• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken Sinn gillar ni bäst?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Cd7UZ9QUAAAMGHw.jpg

910 Anniversary rattrapante med column wheel :hungry:

Tycker det är konstigt att den Sinn 356 Panda som ligger på k&s fortfarande är kvar, den är riktigt fin! Priset känns vettigt också!

Morr...skulle byta till gummi och vad händer, toppen på stiftet går av.

image.jpeg
Nej, vad trist! Har hört av flera att bandstiften på U1 är rätt sköra. Märkligt med tanke på dess ambitioner som extremklocka.

Min U1:a hälsar! Blir bara mer och mer förtjust i den här modellen. Har en EZM13 också men inser att för mig är U1 Sinns flaggskepp så nu har jag bestämt att EZM13 får lämna. U1 rules! :cool:

/Henrik

IMG_20160506_164344.jpg

Nej, vad trist! Har hört av flera att bandstiften på U1 är rätt sköra. Märkligt med tanke på dess ambitioner som extremklocka.

Min U1:a hälsar! Blir bara mer och mer förtjust i den här modellen. Har en EZM13 också men inser att för mig är U1 Sinns flaggskepp så nu har jag bestämt att EZM13 får lämna. U1 rules! :cool:

/Henrik

IMG_20160506_164344.jpg

Det är stiftet på själva bandverktyget som gick rakt av. Bandstiften har hittills hållt, både till länk och gummi.

Din EZM13 är ju galet cool. Men håller med om att det är något speciellt med U1:ans enkelhet i kombination med tooligheten som gör den svårslagen.

Det är stiftet på själva bandverktyget som gick rakt av. Bandstiften har hittills hållt, både till länk och gummi.

Din EZM13 är ju galet cool. Men håller med om att det är något speciellt med U1:ans enkelhet i kombination med tooligheten som gör den svårslagen.

Ah, nu ser jag att det inte var bandstiftet! Tittade lite för snabbt förra gången...

Ja, jag håller med om att EZM13 är galet cool. Men dels är den lite för topptung för mig som gillar att ha klockorna rätt lösa och dels är den lite för lik U1 när det gäller användningsområde, så jag märker att när det vankas tuffa tag vill jag ta U1 och EZM13 kommer bara att bli liggande.

/Henrik

@Chuck 00.20...försvinner snabbt som sagt. Synd pyyyyyyttesvagt men inte tillräckligt med att det ska synas på bild tagen med IPhone. Lite tråkigt, för det skulle passa klockans karaktär bättre med en monsterlume.

image.jpeg

Senast ändrad:
@Chuck 00.20...försvinner snabbt som sagt. Synd pyyyyyyttesvagt men inte tillräckligt med att det ska synas på bild tagen med IPhone. Lite tråkigt, för det skulle passa klockans karaktär bättre med en monsterlume.

image.jpeg
Vilken besvikelse :(
Testar i stort sett alla klockor första natten genom att ställa larmet på 03:00 och se ifall det finns en skymt av lumen. Utan nån uppladdning direkt innan sångdags. Undrar om detta gäller alla SINNs modeller?
Men din klocka är uberfin ändå:)

Någon här som skulle kunna ge mig lugg-lugg måttet på en u1a ?!

Är rätt sugen men har rätt små handleder..

Vilken besvikelse :(
Testar i stort sett alla klockor första natten genom att ställa larmet på 03:00 och se ifall det finns en skymt av lumen. Utan nån uppladdning direkt innan sångdags. Undrar om detta gäller alla SINNs modeller?
Men din klocka är uberfin ändå:)
De använder ju super luminova på alla modeller precis som de flesta andra klocktillverkare så...

Jag var länge inne på någon av jaktklockorna från Sinn.
image.jpeg
Men sen insåg jag att jag måste ha något mer skottåligt när jag jag jagar.

Annars ligger mig U1 varmt om hjärtat:
image.jpeg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp