• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken mc föredrar du?

Vilken MC föredrar du?

  • Custom HD

    Röster: 25 19.2%
  • Custom annat

    Röster: 7 5.4%
  • Racehoj europeisk

    Röster: 19 14.6%
  • Racerhoj japanes

    Röster: 19 14.6%
  • Touring

    Röster: 3 2.3%
  • Streetfighter

    Röster: 18 13.8%
  • Offroad

    Röster: 3 2.3%
  • Äventyrstouring

    Röster: 4 3.1%
  • Touring

    Röster: 5 3.8%
  • Retro

    Röster: 27 20.8%

  • Totala väljare
    130

Rojalisten

Panerai
Ser din smiley och tänker på första gången jag körde ZX-10:an som kom -06, med highpipesen. Kanske sämsta effektkurvan ever, men ketchupeffekt är jävligt gött ibland. Mmm...

Edit: Var det 06 den kom, tro? Minnet är uselt ibland.

Inte en aning, känner mest till dom tidigare modellerna, sedan jag fick en leksakshoj utav farsan kring början på 90 talet så har den hojen alltid varit drömmen.

Tänkte slå till på en runt 90-00 ev till sommaren.

Edit: såg nu att dom praktiskt taget ger bort ninjor på blocket, så blir nog ett nyare köp.
Kört Hondas CBR ? Tänkte hur dessa står sig mot kawa och yamahas svar kring supersport.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Också lockats av lite äldre sporthojar då de inte kostar någonting, men för mig som ändå är halvgammal kostar trafikförsäkringen minst 20 tusen om året. Inte lika kul.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Finns inga anledningar att åka japanskt 2015. Allt de gör gör europeer och amerikaner bättre.

Förutom att fungera då? Min kollegas Ducati Monster rasade generatorn efter 8(!) mil på. Min egen BMW C600 Sport krånglade från dag1. Min F800 gick tankmätaren sönder på. Dessutom är verkstadschefen för BMW i södra Sthlm den största sopa jag träffat på så det går inte äga dem här längre.

(Men jag förstår din poäng och mitt statistiska underlag är väl en ganska bra bit från hundraprocentigt. Vad gäller "vill-ha" faktor är japanare verkligen sämst)
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Då jag själv är allt annat än nykter så bjuder jag in till dans här och nu! :pompus:

Tänk dig Cindy Crawford i sådana där nittiotalsunderkläder som går högt upp på lårens sidor.
Fast det känns lite daterat så känner du en stark dragningskraft, och om ni skulle hamna i skarpt läge så skulle du inte bli besviken. Det "hon" saknar i modern prestada och effekt kompenseras väl med i det närmaste perfekta egenskaper och en upplevelse utöver det vanliga. Lång erfarenhet kompenserar väl för eventuella brister.
Du njuter i fulla drag av känslan av exklusivitet och naturmaterial samtidigt som dina tonårsdrömmar uppfylls.
 

fretig

Cartier
Tänk dig Cindy Crawford i sådana där nittiotalsunderkläder som går högt upp på lårens sidor.
Fast det känns lite daterat så känner du en stark dragningskraft, och om ni skulle hamna i skarpt läge så skulle du inte bli besviken. Det "hon" saknar i modern prestada och effekt kompenseras väl med i det närmaste perfekta egenskaper och en upplevelse utöver det vanliga. Lång erfarenhet kompenserar väl för eventuella brister.
Du njuter i fulla drag av känslan av exklusivitet och naturmaterial samtidigt som dina tonårsdrömmar uppfylls.


Håhåhååå! Du levererar allt på superlativen. Ja det där stillade då inte mitt intresse, måste börja jobba på kortet nu bara.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Säger bara Triumph Thunderbird Storm, och visar lite snodda bilder.
Thunderbird-Storm-2014.jpg


2012-Triumph-ThunderbirdStorma.jpg


Och så en Link för den som vill läsa en kort review:
http://www.motorcycle-usa.com/258/1...011-Triumph-Thunderbird-Storm-Comparison.aspx
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Snygg hoj... MEN! hojar som väger över 300 jävla kilo går ju bort alltså :D Lite som tjejer..


Hehe, mer att älska som sagt!! Helt rätt gruby.

Dessutom är vägegenskaperna på den riktigt bra så det märks bara när man ska backa ur den från en parkeringsplats som lutar åt fel håll... :)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
När man börjar fundera på en HD är det dags att lägga hjälmen på hyllan. Åka gynstol i 70 km/h... :rolleyes:

Sporthoj på minst 1000 cc och en bana är det enda rätta :cool:
 

Urkul

Cartier
Det är tur att alla inte tycker lika:)
För mig är det inte farten som lockar, utan hur fort man kommer dit;)
Vridet, känslan när allt "G-kraften" sparkar stenhårt.....det betyder ju inte att det är ganska härligt att köra fort med, fast det händer inte lika ofta nu för tiden.....:rolleyes::nailbiting:
 

DrDre

Patek
Den nya Africa Twin såklart! Hade den tidigare varianten för lite drygt 10 år sedan och det var en underbar hoj. Smidig som en mountainbike och men funkade också bra för en veckas semester med frugan.

2015-honda-africa-twin.jpg


wpid-2016-africa-twin-1000-crf1000l-adventure-bike-tn-.jpg
 
Senast ändrad:

Zingo

Rolex
Beror på om vi pratar bana eller gata... :)
Bana = sport literklubba (även om 600 cc är likvärdigt på svenska banor).
Gata = Streetfighter (lite bekvämare än sport och man kan köra lite lugnare och ändå ha kul).
Äventyr = Äventyrshoj såklart (lite överskattat dock för svenska landskapet..)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Det är tur att alla inte tycker lika:)
För mig är det inte farten som lockar, utan hur fort man kommer dit;)
Vridet, känslan när allt "G-kraften" sparkar stenhårt.....det betyder ju inte att det är ganska härligt att köra fort med, fast det händer inte lika ofta nu för tiden.....:rolleyes::nailbiting:
En 1000 cc sporthoj på 170-180 bakhjulshästar flyttar på sig rätt bra och man börjar inte vobbla när det är dags att sparka i 3:an i närmare 200 blås :cool:
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Beror på om vi pratar bana eller gata... :)
Bana = sport literklubba (även om 600 cc är likvärdigt på svenska banor).
Pratar vi standardklasser så är Superbike snabbare på samtliga banor i Sverige. Men en SS600 med rätt förare kan nog hävda sig bra men den klassen försvann väl för rätt många år sedan om jag inte minns fel :)
 

Urkul

Cartier
Snygg hoj... MEN! hojar som väger över 300 jävla kilo går ju bort alltså :D Lite som tjejer..
Det beror ju på vad man är ute efter, visst är den tung, men den låga tyngdpunkten gör den väldigt lättkörd, den har ärvt egenskaper från sina sportigare syskon som gör den mycket stabil och smidigare än man tror.
Med ett vrid på 156 Nm orginal, och lite till med luftigare pipor som jag hade, så lämnar den många sportigare hojar bakom sig vid rödljusen:cool:
 
Topp