• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken Sinn gillar ni bäst?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Gillar min 103 Classic:
20160316_075410.jpg

556, i synnerhet innan senaste uppdateringen, är en fantastiskt fin klocka! Det som hindrat ett köp hittills är att det är något jag inte helt gillar med utseendet på länken.

Ux hydro tycker jag kittlar mest! Uppkäftig och ball så det skriker om det! Om jag någonsin får så mycket pengar över så kniper jag den direkt! En beggad 556 ligger dock närmast till hands.

Sinn 103 A SA är nog fan den snyggaste! Verkar svår att få tag på dock... Riktigt hög vill ha -faktor. Visst slår den en speedmaster?
image.jpeg
Stal en bild från sinn.de

Vafalls! EZM3 är precis lagom stor! @yonsson, du har ju glassat runt med GS i strlk 39, eller var det 38, om jag inte minns fel. EZM3:an spränger ju 40-vallen. Boom!
39mm var GMT GSen om det är den du menar men en dykarklocka på 40mm upplevs ju väldigt liten. Vet att många gillar det men jag tyckte emz3 kändes väldigt liten.

39mm var GMT GSen om det är den du menar men en dykarklocka på 40mm upplevs ju väldigt liten. Vet att många gillar det men jag tyckte emz3 kändes väldigt liten.
Precis. Det var den jag tänkte på. Du skrev med glädje att den var 39 och jag tyckte att det lät pyttelitet. Men med tiden har jag börjat gilla något mindre stora klockor, och när jag landade EZM3:an kände jag whoaw, vilken lagom stor klocka! Men å andra sidan har jag bara 17,5 cm handled. Så jag tycker storleken är ypperlig.

Precis. Det var den jag tänkte på. Du skrev med glädje att den var 39 och jag tyckte att det lät pyttelitet. Men med tiden har jag börjat gilla något mindre stora klockor, och när jag landade EZM3:an kände jag whoaw, vilken lagom stor klocka! Men å andra sidan har jag bara 17,5 cm handled. Så jag tycker storleken är ypperlig.
Smaksak såklart, har haft dykarklockor på både 47,44,42,40 och 38mm. :)

Witti på timefactors.com postade bilder på denna 144 st sa

Riktigt fin modell

1700€

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Riktigt fin! Boetten ser ut att vara väldligt lik den som mina Orfina Porsche Design chronos har. Smygtittar på 144:an ibland, synd att den inte erbjuds på en rassligare länk, som Orfinans vikta. Hade blivit vintagekänsla från fabrik :)

En ny 144 kan locka, en beggad svart likaså. Samtidigt kommer tankarna på något mer olikt Orfina, för lite mer bredd i klocklådan. Sinn 156 återkommer i tankarna. Finns det nån på forumet?

image.jpeg

Fritt fram att PM:a prisförslag isf ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp