI 1.jpg
 

Jonaz

Rolex
Kul tråd.
Jag måste säga Rolex Submariner.
Jag vill inte ha en, den är den klockan oinsatta köper för att köpa en dyr klocka, den är för liten för mig.. Men likt förbannad++t kommer jag att äga en sån inom en snar framtid hoppas jag...

Fattar känslan. Jag knep en deepsea istället. Lagom stor och snygg!
 

joF

Panerai
Rolex 16570, både vit och svart. Vill verkligen älska denna prisvärda klocka. Och på bilder gillar jag den. Men fan. Inte i verkligheten. Måste acceptera det någon gång...
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
116400GV.

Är det världens snyggaste klocka eller inte? Jag pendlar hela tiden.

Provade den i somras och blev lite besviken över hur hög den var och hur stort den bärs. Men nu har jag ju en Black Bay som är större så borde kommit över det där. Men vet fan inte vad jag tycker.

Blixten är lite störande också samtidigt som den e jävligt cool.

image.jpeg
 

joF

Panerai
116400GV.

Är det världens snyggaste klocka eller inte? Jag pendlar hela tiden.

Provade den i somras och blev lite besviken över hur hög den var och hur stort den bärs. Men nu har jag ju en Black Bay som är större så borde kommit över det där. Men vet fan inte vad jag tycker.

Blixten är lite störande också samtidigt som den e jävligt cool.

image.jpeg
Problematiskt när klockor med tunn ring är 40 mm tycker jag. Black bays tavla är ju betydligt mindre :)
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Ja. Och jag var inget fan. Tycker också den är lite för stor för sitt eget bästa. Och blixten stör jag mig på. Och polerade mittlänkar. Nej, enligt mig Rolex sämsta klocka :)
Men tavlan och glaset!!!! Så jävla snyggt!

Håller med dig men ändå inte. Därför passar den i tråden :hungry:
 
  • Like
Reactions: joF

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Explorer 1 är också en liten plågare.

Den är ju så sjukt snygg på bilder.
En kollega på förra jobbet bar en, men då tyckte jag alltid den var lite halvtråkig irl. Kan inte bestämma mig där heller.

Men jag vill nog ha en ändå.
 

Riley

Panerai
Hulken.
Fast den dagen jag ger mig in i Rolexträsket så kommer jag förmodligen köpa hans svarta brorsa eller storebror dweller av ren feghet.
 

Limpas

Cartier
Får nog säga Sinn U1. Fullkomligt älskar utseendet men vet mycket väl att den är för stor för mig :(
 

S88

Breitling
För mig är det en Day-date, vill ha begäret är så stort att det lär bli ett köp snart :dead:
 

Krillan

Omega
DSC_6265.JPG Seiko Sarb017 har länge plågat mig fram och tillbaka.
När jag pratade med en nära polare om den. Så beställde han den dagen efter. (Som ni hör var det djupt sårande!)
Då kom tanken att... Nu kan jag ju inte köpa en likadan, samma resa igen.

Men nu i helgen 1 vecka senare fick jag tillslut tummen ur och köpte en iallafall! Som troligen når dörren innan, då den inköptes av en trogen KSare! Och helt enkelt få nävarna på den före! ;)

Otroligt sorglig story, som kommer att sluta väl.
Obs: Vi har kommit överens trots denna överträdelse av en "brocode" ;)
 
Topp