Urkul
Basic
Mmmm, en Diavel t.ex.Vissa av Ducatis modeller är så vackra att man skulle kunna ha dem som en skulptur i vardagsrummet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mmmm, en Diavel t.ex.Vissa av Ducatis modeller är så vackra att man skulle kunna ha dem som en skulptur i vardagsrummet.
...är bland det sexigaste som klarar sig på (som mest) två hjul.
Hmmm, i så fall är jag inte för jämställdhet.....Håller med........
Men nu är det ju faktiskt 2015 och då ska det jämställdhet som gäller.
Skiljer ca 1 sekund (eller mindre) på topp tiderna mellan de två under SM tävlingarna. Att beakta är att de duktigaste piloterna idag kör 1000 cc.Pratar vi standardklasser så är Superbike snabbare på samtliga banor i Sverige. Men en SS600 med rätt förare kan nog hävda sig bra men den klassen försvann väl för rätt många år sedan om jag inte minns fel
Finns inget i motorcykelväg från USA som inte görs bättre av japaner.Finns inga anledningar att åka japanskt 2015. Allt de gör gör europeer och amerikaner bättre.
Min första hoj, helt fantastiskt rolig glidare med drag i. Det som ledde upp till köp var provkörning av denna ett, gäng HD o suzuki 1800, var sen aldrig ngn diskussion om vad ag skulle a i det här segmentet.Köpte Stormen 2012, grym hoj med suverän körkänsla och vrid
Saknar den nog snart.....
Om man gämför den med Harleyn jag hade innan så.......eller nej, det går inte att gämföra.....förlöt mig
Stormen har heller inte vobblat ngn gng. Nu finns det dessutom ett super charger kit som gör att man får 180-200 HP på bakhjulet.En 1000 cc sporthoj på 170-180 bakhjulshästar flyttar på sig rätt bra och man börjar inte vobbla när det är dags att sparka i 3:an i närmare 200 blås
Dessutom jätteskön o köra, gjorde 650mil på tour i Europa i somras. Har plockat dit TORSen och funderar på en de-cat, men där är det nog slut på moddningarna o så. Man kanske ta en Street fighter oxå som leksak (typ nya speed triple eller bmw s1000r).Det beror ju på vad man är ute efter, visst är den tung, men den låga tyngdpunkten gör den väldigt lättkörd, den har ärvt egenskaper från sina sportigare syskon som gör den mycket stabil och smidigare än man tror.
Med ett vrid på 156 Nm orginal, och lite till med luftigare pipor som jag hade, så lämnar den många sportigare hojar bakom sig vid rödljusen
"Nu finns det dessutom ett super charger kit som gör att man får 180-200 HP på bakhjulet"Min första hoj, helt fantastiskt rolig glidare med drag i. Det som ledde upp till köp var provkörning av denna ett, gäng HD o suzuki 1800, var sen aldrig ngn diskussion om vad ag skulle a i det här segmentet.
Stormen har heller inte vobblat ngn gng. Nu finns det dessutom ett super charger kit som gör att man får 180-200 HP på bakhjulet.
Dessutom jätteskön o köra, gjorde 650mil på tour i Europa i somras. Har plockat dit TORSen och funderar på en de-cat, men där är det nog slut på moddningarna o så. Man kanske ta en Street fighter oxå som leksak (typ nya speed triple eller bmw s1000r).
Den där hojjen kan vara den sexigaste som finns!Håller med........
Men nu är det ju faktiskt 2015 och då ska det jämställdhet som gäller.
Här är nog första dyno tune:en som tillverkaren gjorde:"Nu finns det dessutom ett super charger kit som gör att man får 180-200 HP på bakhjulet"
180-200 HP på Stormen?? Berätta mer!
IntressantHär är nog första dyno tune:en som tillverkaren gjorde:
http://tb1600.com/csp/thunderbird/ForumPosts.csp?InId=11359&InCategoryId=3&InLocation=(Technical Talk-Performance Mods.-TTS Supercharged 1700 map)&InSkin=Silver#NewPost
Men läste i ngn annan tråd om folk som fick 180+ har jag för mig.
Nu tog ju Kawa SBK i år, men före det var det senast 2007 som en japshoj vann där.Finns inget i motorcykelväg från USA som inte görs bättre av japaner.
Europeerna är inte efter längre, vilket är fantastiskt trevligt, men i dom stora tävlingarna tex är det idel japaner i toppen. MotoGP, WSBK, BSB osv.
Pratar vi MotoGP hojar eller produktionshojar? Är ju lite olika motorer etc. Om produktion så kommer det ju en ny Gixxer nu med all lull lull elektronik. R1M och ZX10R har ju redan det och är intressanta exemplar. Hondan skulle behöva en uppdatering (om en en grym MotoGP hoj som dock inte är riktigt jämförbar). Går dock inte att komma ifrån att S1000RR är synnerligen kompetent likväl RSV4 (om än för den händige). Så det finns många intressanta R hojar där ute! =)Nu tog ju Kawa SBK i år, men före det var det senast 2007 som en japshoj vann där.
Kawa är helt klart intressant i största allmänhet vad gäller R-hoj. Gixxer är hundra år gammal, R1-an ramlar i bitar och Honda, finns de ens längre på gatan...
Mm, de börjar bli "standard" med lite högre priser på R. Dock var det väl inget problem för Yamaha att ta extra pengen för M versionen på R1 så Gixxer kanske lyckas med det också?!@Zingo Jag pratar produktion.
Nu ska jag inte vara sådan, men Suzuki har ju valt att inte köra med IMU, så där ligger de ett steg under övriga vad gäller elektroniken. Sen utgår jag ifrån att det är ett mycket medvetet val från deras sida, tyvärr tror jag att det valet beror på cashen, den prisindikation som vi fått ligger uppåt 200, att lägga på 20 till ut till kund känns orealistiskt.
RSV4, "för den händige", hur menar du då? Förutom ett par barnsjukdomsmotorbyten på de första så har vi haft sjukt lite problem sett till sålda hojar.
Love it MINUS hålet under sadeln. Ge mig en oljetank! Eller en låda för winder, vad som helst....Vi behöver en café racer kategori för det är såhär det ska se ut!
Dräggel! Guzziracer är så jäkla rätt!Vi behöver en café racer kategori för det är såhär det ska se ut!
Nej det är ju det som är hela grejen med tonti ramen man ska kunna se igenom triangeln. Gillar när motorcyklar är "luftiga" och avskalade från allt onödigt.Love it MINUS hålet under sadeln. Ge mig en oljetank! Eller en låda för winder, vad som helst....
Tycke om smak, javisst! "Hålet" har jag dock aldrig begripit mig på (hö-hö), inte på Rickmanbyggen heller.Nej det är ju det som är hela grejen med tonti ramen man ska kunna se igenom triangeln. Gillar när motorcyklar är "luftiga" och avskalade från allt onödigt.
Fast det är ju bara vad jag tycker