• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken Sinn gillar ni bäst?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Den där verkligen löjligt fin! PM'a när det blir flippardags ;)
Vilka nuffror heter den? Måste maila Sinn och kolla om det finns länkar kvar, boetten måste ju vara samma som Orfina Porsche Design chronon jag har.
Den heter 144 sts. Den gjordes i 300ex och är inte längre tillgänglig hos Sinn, så tror inte dem har några länkar kvar.

jävlar vad det dyker upp dinkor här. Och jag som skall till Frankfurt (am Main) må-on nästa vecka...

Nu bilder på odjuret!
958 Fulda Challenge.
Överlevnadsklockan.

1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.jpg

Få hoppas "Ms Awesome Sinn girl" gör sitt för att förtjäna namnet.

Jag tycker att spritpenna låter som en bra idé, har även hört att memma ska vara utmärkt just till klockinfärgning.

memma.jpg

Jag känner att jag vill dra mitt strå till stacken i Sinntråden. Maken till clean och genomtänkt klocka har jag sällan skådat. Ingen blank chapterring eller annat krafs. Ett glas som inte syns. Svart eller vitt eller härdat grått stål. Där ska skåpet stå. Punkt.
20150305_151411.jpg

Jag känner att jag vill dra mitt strå till stacken i Sinntråden. Maken till clean och genomtänkt klocka har jag sällan skådat. Ingen blank chapterring eller annat krafs. Ett glas som inte syns. Svart eller vitt eller härdat grått stål. Där ska skåpet stå. Punkt.
20150305_151411.jpg

Snyggt! Nu när jag såg bilden förstod jag en sak. Jag har alltid tyckt att timvisaren på min 556i är aningen för kort. Undrar om inte det kan bero på att man använder samma timvisare som på 556a, där den är precis lagom längd för att inte gå ut över siffrorna på tavlan (eller?). Precis som på din klocka alltså :)

Min nästan nya Sinn U1 SDR stannade i morse, 06.00.

Hade använt den dagen innan på kontoret, och dagen innan den så snurrade klockan i en winder.
Konstigt.

Har nu dragit upp den manuellt. Får forska vidare. Tur att den fortfarande har garanti.

Min nästan nya Sinn U1 SDR stannade i morse, 06.00.

Hade använt den dagen innan på kontoret, och dagen innan den så snurrade klockan i en winder.
Konstigt.

Har nu dragit upp den manuellt. Får forska vidare. Tur att den fortfarande har garanti.

Låter ju som att det kan vara självuppdragningsmekanismen som gått sönder. Vänta tills den stannar igen och prova att skaka igång den.

Låter ju som att det kan vara självuppdragningsmekanismen som gått sönder. Vänta tills den stannar igen och prova att skaka igång den.

Jag kan skaka igång den. Den dras ju upp, men det verkar vara något konstigt med reserven...
Drog som sagt upp den nu. Ska låta den ligga över natten.

Snyggt! Nu när jag såg bilden förstod jag en sak. Jag har alltid tyckt att timvisaren på min 556i är aningen för kort. Undrar om inte det kan bero på att man använder samma timvisare som på 556a, där den är precis lagom längd för att inte gå ut över siffrorna på tavlan (eller?). Precis som på din klocka alltså :)

Så är det nog. Jag har också tänkt att den är lite kort men den passar väldigt bra mot siffrorna. Minutvisaren slutar precis mot minutindikeringarna så räkna med att det är genomtänkt.

Riktigt fin! Jag har blivit lite sugen på en 103 senaste veckorna. Hur är din upplevelse av den? Har du länk också eller kör du den bara på läder? Hur är det med reptåligheten? Slutligen - har du några fler bilder som man kan dräggla över? :cool:

/Henrik
Jag tycker att den är mycket trevlig, skall jag säga något negativt kan jag ibland tycka att den är lite för hög. Jag upplever endast att den är för hög när man har handleden böjd och beskådar underverket.

Jag har länk, men kör den i princip uteslutande på ett hirsch massai ostrich som jag tycker passar bra till den. 103:an är min vardagsklocka, den funkar till det jag gör om dagarna. Jag får relativt många kommentarer om den, den är sådär lagom lyxig. Gedigen kvalitet utan att vara för mycket.

Lume är trevligt utformad men det lyser inte hela natten a la seiko.

Klockan finns i malmö för kläm o kän.

Bifogar ett par bilder. Fler kommer näg jag har bättre uppkoppling.
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Jag tycker att den är mycket trevlig, skall jag säga något negativt kan jag ibland tycka att den är lite för hög. Jag upplever endast att den är för hög när man har handleden böjd och beskådar underverket.

Jag har länk, men kör den i princip uteslutande på ett hirsch massai ostrich som jag tycker passar bra till den. 103:an är min vardagsklocka, den funkar till det jag gör om dagarna. Jag får relativt många kommentarer om den, den är sådär lagom lyxig. Gedigen kvalitet utan att vara för mycket.

Lume är trevligt utformad men det lyser inte hela natten a la seiko.

Klockan finns i malmö för kläm o kän.

Bifogar ett par bilder. Fler kommer näg jag har bättre uppkoppling.

Tackar för kommentarerna och bilderna! Den är riktigt fin. Jag kanske får ta mig bort till Eriksons för att klämma lite på den nästa vecka. Jag gillar för övrigt kombinationen struts och svart urtavla. Bär själv just den kombon idag. Ingen Sinn, men den är åtminstone lite flygrelaterad.

/Henrik

20150313_130906_zpsdmlolgyo.jpg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp