• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken mc föredrar du?

Vilken MC föredrar du?

  • Custom HD

    Röster: 25 19.2%
  • Custom annat

    Röster: 7 5.4%
  • Racehoj europeisk

    Röster: 19 14.6%
  • Racerhoj japanes

    Röster: 19 14.6%
  • Touring

    Röster: 3 2.3%
  • Streetfighter

    Röster: 18 13.8%
  • Offroad

    Röster: 3 2.3%
  • Äventyrstouring

    Röster: 4 3.1%
  • Touring

    Röster: 5 3.8%
  • Retro

    Röster: 27 20.8%

  • Totala väljare
    130
Fyndpris, 2 mkr!
avQTnhi.jpg

http://www.di.se/artiklar/2015/12/23/tva-miljoner-for-historiska-hjul/
Vill ha......NOT:wtf:
Men jag respekterar att det finns de som gillart....:rolleyes:
 
Nu tog ju Kawa SBK i år, men före det var det senast 2007 som en japshoj vann där.
Kawa är helt klart intressant i största allmänhet vad gäller R-hoj. Gixxer är hundra år gammal, R1-an ramlar i bitar och Honda, finns de ens längre på gatan...
Du får uppdatera dig. Sykes vann WSBK 2013, om än på håret, på Kawa. Innan dess vann Yamaha 2009, och som du säger 2007 när Toseland fick till det på Honda.
Där imellan är det Ducati och Aprilia som tagit segrarna.
Du har väldigt lite underlag för att säga att japshojarna inte hänger med.

Kommer en ny GSXR1000R och en GSXR1000RR nu 2016 med en massa lullull. Ska bli spännande att se hur den presterar. Dom behöver onekligen uppdatera sig.
Nya R1 har imponerat stort i många tester under året.
Honda har släppt sin om än tramsigt dyra MotoGP "replica" RC213V-S.
Faktum är väl annars att enda stället Honda verkar finnas är ju just på gatan :) I tävlingssammanhang går det inte så jättebra förutom MotoGP då.

Hur jag än vänder o vrider på det så är japanerna knappast efter. O är dom efter är det verkligen inte långt.
Utvecklingen i hojbranschen är galet bra nu. Oavsett vad du väljer så får du en riktigt bra pryl.
Lite synd 600cc inte utvecklas alls i samma takt som 1000 dock.
 
@corbendallasx Du må ju gå på tillverkarpoäng och inte på förare...

Sen nya R1:an är säkert en bra hoj, men ett märke som gång-på-gång visar att de inte kan bygga en R-hojslåda som håller?
 
Sen har Yamaha haft lite växellådestrul länge, äldre R1 tenderar att få spruckna drev och det har varit recalls på lådorna på andra modeller också (enda konkreta som kom upp i huvudet är XVS 1600).
Synd, men som @johpe skriver, lätt hänt när allt ska vara billigt.
 
Tillbaka
Topp